שיבק: מכבי במצב קריטי, שלא ילמדו אותי על מעמד המאמן

אריק שיבק
אריק שיבק | דני מרון

המאמן החדש של הצהובים ערך אימון בכורה: "יש לנו עבודה של 24 שעות ביממה, הלחץ של מאמן במכבי זה לא סוד". בגאצקיס עזב את ישראל

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב הודיעה אתמול (שלישי) על פיטוריו של המאמן הלטבי איינארס בגאצקיס, הרביעי שעמד העונה על הקווים בצהוב, והיום החל עידן אריק שיבק במועדון.


כזכור, שיבק הוצג כבר אמש כמאמן מכבי תל אביב ובערב אף פגש לראשונה את שחקניו החדשים, והבוקר העביר את אימון הבכורה. "אני מודה שזה מרגש", אמר המאמן החדש. "תודה לאל שאימנתי את הנבחרת, אז זה עשה לי קצת הכנה לעניין הזה. השחקנים האלה שמעו הכל העונה מכל הכיוונים, מרמת שיחות ואני בטוח שגם איומים על הקריירה. השתדלתי למחוק את כל מה שהיה ולדבר רק על קדימה, להתמקד בהרצליה ולעלות לפיינל פור. זה היה אימון ראשון, את חלק מהשחקנים אני מכיר, יש פה חומר טוב, אבל אנחנו כבר יודעים שיש עוד פקטורים של קבוצה וניצחונות. החבר'ה מאוד רוצים וצמאים, איך זה יבוא לידי ביטוי במשחקים? נחכה ונראה".





החלטת הבעלים לעלות ליציע: "זה בא מהם ולא בא ממני, כשיגיעו המשחקים נראה איך זה יראה. יש לי תכונה מאוד טובה, עברתי גם יושבי ראש כאלה ואחרים, אני לא שומע וזה לא מפריע לי, זה יותר בשביל הניראות, זה לא נראה טוב. כשבא מאמן באמצע העונה בדרך יש לו זמן להתוות דרך ושיטה. בזמן עכשיו צריכים להגיע לתוצאה, מבחינת עבודה זה 24 שעות ביממה, ויש את הלחץ של להיות מאמן מכבי, שזה לא סוד".


השינויים: "לקחתי את כל החבילה שכל המאמנים שהיו כאן, ישבתי עד מאוחר בלילה ראיתי וידיאו, קיצצתי את כל מה שאפשר לקצץ, אני בא עם דבר אחד וחצי שלי בהתקפה עם יותר התמקדות בהגנה. בגדול אני רוצה לנסות לעלות את רמת איכות הביצוע. כדי למנוע את הטעויות צריך שתהיה יותר תקשורת בין השחקנים, בטח ברמה ההגנתית. יחס מהשחקנים? כבוד זה דבר שרוכשים במשך הזמן אבל פה אין זמן. אני מקווה שהם קצת קראו אינטרנט".




אריק שיבק. שלא יספרו לו על מעמד המאמן. צילום: דני מרון
אריק שיבק. שלא יספרו לו על מעמד המאמן. צילום: דני מרון


"לא אשנה סדרי עולם, אין זמן להתוות דרך חדשה לגמרי. אקח את מה שיש ומניסיוני אקצץ דברים ואעלה את רמת הביצוע של הדברים שנשארו. הבעיות קיימות וקל יותר לפתור אותן במצב שהקבוצה חוזרת לנצח. אעשה כל מה שאני יכול וכולנו תקווה שגם אצליח. בשלב זה, לא נכון לדבר קדימה, יש מצב קריטי שצריך לטפל בו עכשיו. שלא ילמדו אותי מה זה מעמד המאמן. כשמצלצלים אליך ממכבי ת"א, אתה לא אומר לא".




שיבק במפגש הראשון עם גאודלוק (מכבי תל אביב)


בגאצקיס עזב את ישראל וסירב לשוחח עם העיתונאים


בגאצקיס, שכזכור הגיע במהלך העונה מדרושפאקה הטורקית שם שימש כעוזרו של דיוויד בלאט, התייצב היום בשעת בוקר מוקדמת בשדה התעופה ועזב את הארץ. הלטבי סירב לשוחח עם אמצעי התקשורת שנכחו במקום.


מכבי תל אביב כאמור תתמודד מול בני הרצליה, קבוצה אותה היא כלל לא הצליחה לנצח העונה. הסדרה תצא לדרך ביום שני הקרוב בהיכל ביד אליהו וביום ראשון (28.5) יארח אולם "היובל" בשרון את המשחק השני בסדרה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי