קטש: השחקנים לא מפסיקים להפתיע אותי אז למה לעצור?

עודד קטש
עודד קטש | צילום: פיב"א

מאמן נבחרת העתודה של ישראל התרגש מאוד בסיום ה-54:74 על איסלנד וההעפלה לחצי גמר אליפות אירופה: "כשנצפה בווידאו של היריבה השחקנים יירדו לקרקע, מדובר ברמה אחרת"

(גודל טקסט)
נבחרת העתודה של ישראל רשמה היום (חמישי) את הישגה הגדול ביותר מאז 2005, והעפילה לחצי גמר אליפות אירופה בכדורסל עד גיל 20. הבחורים של עודד קטש נתנו עוד משחק מצוין בדרך ל-54:74 על איסלנד, וישחקו בשבת ב-19:00 נגד המנצחת בין סרביה לצרפת.


קטש עצמו היה נשמע נרגש בסיום: "התרגשות גדולה פה. לא היה לנו הרבה זמן להתכונן אבל בנינו תכנית משחק שלרוב נצמדנו אליה. הגארדים שמרו כדי למנוע כדורים לצבע כדי לעצור את הגבוה האיסלנדי. הצלחנו לרוץ ולנצל את היתרונות שלנו. האיסלנדים לא קלעו בסקור גבוה בטורניר וידענו שאם נקלע הרבה ננצח".


המטרה: "השחקנים לא מפסיקים להפתיע אותי אז למה לעצור? ברור לנו שלא משנה מי היריבה זו תהיה רמה אחרת של גודל ואינטנסיביות. נצטרך לבוא מוכנים ולקוות שהשחקנים הנכונים יכנסו למשחק הנכון. יש יום מנוחה ונתכונן".


החגיגה בסיום. כמה רחוק אפשר להגיע?
החגיגה בסיום. כמה רחוק אפשר להגיע?


איך עוצרים את היריבה: "נצטרך להראות כמה סוגי הגנות כדי לגרום ליריבה לחשוב. היה להם משחק נגד הספרדים שהם נתקעו באיזוריות אז נצטרך להגביל אותם. לסרבים יש שני גארדים ברמה הרבה יותר גבוהה מאיסלנד אבל נחכה ונראה מי באמת תהיה היריבה".


מה צופן העתיד לשחקנים
: "אין לי ספק שיהיו לפחות שלושה ארבעה שחקנים בנבחרת הבוגרת, מקווה שיותר. כל השחקנים עשו עבודה טובה, גם אלה שעלו מהספסל. אני ממשיך את העבודה הטובה שעשה דן שמיר, יש לו חלק גדול בזה. בסופו של דבר בנבחרת עתודה אתה מאמן את הדור שגדל לך. גל מקל ויוגב אוחיון למשל מביאים דברים אחרים ותמיר וזוסמן מביאים קליעה, לכל אחד יש את היחודיות שלו אבל הכל עוד יכול להשתנות בעתיד".

איך יורדים לקרקע: "השחקנים צעירים בגיל אבל מאוד בוגרים. אין לי ספק שהשחקנים יבואו הכי מוכנים שיש. כבר מחר כשנצפה בווידאו זה יוריד אותנו לקרקע. עוד נראה אם נלך לצפות ביחד במשחק בין צרפת לסרביה".


רועי הובר, שקלע ארבע נקודות, הוריד שלושה ריבאונדים ומסר שני אסיסטים הוסיף: "האמנו בעצמנו למרות שלא יצאנו בהצהרות. עלינו דרג בנוער והגיע הזמן לעשות משהו יפה גם בדרג א".


אריאל נבון. משחק גדול מהספסל
אריאל נבון. משחק גדול מהספסל


צוות האימון: "רוב הקבוצות של עודד משחקות בשקט ורגוע. ההוא היה שחקן ויודע איך לגשת אלינו. אנחנו לא נלחצים ויודעים לגמור משחקים. עודד נותן לי הרבה ביטחון וכיף מאוד לשחק אצלו, יש הרבה מה ללמוד ממנו. אני לא חושב שיש מישהו חסר ביטחון פה ובגלל זה אנחנו נהנים. פיני גרשון? הוא בעיקר מדבר עם צוות האימון ולנו השחקנים מדי פעם נותן הערות מהנסיון שלו".


חוסר יציבות: "במשחק הראשון לא הלך לי בכלל אבל ידעתי שיש משחק חשוב ביום הבא, השתדלתי לחשוב כמה שפחות על המשחק החלש".


העובדה שהוא ובלאט קיבלו דקות בליגה: משפיע מאוד. אחרי שמשחקים בליגת העל מרגישים בנוח בנבחרת. למה לא נשארתי כדי לשחק עם תמיר בחולון? הסיטואציה שנוצרה שם לא טובה בשבילי ובגלל זה החלטתי לא להישאר.


אריאל נבון שצלף 15 נקודות והוסיף שלוש חטיפות חתם: "נתנו משחק גדול היום. המפתח לניצחון היה שנשארנו ביחד למרות שלא הלך הכי טוב בפתיחה. וזה הכי חשוב אנחנו נהנים על המגרש ומחוצה לו ומגובשים".


תמיר בלאט. הדקות בליגה עוזרות
תמיר בלאט. הדקות בליגה עוזרות

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי