אוחיון: הנבחרת זה משהו טהור, מתייחסים למי שבחר להגיע

יוגב אוחיון
יוגב אוחיון | אודי ציטיאט

רכז נבחרת ישראל התראיין ביום פתוח שהתקיים באולם הדרייב אין וסיפר: "עניין המתאזרחים פוגע בכדורסלן הישראלי, יש מספיק כישרונות כדי למלא את החלל"

(גודל טקסט)

נותר קצת יותר מחודש לפני שהיורובאסקט יפתח וההכנות של נבחרת ישראל לקראת התחרות בעיצומן. הנבחרת תמריא לטורניר הכנה ברומניה מול הנבחרת המקומית, לא לפני יום פתוח לתקשורת, במסגרתו התפנו השחקנים לראיונות. אחד מהם היה יוגב אוחיון שמחכה בהתרגשות לשריקת הפתיחה.

"זו הרגשה נהדרת לארח כאן את האליפות, הרגשה נפלאה", סיפר הרכז בראיון לספורט1, "אנחנו מתרגשים מאוד, זאת הפעם הראשונה שאנחנו מארחים אליפות אירופה בישראל. מיותר לציין כמה אנחנו רוצים שהמשחק הראשון כבר יגיע. אנחנו מצפים לראות את כולם ושיבואו לתמוך ולדחוף אותנו במגרש".
 

האירוח של האליפות מוסיפה עליכם לחץ?

"אין ספק שכשיש קהל שמצפה ורוצה יש לחץ מסוים, אבל אנחנו נצטרך לקחת את זה יותר לעניין של מוטיבציה, לקחת מזה את הדברים הטובים. הקהל הישראלי כבר הראה בעבר כמה הוא חשוב ודומיננטי".


יוגב אוחיון ביום הפתוח שקיימה הנבחרת

יוגב אוחיון ביום הפתוח שקיימה הנבחרת (אודי ציטיאט)


מהן המטרות בקמפיין הקרוב?

"המטרות שלנו הן בראש ובראשונה לשחק כדורסל טוב, כדורסל חיובי, כדורסל שהקהל יתחבר אליו, שניפול על הרצפה ונהיה ראשונים לכל כדור. אם נעשה את כל הדברים האלה אני מאמין שהתוצאות יהיו בהתאם. זה בית מאוד קשה. יש הרבה קבוצות טובות. הכל יכול לקרות בבית כזה, כל קבוצה יכולה לנצח את השניה ולכן זה לא יהיה לעניין להגיד מה המטרה מבחינת הישגים כרגע".

חלק מהישראלים הבכירים מגיעים לנבחרת לאחר עונה פחות מוצלחת בקבוצות שלהם. איך זה משפיע?

"אני לא חושב שזה קשור אחד לשני. נבחרת זה משהו טהור, משהו אחר ממה שאתה חווה ביום-יום בעונה הרגילה. בנבחרת אנחנו באים למען מטרה אחת ואילו בקבוצה יש הרבה משקלים שלא תלויים רק במה שאתה תעשה. אנחנו רוצים בהצלחת הנבחרת וכל אחד בא לתרום את החלק שלו לפי מה שהוא יכול. בלי מניירות, פשוט לבוא ולשחק כדורסל טוב ולתמוך בחברים שלך בקבוצה".

זה נותן אבל אקסטרה מוטיבציה להוכיח שטעו לגביך?

"אני לא בא להוכיח לאף אחד, ואני מאמין שגם השחקנים האחרים לא באים להוכיח. אנחנו באים להוכיח כנבחרת שאנחנו ראויים להיות במקום בו אנחנו נמצאים".

הפרשות סביב שחקנים כמו משעור ושגב השפיעו עליכם?

"אנחנו צריכים להתייחס במי שישנו, במי שבחר להגיע. כל אחד עושה את הבחירות שלו. צריך לכבד את השחקנים שלא מגיעים עקב סיבה כזאת או אחרת, אבל אנחנו מתעסקים באלה שפה וצריכים לתמוך אחד בשני".


"צריכים להתרכז במי שבחר להגיע" (אודי ציטיאט)


נבחרת העתודה סיימה קמפיין נהדר ועכשיו חלק מהיורובאסקט ישוחק פה. מה זה אומר על הכדורסל הישראלי?

"זה מראה שיש שחקנים טובים, שיש כוח גם בגילאים הצעירים יותר. זה רק מראה שהכדורסל הישראלי צריך הזדמנות וביטחון והתוצאות יגיעו בהתאם".

אני מניח שזה לא מסתדר לך עם כל המתאזרחים שמגיעים לפה בשנים האחרונות.

"אני חושב שזה בסופו של דבר פוגע בשחקן הישראלי. יש מספיק כישרונות כדי למלא את החלל של כל המתאזרחים, והישראלים האלה יכולים לתת תפוקה לא פחות טובה, מה גם שזה יתרום בעתיד לנבחרת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי