הדרך לאיסטנבול: סדרות רבע הגמר של היורוליג יוצאות לדרך

בלאט. יש לוזרים ויש ווינרים
בלאט. יש לוזרים ויש ווינרים | צילום: Getty

בלאט מול ריאל, צסק"א תטייל, אוברדוביץ' בקרב לוהט מול האקסית וספאנוליס מחפש תואר נוסף לפני פרישה. רבע גמר היורוליג יוצא לדרך

(גודל טקסט)

ריאל מדריד (1) – דרושפאקה (8)

הבלאנקוס התאוששו במהירות מההדחה המשפילה ברבע הגמר בעונה שעברה ואף התגברו על העזיבה של סרחיו רודריגס ל-NBA, כשסרחיו יול הנפלא רשם עונת שיא והוביל את החבורה של פבלו לאסו לעונה נהדרת. הספרדים מובילים את המפעל במדד (102.1), שניים בנקודות (86.1) ורוצים להשיג את ה'דסימה' המיוחלת.


דייויד בלאט חזר מהקבר, כמו שהוא אוהב, עם שלושה ניצחונות רצופים והבטיח את המקום ברבע הגמר ממש במחזור האחרון. דרושפאקה חסרת הניסיון עסוקה בעיקר במאבק על הכרטיס ליורוליג בעונה הבאה, ויודעת שהגעה לפיינל פור על חשבונה של ריאל מדריד הגדולה יכולה לעשות לה שירות גדול. כדי להוות יריב ראוי, הטורקים יצטרכו את בראד וונמאייקר – רביעי במפעל בנקודות (16.1) ובמדד (17.4) – ביכולת שיא.


מאזן עונתי: 1:1


הימור: בלאט יקשה עם הגנות מעורבות ומתוחכמות וישלוף שפנים טקטיים מהשרוול, אבל זה לא יספיק מול האיכות והניסיון של הספרדים. 1:3 לריאל.



צסק"א מוסקבה (2) – באסקוניה (7)

בעונה שעברה צסק"א הורידה קוף מהגב וזכתה באליפות אירופה אחרי שמונה שנים של הפסדים כואבים במשחקי הכרעה ותווית לוזרית שנדבקה לה. את העונה הנוכחית הרוסים פתחו עם 1:12 דורסני, אבל איבדו את הפסגה בגלל חצי שני חלש (במושגים שלהם). ננדו דה קולו – ראשון במדד (22.7) ושני בנקודות (20.1) – ומילוש תאודוסיץ' – ראשון באסיסטים (7.2) – ינסו להוביל את קבוצת הצבא האדם לפיינל פור 14 ב-15 השנים האחרונות.


אחרי ההצלחה בעונה שעברה והעזיבה של המאמן המוערך ולימיר פראסוביץ', נראה היה שבאסקוניה הולכת לעונה בינונית וספק גדול אם תשיג את המקום ברבע הגמר. הספרדים לעגו למפקפקים, החתימו מספר שחקני NBA ולמרות יכולת בינונית של אנדראה ברניאני (8.8 נק' ו-1.8 ריב' ב-15 משחקים) השיגו את הכרטיס לשמונה האחרונות ואף היו קרובים לסיים במקום גבוה יותר בעונת הרוקי של המאמן סיטו אלונסו במפעל.


מאזן עונתי: 1:1



הימור:
הבאסקים עשו את שלהם בעצם ההעפלה לרבע הגמר, ומול העוצמות של הרוסים לא יהיה להם הרבה מה למכור.  0:3 לצסק"א.





אולימפיאקוס (3) – אנדולו אפס (6)

הקבוצה היוונית הותירה מאחור את האכזבה מהעונה שעברה בה הודחה כבר בשלב הטופ 16, הציגה הגנת ברזל (שנייה במפעל עם 74.2 נק' ספיגה בלבד) והקרבה יוונית אופיינית שסייעו לה לסיים מעל קבוצות בעלות תקציבים גבוהים יותר. ואסיליס ספאנוליס (34), אולי בעונתו האחרונה בקריירה, ינסה להוביל האדומים לפיינל פור נוסף ואולי אף לזכייה באליפות אירופה שלישית בשש השנים האחרונות.


אנדולו התקנאה בהצלחה של היריבה העירונית פנרבחצ'ה בשנים האחרונות וחיפשה מאמן יוגוסלבי משלה שיחזיר אותה למעמד הפיינל פור לראשונה מאז עונת 2000/01. הניסיון עם דושאן איבקוביץ' המעוטר לא צלח, ובקיץ האחרון מונה לתפקיד ולימיר פראסוביץ', שהגיע אחרי ההצלחה עם באסקוניה. הקרואטי הרכיב חבורה של פורוורדים אתלטיים ואגרסיביים שיכולים לשחק במספר עמדות ולטוס להתקפות מתפרצות אחרי כל טעות של היריבה. התוצאה: מקום שלישי בנק' (84), במדד (93.8), בחטיפות (7) ובחסימות (3.3) ומקום רביעי בריבאונדים (35.6).


מאזן עונתי: 1:1



הימור:
הקצב יכריע את זהות המנצחת בסדרה. סקור גבוה יהווה יתרון לטורקים, סקור נמוך יעבוד לטובת היוונים. אופי משחקי הפלייאוף בכדורסל האירופי ויתרון הביתיות (4:11 העונה בהיכל השלום והאחווה) יעניקו לספירופולוס את הכרטיס לפיינל פור באיסטנבול. 2:3 לאולימפיאקוס.




פנאתינייקוס (4) – פנרבחצ'ה (5)

אחרי פתיחת עונה רעה, הירוקים החליפו את אריגריס פדולאקיס המאכזב ומינו במקומו את צ'אבי פסקוואל, שרצה למחוק את הרושם אחרי השנים האחרונות הבינונית בברצלונה והראה שאפשר להצליח גם אם מגיעים באמצע העונה (טבק ובגאצקיס, שומעים?). ניק קלאת'ס (5.7 אס') ומייק ג'יימס (12.9 נק') קיבלו את המפתחות בקו האחורי, וכריס סינגלטון וקני גבריאל מספקים אתלטיות בקו הקדמי. המאמן הספרדי יודע שבניית שושלת חדשה באתונה תתחיל עם פיינל פור ראשון מאז עזיבת ז'ליקו אוברדוביץ' ב-2012.


ואם כבר אוברדוביץ', שש עונות חלפו מאז הניף השועל הסרבי את גביע אירופה, שש עונות יותר מדי. בעונתו הרביעית מעוניין המאמן המעוטר להגיע לפיינל פור ולעיני הקהל הביתי באיסטנבול להביא לפנר אליפות אירופה ראשונה בתולדותיה. בדרך הוא יצטרך לעבור את הקבוצה בה הפך לאליל ולשם כך יצטרך תרומה משמעותית מהרכזים בוגדן בוגדנוביץ' (13.6 נק' ו-3.9 אס'), בובי דיקסון (11.3 נק') וקוסטאס סלוקאס (10.2 נק' ו-4.5 אס'). בצבע אקפה אודו, מלך הריבאונדים (7.6) והחסימות (2.1) של המפעל ישיב מלחמה לסוללת הגבוהים של היוונים.



מאזן עונתי: 1:1



הימור:
ההתמודדות בין שתיים מחמש קבוצות ההגנה הטובות במפעל והטינה בין הטורקים ליוונים יובילו לסדרה חמה ומרתקת שבסיומה הניסיון והערמומיות של אוברדוביץ' יעשו את ההבדל. 1:3 לפנרבחצ'ה.




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי