בדרך לסנסציה: הפועל ירושלים הפסידה 77:64 בנהריה

ליאור אליהו
ליאור אליהו | ערן לוף

לראות ולא להאמין. אחרי הקאמבק הענק במשחק הראשון, שמרו הסגולים על הבית בתצוגה הגנתית והתקפית. סוללת הכוכבים של פיאניג'אני בפיגור 2:0, יכולה לסיים את העונה ביום שישי

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים קיוותה לחזור לעצמה באולם עין שרה אלא שלעירוני נהריה היו תכניות אחרות, והסגולים של אריק אלפסי היממו את סגנית האלופה עם 64:77 במשחק מספר 2 של סדרת רבע גמר הפלייאוף.

אם את המשחק הראשון פתחו הירושלמים בסערה, הערב (שני), התקשו האדומים מול הלחץ הסגול וסקוטי הופסון ביחד עם ניב ברקוביץ' הוליכו את המארחת לניצחון הענק. טיירון נאש עשה בצבע כבשלו ויהונתן שולדבראנד הוביל את רשימת הקלעים עם 16 נקודות.

 

סטודמאייר על אזרחי. חסרונו מורגש
סטודמאייר על אזרחי. בולט בחסרונו (ערן לוף)


הנהלת הפועל ירושלים השרתה גם היא לא מעט לחץ על שחקניה, וברבע הרביעי אף שאג אחד הבעלים, אייל חומסקי, על שחקניו בנסיון נואש לדרבן אותם. אורי אלון ראה את הפרוייקט שלו מפרפר, ויקווה לחזור לנהריה במשחק מספר 4 אחרי ניצחון בארנה ביום שישי.


אמארה סטודמאייר הפצוע בלט בחסרונו, וריצ'ארד האוול היה עצבני במיוחד במהלך המשחק. אוהדי הפועל ירושלים שישבו בקרבת הספסל אף התעמתו מילולית עם אלסנדרו ג'נטילה ששוב לא סיפק את הסחורה והיה חלש.


מהלך המשחק

רבע ראשון
בנהריה פתחו דרווין קיצ'ן, סקוטי הופסון, ערן אסנטי, יהונתן שולדבראנד וטיירון נאש. בירושלים עלו טרנס קינסי, בר טימור, ליאור אליהו, טראוויס פיטרסון וקרטיס ג'רלס.


דקות הפתיחה היו סוערות ושתי הקבוצות רצו במטרה להשיג נקודות מהירות, טיירון נאש השיג נקודות מריבאונד התקפה אך ביצע שתי עבירות כבר לאחר ארבע דקות וירד לספסל. האדומים לחצו קצת על הגז ועלו ל-8:11, עד שפאוסט בחדירה יפה החזיר את היתרון לנהריה, והרבע נגמר 20:23.




אווירה נפלאה בעין שרה
אווירה נפלאה בעין שרה (ערן לוף)


רבע שני
ג'רלס פתח את הרבע עם שלשה שהשוותה את התוצאה אבל חטיפה יפה של ניב ברקוביץ' הובילה למתפרצת של נאש שנגמרה בעבירה בלתי ספורטיבית עליו. ההגנות החלו לדבר וירושלים נלחצה, שתי שלשות של הופסון וקיצ'ן הקפיצו את הסגולים ל-25:33 ואת פיאניג'אני כדי לקחת פסק זמן.


חמישיה חדשה עלתה לפרקט, ולאט לאט קיזזו האדומים את ההפרש. מאזן הריבאונד המביש החל להתאזן וליאור אליהו סגר את המחצית עם סל שהחזיר את היתרון לאורחת, 35:36 בירידה להפסקה.


רבע שלישי
הרבע נפתח באגרסיביות ובנסיונות ריצה חוזרים ונשנים. ג'רלס עוד תפר שלשה אבל הופסון ונאש הריצו את נהריה ל-42:49 ולמאמן ירושלים לא היתה ברירה אלא לקחת פסק זמן אחרי ארבע דקות בו התחנן משחקניו לשחק לאט.


ג'רלס חזר מהתדרוך עם שלשה, ונאש עבר עבירה שלישית. האוול העצבני חטף עבירה טכנית אחרי עימות עם דגלאס, מה שתקע את המומנטום הירושלמי, והרבע נגמר 50:56 לנהריה.


הופסון קובר את ירושלים
הופסון קובר את ירושלים (ערן לוף)


רבע רביעי
ניב ברקוביץ' פתח את עשר הדקות האחרונות עם שלשה, וניק פאוסט הוסיף קליעה משוגעת עם הקרש על הראש של אליהו שהביאה ליתרון דו ספרתי סגול 50:61. עוד פסק זמן של פיאניג'אני הגיע בנסיון לאזן את הקבוצה, אך בחזרה ממנו חטפו האדומים ארבע נקודות בדקה והאיטלקי הזעיק מיד עוד אחד.


דייסון בחדירה יפה השיג מעט אוויר לנשימה אך החטיא מיד שתי זריקות מהקו ושלח את סקוטי הופסון לדאנק מהדהד בתוספת עבירה שהעלה ליתרון 55:71. מכאן כבר לא היתה דרך חזרה, ברקוביץ' ופאוסט הוסיפו עוד קצת ובסיום זה 64:77 מהמם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי