יתרון הביתיות: הפועל ירושלים גברה 82:84 על הרצליה

בר טימור
בר טימור | דני מרון

האדומים ניצחו בארנה ועלו למקום הרביעי על חשבון הקבוצה של גורקה. הפועל ת"א הפסידה 91:84 לאילת וכרגע היא מחוץ לפלייאוף

(גודל טקסט)
המחזור ה-29 בליגת ווינר סל נמשך הערב (חמישי) עם ארבעה משחקים. במשחק המרכזי הפועל ירושלים גברה הפועל ירושלים 82:84 על בני הרצליה ועלתה על חשבונה למקום הרביעי שמבטיח ביתיות בפלייאוף.

 

הפועל ירושלים – בני הרצליה 82:84

האדומים המשיכו במומנטום החיובי אחרי שני הניצחונות החשובים על מכבי תל אביב והפועל חולון ועכשיו ורשמו ניצחון ניצחון שלישי רצוף שהעלה אותם למקום הרביעי שמעניק יתרון ביתיות ברבע גמר הפלייאוף. הקבוצה מהשרון המשיכה להפסיד בבירה, בה לא הצליחה לנצח מאז עונת 2003/4 ואיבדה בדרך את כארם משעור שפרק את הכתף.


אלסנדרו ג'נטילה. קשיי התאקלמות. צילום: דני מרון
אלסנדרו ג'נטילה. קשיי התאקלמות (דני מרון)


רבע ראשון
ירושלים פתחה עם בר טימור, קרטיס ג'רלס, אבירם זליקוביץ', טראוויס פיטרסון ואמארה סטודמאייר. הרצליה עלתה עם טוריאן גרין, תום מעיין, כארם משעור, חליל קאנסביץ' וג'ף אדריאן.


הרצליה פתחה עם הרבה התלהבות ואגרסיביות וכארם משעור קבע 3:11 עם דאנק מהדהד. פיאניג'אני הזעיק פסק זמן, העלה את האוול מהספסל והסנטר המתאזרח ביחד עם ליאור אליהו קיזזו את וסיימו את הרבע בפיגור 19:15.




רבע שני
ג'נטילה קלע סל יפה, ג'רום דייסון הוסיף חדירה אקרובטית וההפרש ירד עוד קצת ל-28:27 ארבע דקות בתוך הרבע. מכאן האדומים נרדמו ואפשרו לאורחים לברוח שוב. כארם משעור פרק את הכתף וירד לטיפול בחדר ההלבשה, אבל זה לא הפריע לכחולים לרדת להפסקה ביתרון דו ספרתי, 34:44.




סימונה פיאניג'אני. משחק התקפה חלש. צילום: דני מרון

סימונה פיאניג'אני. משחק התקפה חלש (דני מרון)



רבע שלישי

ירושלים שיפרה את ההגנה בפתיחת החצי השני ועצרה את האורחת על יותר משמונה דקות ללא סל שדה. בצד השני ג'רלס קלע שלשה אחרי אסיסט אופייני של אליהו וצימק ל-45:42. הלפרין הפך עם שלשה ועבירה וקבע 46:48. הרצליה לא ויתרה וחזרה ל-52:57 לקראת עשר הדקות האחרונות.




רבע רביעי
סטודמאייר, ג'רלס וטימור הובילו ריצת 4:17 ועלו ליתרון 61:69 אחרי ארבע דקות וחצי. הרצליה פתחה בריצת 3:10 וצימצמה לפיגור נקודה בלבד ו-72:71, ומאותו רגע המשחק היה צמוד עד הסיום בו ירושלים ניצחה 82:84.



קלעו לירושלים: ריצ'רד האוול 19, קרטיס ג'רלס 18, בר טימור 15, ליאור אליהו 12, אמארה סטודמאייר 7, יותם הלפרין 6, אלסנדרו ג'נטילה 4, ג'רום דייסון 3.

 

קלעו להרצליה: ג'ף אדריאן 21, טוריאן גרין 16, ברנדון טריש 12, תום מעיין 11, כארם משעור 9, חליל קסאנביץ' 6, אור לאומי 4, דרל וויליאמס 3.




אלון ספיר מול מארק ליונס. צילום: פרנסיסקו די סטסיו, מנהלת הליגה

 אלון ספיר מול מארק ליונס (פרנסיסקו די סטסיו, מנהלת הליגה)



הפועל אילת – הפועל תל אביב 84:91

לוזרים. זו המילה שמגדירה הכי טוב את העונה של האדומים מתל אביב. פתיחה חזקה ו-12:31 מצד החניכים של רמי הדר בפתיחת הרבע השני נשמטו ב-20 הדקות האחרונות מול יכולת נפלאה של וויל דניאלס ואפיק ניסים שצלפו מכל הטווחים והובילו את החבורה בתכול לניצחון מלא אופי.

 

בזכות הניצחון – השביעי ברציפות – שמרו החניכים של עודד קטש על המקום הראשון בטבלה רגע לפני שהם מארחים את הפועל ירושלים למשחק מסקרן. האדומים לעומת זאת ספגו הפסד רביעי רצוף ואם לא יתעשתו במהירות ימצאו את עצמם מחוץ לפלייאוף.


קלעו להפועל אילת: וויל דניאלס 18, פריאיי הנרי 17, אפיק ניסים 16, לנדון מילבורן 14, חנן קולמן 8, רפי מנקו 7, רג'ינלד באקנר 6, נאור שרון 3, אלון ספיר 2.

 

קלעו להפועל תל אביב: מארק ליונס 17, אדריאן בנקס 15, תומר גינת 14, ברנדן דוסון 11, רביב לימונד 6, רם אליאספור 5, תמיר בלאט ולרון דנדי 3 כל אחד.




עודד ברנדוויין. צילום: אודליה מטרי, מכבי ראשון לציון

 עודד ברנדוויין. צילום: אודליה מטרי, מכבי ראשון לציון



מכבי ראשון לציון – הפועל גלבוע/גליל 69:83

הכתומים ממשיכים להשתקע בשמינייה הראשונה עם ניצחון רביעי ברציפות, בעוד שהקבוצה הסימפטית של אריאל בית הלחמי סופרת כבר הפסד שלישי בארבעת המשחקים האחרונים והיא שקועה במקום ה-11.

 

הפתיחה של הקבוצה מעיר היין הייתה מהממת. זלמנסון, תומאס ובן שימול הטיסו את החבורה של שמוליק ברנר ל-1:20 מדהים באמצע הרבע הראשון ובעצם גמרו את הסיפור מוקדם. הצפוניים עוד ניסו לחזור עם יכולת טובה של אריק גריפין ומייקל קוואלס, אבל לא הצליחו למחוק את הפער האדיר.


קלעו למכבי ראשון לציון: ג'יי ג'יי מור 19, קמרון לונג 18, עידן זלמנסון 13, צ'ארלס תומאס 9, אבי בן שימול 7, אלישי כדיר 6, עודד ברנדוויין 4, ניצן חנוכי 3, שון דוסון ופטריק ריצ'רד 2 כל אחד.

 

קלעו להפועל גלבוע/גליל: אריק גריפין 18, מייקל קוואלס 17, ג'ייסון סיגרס 9, מרפי הולוואי 8, חואקין שוכמן 7, יחזקאל סקוורר 5, עמית ביר כץ 3, זיו בן צבי 2.

 

עירוני נהריה – מכבי אשדוד 68:75

הקרב החשוב בעין שרה על מקום בפלייאוף הסתיים עם ניצחון חמישי בששת המשחקים האחרונים של הצפוניים, ששמרו על המקום השמיני. הקבוצה של מאיר טפירו נעצרה אחרי ארבעה ניצחונות רצופים ותהיה חייבת להשיג אחוזי הצלחה גבוהים במחזורים הבאים כדי להשתחל לפלייאוף.

 

הקבוצה של אריק אלפסי פתחה את המשחק והובילה בדו ספרתי בסיום הרבע הראשון, אבל הדרומיים חזרו וגם פתחו את הרבע האחרון ביתרון, אבל טיירון נאש התעורר אצל המקומיים והוביל את קאמבק גדול בדרך לניצחון חשוב.

 

קלעו לעירוני נהריה: סקוטי הופסון 18, טיירון נאש 16, איגור נסטרנקו וניב ברקוביץ' 8 כל אחד, ערן אסנטי ויונתן שולדבראנד 7 כל אחד, דרווין קיצ'ן 6, ניצן חנוכי 5.

 

קלעו למכבי אשדוד: צ'ייס סיימון 26, ג'קי קארמייקל 14, ג'ייק כהן 11, מריו ליטל 5, בן אלטיט 4, יפתח זיו ונמרוד טישמן 3 כל אחד, קווין דילארד 2.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי