קליבלנד וגולדן סטייט, ווסטברוק והארדן. הכל על פלייאוף ה-NBA

לברון ג'יימס וסטף קרי
לברון ג'יימס וסטף קרי | AFP

פורטלנד תנסה להציק לגולדן סטייט, קליבלנד רוצה לשמור על התואר והארדן יוצא למלחמה מול ווסטברוק. הכל לקראת רבע הגמר

(גודל טקסט)
  

מערב

גולדן סטייט (1) – פורטלנד (8)

שתי הקבוצות נפגשו בעונה שעברה בחצי הגמר האזורי בסדרה מרתקת שהסתיימה ב-1:4 לווריירס, אך הוציאה מקליי תומפסון את המשפט: "זה ה-1:4 הכי צמוד בהיסטוריה". מאז הרבה השתנה אצל שתי הקבוצות. גולדן סטייט מגיעה רעבה, בריאה ובעיקר חמושה בקווין דוראנט. הבלייזרס לעומת זאת נחלשו והצליחו לתפוס את המקום השמיני במערב רק בשבועות האחרונים. המשחק הראשון בסדרה יהיה המפגש ה-14 בין הקבוצות בשתי העונות האחרונות, וההיסטוריה ביחד עם אופי הקבוצות צפויים להוביל אותנו למשחקים קצביים והתקפיים, כשמאמן הבלייזרס טרי סטוטס ינסה להקשות על סגנית האלופה.

 

מאזן עונתי: 0:4 לגולדן סטייט

 

הימור: 1:4 לגולדן סטייט


גרג פופוביץ'. נדבקה לו תווית של לוזר? צילום: AFP

 

סן אנטוניו (2) – ממפיס (7)

סן אנטוניו שוב רשמה עונה סדירה מרשימה, אך נחלשה קצת בשבועות האחרונים, אולי בגלל שילוב מרובה מדי של השחקנים המחליפים. בשתי העונות האחרונות כולם ציפו לסדרה בין הספרס לגולדן סטייט, אך החבורה של גרג פופוביץ' גילתה לוזריות לא אופיינית והודחה ברבע הגמר ובחצי הגמר בהתאמה. העונה מקווים בטקסס לעשות לפחות צעד אחד קדימה ולהגיע לגמר המערבץ הדרך לשם תתחיל במפגש קשוח מול ממפיס, שכבר הביסה השנה את הספרס ומחזיקה במאזן מרשים מול קבוצות הצמרת. קל זה לא הולך להיות.

 

מאזן עונתי: 2:2

 

הימור: 2:4 לסן אנטוניו


ראסל ווסטברוק. קרב עם המזוקן. צילום: AFP

 

יוסטון (3) – אוקלהומה (6)

ראסל ווסטברוק או ג'יימס הארדן? התשובה לשאלה הזו תתקבל על הבמה המרכזית – הפלייאוף. רבע הגמר הזה יספק לנו את אחת הסדרות היצריות והמרתקות של השנים האחרונות בין שני עילויים של המשחק, שירצו להראות אחד לשני מי בעל הבית. המזוקן וראס ינפקו כל לילה מהלכים גדולים ואולי גם שיאים מרשימים, אך את ההבדל צפויים לעשות דווקא השחקנים המשניים וכאן נראה שליוסטון יש יתרון. שלושה מתוך ארבעת המפגשים העונה בין הקבוצות הסתיימו בהפרש של שלוש נקודות ומטה. יהיה חם וצמוד.

 

מאזן עונתי: 1:3 ליוסטון

 

הימור: 3:4 ליוסטון

בלייק גריפין. התקפה מול הגנה. צילום: AFP
 

קליפרס (4) – יוטה (5)

קרב הסגנונות בין ההגנה המעולה של יוטה (מקום ראשון בליגה) להתקפה הקטלנית של הקליפרס (מקום שישי) עשוי להיות מטובל גם בקרבות פיזיים – על גבול האלימים – "בזכות" שחקנים בשתי הקבוצות שלא בוחלים באמצעים שיקרבו אותם אל הניצחון. הג'אז נחשבים לאחת ההפתעות הנעימות של הליגה, אך נראה שהביתיות והניסיון יביאו דווקא את החבורה של דוק ריברס לשלב הבא.

 

מאזן עונתי: 1:3 לקליפרס

 

הימור: 2:4 לקליפרס


אייזאה תומאס. מיסטר רבע רביעי. צילום: AFP

 

מזרח

בוסטון (1) – שיקגו (8)

 

בוסטון המשיכה העונה במגמת השיפור וסיימה במקום הראשון במזרח לראשונה מאז עונת 2007/8, שכזכור הסתיימה באליפות. החבורה של בראד סטיבנס זינבה כל העונה בקליבלנד וניצלה את ההפסדים של הקאבס בשבועות האחרונות כדי לחלוף על פניהם ולזכות ביתרון הביתיות עד הגמר. בשורות הבולס תפגוש הקבוצה ממסצ'וסטס את ג'ימי באטלר, שעשוי לחבור אליה בקיץ ולשדרג אותה לקונטנדרית אמיתית לזכייה באליפות. דוויין ווייד יעזור לבאטלר ויוסיף קשיחות וניסיון, אבל ככל הנראה זה לא יספיק כדי להדיח את הסלטיקס העדיפים.

 

מאזן עונתי: 2:2

 

הימור: 2:4 לבוסטון

 

קליבלנד (2) – אינדיאנה (7)

מכל שלוש היריבות האפשריות, האלופה מקליבלנד קיבלה את היריבה הנוחה ביותר. למרות הירידה בכושר בתקופה האחרונה, לברון ג'יימס וחבריו צפויים לעלות הילוך בפלייאוף, וכולם יודעים מה קורה כשלברון מעלה הילוך, בטח מול הפייסרס המאכזבים, שעשו את שלהם בעצם ההעפלה לרבע הגמר.

 

מאזן עונתי: 1:3 לקליבלנד

 

הימור: 0:4 לקליבלנד


דמאר דרוזן. עונת שיא. צילום: AFP

 

טורונטו (3) – מילווקי (6)

בעונה שעברה הראפטורס הורידו את תווית הלוזרים ועברו לראשונה אחרי 15 שנה את רבע הגמר. עם דמאר דרוזן בעונת שיא, קייל לאורי שחוזר רענן מפציעה וחיזוק הגנתי בדמות פי ג'יי טאקר וסרג' איבקה, הקנדים יכולים לעשות הרבה צרות לקליבלנד בשלב הבא. מילווקי ממשיכה להשתפר ולהלהיב עם יאניס אנטטוקומפו ומלקולם ברוגדון. החבורה הצעירה של ג'ייסון קיד הערמומי תנשוך, תשרוט ותרביץ, אך זה כנראה לא יספיק.

 

מאזן עונתי: 1:3 לטורונטו

 

הימור: 1:4 לטורונטו

 

וושינגטון (4) – אטלנטה (5)

סקוט ברוקס החליף את רנדי וויטמן על הקווים של הוויזארדס והוסיף קשיחות וסדר. הקבוצה מהבירה הבטיחה את מקומה בפלייאוף לפני זמן רב ובשלבים רבים של העונה אף הייתה מועמדת לסיים במקום גבוה יותר. מנגד, אצל ההוקס בלט חוסר היציבות עם רצפים של הפסדים לצד ניצחונות גדולים. היתרון האיכותי, הכושר העדיף והביתיות צפויים לעשות את ההבדל לטובת ג'ון וול והחברים.

 

מאזן עונתי: 1:3 לוושינגטון

 

הימור: 2:4 לוושינגטון 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי