טו-ברייק: 99:104 לחולון על חיפה אחרי שתי הארכות, הולוואיי כיכב

הולוואיי
הולוואיי | AFP

מותחן אדיר בפתיחת הפלייאוף העניק יתרון 0:1 לחבורה של שמיר שצלחה שתי הארכות. הגארד לקח פיקוד בהארכה השניה וסיים עם 34 נקודות, הירוקים נותרו עם מחמאות

(גודל טקסט)

העונה הסדירה היתה משוגעת, אבל כנראה שהיא רק הכינה אותנו לפלייאוף. הפועל חולון צלחה הערב (שני) מותחן אדיר של שתי הארכות ושמרה על הביתיות אחרי 99:104 על מכבי חיפה. טו הולוואיי כיכב עם 34 נקודות.


החבורה של דן שמיר פינטזה אולי על צלחת בעונה בה מכבי תל אביב מדשדשת והפועל ירושלים לא יציבה, אבל בשביל אליפות היא הבינה שתצטרך לעבוד מאוד קשה. כששחקנים כמו ג'יימס בל לא מופיעים במאני-טיים, כנראה שזה לא יהיה כל כך פשוט, אפילו לא להגיע לפיינל-פור בהיכל מנורה מבטחים, המיקום אותו היא עצמה בחרה.


חולון פתחה טוב את המשחק בניצוחו של טו הולוואיי שלא הפסיק לצלוף אך כל זה לא רמז דבר על ההמשך. הירוקים של עופר רחימי העלו את ג'ון דיברתולומיאו לרבע השני ושינו כיוון. הרכז הנהדר החל לקחת פיקוד, צלף מבחוץ והוביל יתרון ירוק כשלהפסקה ירדה חיפה ביתרון 39:43.


למחצית השניה חולון עלתה עם יותר נחישות והפקידה את המשחק אצל שלומי הרוש. הגארד החל לקלוע מבפנים ובחוץ, כאשר דיברתולומיאו לא הספיק להפגיז מנגד ושמר את הירוקים עם יתרון קטן.


המותחן נמשך ברבע הרביעי כשמצד אחד החבורה של דן שמיר ניסתה להישאר במשחק, אך הירוקים נהנו מערב קבוצתי נהדר כשחמישה שחקנים סיפקו דאבל פיגרס. טוהולוואיי כבר אמרנו? הגארד שלהט עם 23 נקודות תפר שלשה גדולה שהשיבה את היתרון לחולון אחרי דקות ארוכות אלא שמנגד כדור שכבר היה בידיים של שלומי הרוש הלך לאיבוד ועמית שמחון צלף וקבע 82:84. בל שלח את המשחק להארכה ראשונה.


השחקנים המותשים כמעט ולא קלעו בהארכה הראשון שהסתיימה ב-4:4 בתום עוד חמש דקות של כדורסל. חמש הדקות הנוספות נפתחו בסערה כשטו הולוואיי הוליך את המארחת ליתרון שש עם חמש נקודות רצופות ומשם לירוקים שאיבדו את גרגורי וארגס בעבירה חמישית לא היתה תשובה. 99:104 לחולון בסיום אבל כנראה שמצפה לנו סדרה מלאה אמוציות ומתח.

 

קלעו להפועל חולון: טו הולוואיי 34 נקודות, דריון אטקינס 18, שלומי הרוש 17, ג'ורדן טיילור 13, ג'יימס בל 8 נקודות ו-9 ריבאונדים, רועי הובר 7, טוני יאנגר 6.


קלעו למכבי חיפה: עמית שמחון 22 נקודות, ג'ון דיברתולומיאו 19, עוז בלייזר 18, אורלנדו מנדס-ואלדס 13, קווין פיניקני וגרגורי וארגס 10 כל אחד, ראשון פרימן 2.


רבע ראשון

הפועל חולון פתחה עם טו הולוואיי, שלומי הרוש, דריון אטקינס, רועי הובר וג'יימס בל. מכבי חיפה פתחה עם גרגורי וארגס, קווין פינקני, אורלנדו מנדס-ואלדס, עמית שמחון ועוז בלייזר. קצב גבוה אפיין את תחילת ההתמודדות כששלשה של ג'יימס בל קבעה 5:6 לחולון. הקצב נרגע מעט וסל של עמית שמחון קבע 11:15 למארחת, הירוקים במשחק. שלשה של הולוואיי פתחה פער של חמש לחולון מעט יותר משתי דקות לתום הרבע. שלשה של שמחון סגרה את הרבע עם פיגור שתי נקודות של הירוקים, 20:18.


רבע שני
ג'ון דיברתלומיאו פתח עם שלשה שהעניקה יתרון ראשון לירוקים אך טו הולוואיי צלף שתי שלשות רצופות מנגד והגיע ל-16 נקודות אישיות. דיברתלומיאו השלים עוד שלשה וריצת 6:15 של הירוקים, 26:30 לאורחים שלא מרימים ידיים. הירוקים המשיכו בריצה שלהם וליי-אפ של וארגס קבע יתרון שש. דיברתלומיאו והחברים שמרו על יתרון זעום, 39:43 לחיפה בהפסקה.


דיבר
ג'ון דיברתלומיאו, לקח פיקוד ברבע השני (אודי ציטיאט)


רבע שלישי
חולון ניסתה לשוב למשחק וסל של רועי הובר צימק לנקודה בלבד. שלשה של שלומי הרוש קבעה 50:50 מעט יותר מארבע דקות לתום הרבע. הרוש ודיברתלומיאו ניהלו דו-קרב שלשות והנדנדה לשני הצדדים נמשכה. דריון אטקינס הזניק את הירוקים מחדש ליתרון, 58:62 לצהובים.


ג
ורגאס מול יזרעאלי, מאבק חם (אודי ציטיאט)


רבע רביעי

ורגאס עם חטיפה וליי-אפ העניק יתרון שלוש לירוקים דקה וחצי בתוך הרבע השלישי. מנדס-ואלדס סידר לבלייזר עוד סל והירוקים פתחו פער של שבע, 66:73. ריבאונד התקפה גדול של קווין פינקני שהוסיף שתי נקודות, העניק יתרון ארבע לירוקים. שלומי הרוש סחט עבירה אחרי ליי-אפ מוצלח ושמר את חולון בפיגור קטן. טו הולוואיי ספג גג מעמית שמחון ונפל לא טוב על הגג, אך הגארד הנפלא התאושש וצלף שלשה אדירה שהשיבה את היתרון לחולון. חשבתם שנגמר? עמית שמחון ניצל איבוד כדור של הרוש וצלף שלשה מנגד, 82:84 לחיפה. בל שלא ירצה לזכור את ההתמודדות דייק פעמיים מהעונשין ושלח את המשחק להארכה.


שמחון
שמחון חוגג, לא הספיק (אודי ציטיאט)


הארכה
הקצב נרגע לגמרי בהארכה ושלוש דקות בתוך ההתמודדות רק סל של עוז בלייזר הפריד בין הקבוצות. מנגד, שלומי הרוש ספג חבלה בברכו וירד לספסל. החבורה של שמיר נעצרה לגמרי בהארכה ולא קלעה, גם הירוקים לא הבריקו אבל שמרו על פער קטן. הולוואיי סחט עבירה של שלוש זריקות ודייק בכולן, 88:88. גרגורי וארגס ניסה לנצח את המשחק, אך החטיא זריקה לשתיים והמשחק הלך להארכה נוספת.


הארכה שניה
אטקינס פתח עם ליי-אפ, חולון עלתה ליתרון 88:90. הולוואיי המשיך ללהוט, חדר לסל קלע וסחט עבירה, 29 נקודות לגארד של חולון. אורלנדו מנדס-ואלדס התעורר ברגע הנכון וצלף שלשה שקבעה 93:93, מטורף. הולוואיי המשיך ללהוט ועם שלשה קבע יתרון 95:98 לחולון. בלייזר עוד ניסה לשמור את הירוקים בתמונה אבל בל סגר את הסיפור מקו העונשין. 99:104 לחולון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי