להיות או לחדול: המאבק על הפיינל-פור מעלה הילוך

שחקני מכבי ראשון לציון מול שחקני הפועל אילת
שחקני מכבי ראשון לציון מול שחקני הפועל אילת | צילום: דני מרון

מכבי ראשל"צ ביתרון 1:2 תארח ביום ראשון את הפועל אילת ומכבי חיפה עם אותו יתרון תפגוש בביתה את הפועל חולון

(גודל טקסט)
 שני משחקים יערכו ביום ראשון בשלב רבע גמר הפלייאוף של ליגת העל. האלופה מכבי ראשון לציון ביתרון 1:2 בסדרה תארח את הפועל אילת, מכבי חיפה ביתרון 1:2 בסדרה, תארח את הפועל חולון. 


מכבי ראשל"צ – הפועל אילת (19:00)


האלופה ביתרון 1:2 אחרי הניצחון הגדול ביום חמישי באילת. הפועל אילת ניצחה בארבעה משבעת משחקי החוץ שלה בפלייאוף. הפעם האחרונה בה לא ניצחה אף משחק חוץ בסדרה של הטוב מחמישה משחקים הייתה בעונת 14/15, כאשר גברה על מכבי חיפה 2:3 ברבע הגמר.


עד כה בסדרה כאמור 1:2 לראשל"צ. במשחק מס' 1: הפועל אילת – מכבי ראשל"צ 83:93, במשחק מס' 2: מכבי ראשל"צ – הפועל אילת 73:97, במשחק מס' 3: הפועל אילת – מכבי ראשל"צ 70:63.


הפועל אילת פתחה את הסיבוב השלישי עם שיא מועדון של תשעה ניצחונות רצופים, אבל מאז ניצחה רק באחד מחמשת משחקיה האחרונים. זוהי הפעם השישית העונה שהקבוצה של עודד קטש עומדת על רצף של שני הפסדים. בכל הקודמות היא ניצחה במשחק הבא. 


מכבי חיפה – הפועל חולון (21:00) 


אחרי שניצחה במשחק השלישי בחולון, חוזרת מכבי חיפה לרוממה במטרה לסגור את הסיפור ולהעפיל לפיינל-פור. אלא שעליה לזכור,שמעולם בליגה הישראלית לא הדיחה קבוצה המדורגת 8 את הקבוצה המדורגת 1 בעונה הסדירה. מאז שובה לפלייאוף בעונת 12/13, מכבי חיפה הייתה מעורבת בסדרה שהגיעה לחמישה משחקים בכל ארבע העונות האחרונות – כולל שלוש פעמים רצופות בשלב רבע הגמר.


עד כה בסדרה כאמור 1:2 לחיפה. במשחק מס' 1: הפועל חולון – מכבי חיפה 99:104 (לאחר שתי הארכות), במשחק מס' 2: מכבי חיפה – הפועל חולון 70:101, במשחק מס' 3: הפועל חולון – מכבי חיפה 78:77. 


בכל אחת מהשנתיים האחרונות הפסידה מכבי חיפה משחק שהיה יכול להעלות אותה לפיינל פור: אשתקד בבית למכבי ראשל"צ ולפני שתי עונות בחוץ להפועל אילת – בשניהם היה מדובר במשחק החמישי בסדרה.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי