בא בזמן: 57:65 להפועל ירושלים על מכבי ת"א, משחק ענק לאליהו

אמארה סטודמאייר. הסתגל לאירופה
אמארה סטודמאייר. הסתגל לאירופה | צילום: דני מרון

הישראלי המושמץ עם דאבל דאבל ומשחק הקרבה הוכיח כי הוא עדיין שחקן מוביל. מקל מנגד החזיק כמעט לבד את הצהובים (22 נק') אך לא הצליח למנוע הפסד עשירי העונה

(גודל טקסט)
שמו של ליאור אליהו הוזכר השבוע בעיקר בעקבות השמועות על יחסים עכורים בינו לבין סימונה פיאניג'אני. למשחק נגד מכבי תל אביב הגיע הפורוורד נחוש והיה שם מהרגע הראשון כדי לסחוף את הפועל ירושלים לניצחון 57:65.



14 נקודות, 12 ריבאונדים וסחיטת 6 עבירות השתקללו למדד 21 של הישראלי, ובתוספת שלשה אדירה של הלפרין בדקה האחרונה הביאו את הניצחון. גל מקל רשם מצידו 22 נקודות אלא שלא קיבל עזרה מהחברים. ערב חלש מהשלוש (10 מ-47 לשתי הקבוצות) הוביל לסקור נמוך במיוחד.




אליהו אף דיבר אחרי המשחק ואמר: "היינו לא משהו והמשחק הזה יכול לקחת אותנו למקומות טובים". על ההשעייה: הכל טוב הכל בסדר. בסופו של דבר כדורסלנים הם בני אדם, אני מקווה לצאת לדרך חדשה וטובה. אני נכנס לישורת האחרונה ולכל משחק יש משמעות גדולה כך שאנרגיות לא תהיה בעיה להמשך הדרך.




אליהו ופיאניג'אני. יצאו לדרך חדשה?






הירושלמים עלו למקום השישי, ורחוקים כעת שלושה משחקים ממכבי תל אביב השניה. הם ינסו בשארית העונה הסדירה להבטיח יתרון ביתיות בפלייאוף, ובמשחק הבא תפגוש סגנית האלופה את מוליכת הטבלה, הפועל חולון. 




קלעו להפועל ירושלים: אליהו 14 (12 ריבאונדים), דייסון 12, הלפרין 11, פיטרסון 9 (9 ריבאונדים), סטודמאייר 8, ג'רלס וטימור 4 כ"א, זליקוביץ' 2, קינסי 1 (7 ריבאונדים).

קלעו למכבי ת"א: מקל 22 (4 אסיסטים, 4 איבודים), ראד 11 (7 ריבאונדים), אלכסנדר 9, אייברסון 8 (8 ריבאונדים), סמית' 5 (6 ריבאונדים), פניני 2.


מהלך המשחק



רבע ראשון

בהפועל ירושלים פתחו אמארה סטודמאייר, ליאור אליהו, יותם הלפרין, טרנס קינסי, קרטיס ג'רלס

במכבי תל אביב פתחו ויקטור ראד, גל מקל, גיא פניני, ג'ו אלכסנדר, קולטון אייברסון



ליאור אליהו פתח והפגין מחוייבות אך גל מקל וקולטון אייברסון הובילו את הצהובים ל-7:11 בפתיחה. האדומים התעשתו והצליחו להפוך עם הגנה אגרסיבית שגרמה לסיום הרבע בסקור נמוך, 12:15 למארחת.



אווירה מחשמלת בארנה



רבע שני
אחוזי קליעה רעים של שתי הקבוצות משלוש לא נתנו לאף אחת לברוח, והרבע התנהל בצורה צמודה, כששתי הקבוצות נעות בין שוויון ליתרון מינורי, עד ששלשה גדולה של הלפרין העניקה יתרון 23:28 להפועל. מקל עוד ניסה קצת אך אליהו המשיך לסחוף את חבריו עם תנועה בלתי פוסקת ומהלכים טובים, 25:30 במחצית.



רבע שלישי
ראד ואייברסון טסו לשש נקודות רצופות והעלו את הצהובים ליתרון 30:31, והמשחק התאזן שוב. שלל איבודים והחטאות משני הצדיים סיימו את הרבע בשוויון 42.



שחקני מכבי מאוכזבים



רבע רביעי
אליהו פתח בפוסט אפ קליל על דווין סמית' שהעלה את האדומים ליתרון. שני ריבאונדים בהתקפה, ושלשת מומנטום של דייסון הקפיצו ליתרון 46:55 אך גל מקל, האיש של מכבי במשחק לא התרגש ועם אסיסט גדול לאייברסון הוריד ל-58:55. היה נראה שהמצב הצמוד יישאר עד לסיום ממש אך שלשה אדירה של הלפרין קבעה 57:63 כשנותרה פחות מדקה, ולמעשה המשחק הוכרע. 57:65 בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי