ברגע הנכון: ספאנוליס סידר לאולימפיאקוס 78:82 ענק על צסק"א

מנצאריס
מנצאריס | אתר היורוליג

הגארד הוותיק התעורר בדקות האחרונות עם רבע של 10 נקודות והנהיג בדרך לקאמבק גדול. אלופת היורוליג איבדה את התואר, היוונים יניפו שוב גביע?

(גודל טקסט)

אולימפיאקוס העפילה הערב (שישי) לגמר היורוליג אחרי שחזרה מפיגור דו-ספרתי וגברה 78:82 על צסק"א מוסקבה בפיינל-פור באיסטנבול.


מאני-טיים זה זמן לקחת אחריות ולנפץ נתונים שלא קרו. ואסיליס ספאנוליס, הקפטן היווני בן ה-35 הוא אחד שבנוי לזה. היוונים שבו מהקבר הרבה בזכות הגארד המופלא שצלף בדקות האחרונות והוביל את היוונים לניצחון ראשון בשנים האחרונות מול הרוסים ביורוליג.



הרוסים החלו טוב הרבה יותר. דה קולו שלט, הקצב היה אמנם כזה שמתאים ליוונים אך כשנכנס מילוש תיאודושיץ' החבורה של איטודיס גם ברחה לפער דו-ספרתי. הסרבי צלף מחוץ לקשת והנהיג את הרוסים.



היוונים לא ויתרו וקוסטאס פאפאניקולאו שמר את החבורה מפיראוס בתמונה. האקס פקטור היה
דימיטריוס אגרבאניס שעם הבאזר לירידה להפסקה צלף מחוץ לקשת ורמז על הבאות.


הרוסים עוד פתחו פער אך בדקות האחרונות התעורר הגארד הבלתי נגמר וצלף שלשה מטווח
NBA שהעבירה את היתרון אחרי דקות ארוכות, 73:74 ליוונים. הדו-קרב נמשך, ספאנוליס פיתם את החברים (שישה אסיסטים) וידע לדייק מהעונשין כשהוא מציג רבע של עשר נקודות מתוך ה-14 שלו במשחק כולו. תיאודושיץ' מנגד החטיא נקודות חשובות ואריק גרין סגר עניין מהעונשין. הישג אדיר ליוונים.

קלעו לצסק"א: מילוש תיאודושיץ' 23 נקודות, ננדו דה קולו 16, ארון ג'קסון 12, קייל היינס 8, קורי היגינס וג'יימס אוגוסטין 6 כל אחד, ויקטור חרייפה 3, אנדריי וורונצ'ביץ' וניקיטה קורבאנוב 2 כל אחד.


קלעו לאולימפיאקוס
: ואסיליס ספאנוליס (6 אסיסטים), קוסטאס פאפאניקולאו (9 ריבאונדים), גיורגיוס פריטנזיס 14 כל אחד, ונגליס מנצאריס 12, דימיטריוס אגראבאניס ואריק גרין 8 כל אחד, ניקולה מילוטינוב 5, קם בירץ 4, יואניס פאפאפטרו 3.


רבע ראשון
צסק"א פתחה עם ננדו דה קולו, ארון ג'קסון, ניקיטה קורבאנוב, אנדריי וורונצ'ביץ' וקייל היינס. אולימפיאקוס פתחה עם ואסיליס ספאנוליס, ניקולה מילוטינוב, קוסטאס פאפאניקולאו, גיורגיוס פרינטזיס ו-וונאנגליס מנצאריס. פתיחה טובה של דה קולו עם ארבע נקודות, העניקה 4:7 לרוסים בפתיחה. שלשה של פאפאניקולאו קבעה 7:9 ליוונים ביתרון ראשון. הגנה נהדרת של הרוסים השכילה לשמור אותה עם סקור נמוך בעמודת הספיגות, 12:18 לרוסים בתום הרבע.


רבע שני
קם בירץ הקנדי צלף מבחוץ וצימק ל-18:15 עם פתיחת הרבע השני. אוגוסטין בדקות טובות בצבע ודה קולו בניווט המשחק השאירו את הרוסים ביתרון קטן חמש דקות לתום הרבע. דה קולו עם סל נוסף הגיע לעשר נקודות, 20:26 לרוסים. שלשה של תיאדושיץ' קבעה 23:33. הידית של תיאודשיץ' התאפסה, שלשה שניה ברציפות קבעה יתרון שיא לרוסים, 25:36. תיאודשיץ' כבר אמרנו? עוד שלשה וכבר 27:40. עם הבאזר דימיטריוס אגרבאניס צלף שלשה והוריד את הקבוצות להפסקה עם 33:40 לרוסים.


וורנוביץ'
פרינטזיס לא מצליח לעצור את וורונצ'ביץ' (אתר היורוליג)


רבע שלישי
שלשה של פאפאניקולאו המשיך את המומנטום היווני עם פתיחת הרבע השלישי. היוני המשיך לצלוף וגם בהגנה היוונים גילו שיפור, 46:43 מעט פחות משבע דקות לתום הרבע. המופע של תיאודושיץ' נמשך והסרבי הגיע ל-17 נקודות עם שלשה נוספת אלא שפאפאניקולאו לא ויתר וצלף מהעבר השני. מנצאריס עם שלשה צימק ל-60:54, היוונים לא איבדו תקווה. שוב שלשה על הבאזר סגרה ריצת 0:6 של היוונים, 60:64 לרוסים בתום הרבע.


ג
ספאנוליס במאבק עם ג'קסון (אתר היורוליג)


רבע רביעי
הדו-קרב נמשך עם מאבק על כל כדור. ספאנוליס סוף סוף מצא את הטבעת בסל שדה. אריק גרין עם סל חשוב צימק לשתיים בלבד, ספאנוליס המנוסה הגיע למאני-טיים וקבע שוויון 69:69 אחרי דקות רבות. שלשה ענקית של ספאנוליס קבעה 73:74 ליוונים. דקות של דיוק. מצד אחד שוב ספאנוליס שגם ידע לסדר סל חשוב לקם בירץ. מנגד, ארון ג'קסון שמר שהמשחק לא יברח לרוסים. אריק גרין סגר עניין מהקו, 78:82 גדול ליוונים.



ג
לקח פיקוד כרגיל, ספאנוליס (אתר היורוליג)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי