בין שמונה הגדולות באירופה: העתודה ניצחה את איטליה 71:79

ארצי. גודל פה שחקן שחקן
ארצי. גודל פה שחקן שחקן | צילום: פיב"א אירופה, האתר הרשמי

ארצי (22 נק') ובלאט (9 נק' ו-16 ריב') הוליכו את ישראל לניצחון רביעי ברציפות באליפות בכרתים. האזוריני מחקו פיגור של 17 אבל הובר ונבון הוכיחו אופי והבטיחו את העלייה

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל ברבע גמר אליפות אירופה עד גיל 20 לאחר ניצחון רביעי רצוף באליפות, על איטליה. גם השיטה ההזויה של הטורניר שביטלה למעשה את ההישגים של עודד קטש ושחקניו בשלב הבתים לא הפריעה לתמיר בלאט (10 נק' ו-16 אס') וחבריו להתברג בין שמונה הגדולות, מחר (חמישי) ב-14:30 מול איסלנד שהביסה 39:73 את שבדיה.

נתנאל ארצי, נער פוסטר במכבי חיפה, הוכיח כמה כישרון טמון בו (ולא בטוח שהוא נפל מעמית שמחון ועוז בלייזר) וסיים עם 24 נקודות. יובל זוסמן היה האיש של הנבחרת במחצית הראשונה, רועי הובר ואריאל נבון מהספסל היו אלה שידעו לסיים כאשר נדמה היה שיתרון המכריע ברבע השלישי (17) התאדה כמעט לגמרי.

קטש שוב ניהל את המשחק בצורה מבריקה, הרבה ברוטציות ונתן אוויר לכוכבים שלו. זה עלה אמנם באיבוד היתרון אבל מצד שני המאמן מרוויח 10-11 שחקנים מחויבים להמשך ושומר על הטריות של בלאט, ארצי וזוסמן בטורניר כל כך אינטנסיבי.


מוראטי. איים בפתיחה ונעלם (פיב"א אירופה)

ארבעת הניצחונות מול אפס הפסדים באליפות בתוספת כדורסל חיובי ושובה עין לפרקים יקפיץ את רף הציפיות מהנבחרת ואת ההשוואה לנבחרות הגדולות של בורשטיין את גרין מ-2000 ולימונד את הלפרין מ-2004. למזלם של החבר'ה הצעירים האלה לא יהיה להם זמן להתבשם או להילחץ מהכותרת. איסלנד מחכה להם בעוד פחות מ-24 שעות.

מהלך המשחק
רבע ראשון
שתי שלשות של מוראטי וטוטה הכניסו את האיטלקים טוב למשחק עם 0:6. בלאט הגיב עם שני אסיסטים להובר וארצ, וזוסמן בריצה על מגרש שלם הורידו ל-8:6. מהלך של 2:15 לכחולים לבנים בראשות זוסמן החתולי ובלאט עם נקודות ראשונות העמיד את ישראל ביתרון 13:21. קטש זרק פנימה את המחליפים ואריאל נבון שמר את הנבחרת ביתרון 15:23.


הנבחרת נדחפת גם מהיציע (פיב"א אירופה)


רבע שני
שלשה של ארצי וחסימה אדירה של קופרברג, נענו בשתי שלשות של האיטלקים שסגרו את הפיגור ל-26:25 בלבד. זוסמן עם חטיפה שלישית וסל עוד ניסה לעורר את הנבחרת אבל מוראטי החזיר את היתרון לאזוריני, 28:29. מכאן התפתח משחק של חתול ועכבר, מאוד פיסי ולא מדויק אבל קופרברג עם  4 מ-4 מהקו ועם סל שדה ראשון דאג להוריד את ישראל ליתרון 33:38 במחצית.


ארצי נאבק באיטלקים. משחק ענק לפורוורד של מכבי חיפה (פיב"א אירופה)

רבע שלישי
אחרי פתיחה רעה של שני הרבעים הראשונים ארצי בסל ובאסיסט לקופרברג העלה את הנבחרת ל-35:44. בלאט עם אסיסט מס' 11 ו-12 להאליהופ של קופברג ו-38:50 לנבחרת. ארצי דפק שלשה וכבר 38:55 לבחורים של קטש. מאמן הנבחרת, כדרכו לכל אורך האליפות, הכניס את המחליפים פנימה והאזוריני אמרו תודה רצו ל-0:9 וירדו למנוחה קצרה בפיגור סביר 55:47.

רבע רביעי
קטש העלה את החמישייה החזקה שלו, אבל הבחורים נרדמו בהגנה וטוטה הכוכב האיטלקי דפק שתי שלשות ורק 57:60. אבל הנבחרת הוכיחה שוב כמה אופי יש לה. הובר דפק שתי שלשות ונבון טס מחוף לחוף וסיים בטבעת, 63:73 לישראל. בולפין דפק שלשה והחזיר לאיטלקים את התקוות, רק 76:70, דקה וחצי לסוף. ארצי נשלח לקו, דייק בשתי הזריקות וזהו – 71:79 לישראל ומקום בין שמונה הגדולות. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי