יש עתיד: 83:91 לישראל על אוקראינה ומאזן מושלם בבית

בלאט
בלאט | צילום: פיב"א אירופה, האתר הרשמי

אליפות אירופה עד 20: בלאט פתח מהוסס אבל שוב סיים כקלע הבולט (23 נקודות) לצד זוסמן והאקס פקטור נבון שתרם מהספסל תשע נק' במאני טיים. היריבה הבאה: איטליה בשמינית הגמר

(גודל טקסט)

נבחרת העתודה של ישראל סיימה את בית המוקדמות באליפות אירופה עד 20 בכרתים במאזן מושלם – שלושה ניצחונות משלושה משחקים אחרי הערב (שני) הכניעו שחקניו של עודד קטש את אוקראינה 83:91.

בימים שמדברים על כך שישראלים משחקים בקבוצות ליגת העל רק בגלל תעודת הזהות באה נבחרת ישראל וקולעת למעלה מ-90 נקודות בממוצע, מכניעה גם מעצמה כמו ליטא ומשחקת כדורסל מהנה. נבחרת שרק שחקן אחד מתוכה מצא לו מקום של קבע ובעיקר דקות בליגת העל – תמיר בלאט, וכן השאר מגרדים מהחבית או משחקים בליגה השנייה.

  • באירופה מתלהבים מ"הבן של בלאט"

בלאט שנתן שתי הצגות מול לטביה וליטא פתח מהוסס מול אוקראינה אולי בגלל העייפות אבל שוב סיים עם 23 נקודות ושישה אסיסטים ובעיקר הוכיל שהוא קלאץ' פלייר. יובל זוסמן  בן ה-18 לא סתם עורר את העניין של נבן ספאחיה. החתול, שהושאל בעונה שעברה,  סיים גם הוא עם 23 נקודות מכל פינה במגרש והראה שאין למכבי תל אביב שוב סיבה להביא ישראלי לסגל הצהוב.


קופרברג. במכבי חיפה הוא נער פוסטר וחבל (פיב"א אירופה)

דניאל קופרברג ונתנאל ארצי, שני נערי פוסטר במכבי חיפה, נתנו עד כה אליפות מצוינת והאקס פקטור של הערב אריאל נבון בכלל מסתובב בליגה השנייה.

אחרי רבע ראשון לא טוב ופיגור של נקודה 17:16, התעוררו בלאט, זוסמן וארצי וסגרו מחצית ביתרון 33:40. ברבע השלישי היתרון עבר לדו ספרתי וקטש זרק הרכב את מחליפים שהחזיר את האוקראינים עד חמש נקודות, אבל אז באו שתי ריצות אחד בזכות תשע נקודות של נבון, והשנייה בזכות זוסמן ובלאט בדרך ל-83:91.  

מהלך המשחק
רבע 1
זוסמן והובר פתחו חזק והעלו את ישראל ל-0:5, אבל בלאט עם שתי החטאות ואיבוד החזירו את אוקראינה ליתרון 7:8. זוסמן והובר דפקו שתי שלשות והעלו את השחקנים של קטש ל-8:13. הנבחרת המשיכה בבחירת זריקות קשות ואחוזים נוראים והאוקראיניים רצו ל-2:9 ועלו שוב ליתרון 15:17. בלאט עם 1 מ-2 מהקו, רשם נקודות ראשונות במשחק ורבע את תוצאת הרבע 17:16.


נבון. האקס הפקטור (פיב"א אירופה)


רבע 2
שתי שלשות של טירטישניק העלו את האוקראינים ליתרון שיא, 16:23.בלאט התעורר וזוסמן קבע שוויון 23:23. אלא שהיריבה החלה לנצל את יתרון הגבוה שלה ללכת פנימה וסקפינצ'ב הטביע וקבע 27:31. התשובה הגיעה במהלך של 0:9 עם שלשה ואסיסט של הפורוורד נתנאל ארצי ממכבי חיפה, 31:36 לכחולים לבנים ו-33:40.


רבע 3

בלאט עם שתי שלשות וחדירה לטבעת שהולידה סל ועבירה והטיס את ישראל ליתרון השיא 38:53. הפורוורד מיכלאיוק החזיר את אוקראינה עד 55:46. אבל כמו לכל אורך המשחק הבחורים של קטש מיהרו להגיב בשתי שלשות וטום ספיר משחזר את הפרש השיא (15), 46:61. המאמן זרק את המחליפים והיריבה ניצלה זאת לרדת בפיגור 64:53 בסיום הרבע.


ארצי. תמיד שם כשזקוקים לו (פיב"א אירופה)

רבע 4
האוקראינים הלכו פנימה וצמצמו ל-64:58 ואז הגיע הנשק הבלתי צפוי. אריאל נבון שנשאר מהרכב המחליפים דפק חמש נקודות, אסיסט וחטיפה ובעזרת חמש נקודות של זוסמן טסה ישראל  ל-0:10 ועלתה ל-58:74. היריבה שלחה כל מה שיש לה, הידקה את ההגנה לקה זריקות טובות ושלשה של פבלוב הורידה ל-78:73 בלבד. הנבחרת נזקקה למנהיגות וקיבלה אותה מבלאט עם אסיסט מבריק לארצי ושלשה כמעט מהחצי וזוסמן החתולי בחדירות נהדרות סגרו עניין עם 80:90, דקה לסוף בדרך ל-83:91.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי