עדיין בחיים: הפועל ירושלים ניצחה בנהריה וכפתה משחק חמישי

טרנס קינסי
טרנס קינסי | ערן לוף

סגנית האלופה הפגינה מחצית ראשונה טובה אך שמטה יתרון דו ספרתי, וניצחה 72:74 רק בתום מותחן. הסגולים פישלו ויקבלו הזדמנות אחרונה בארנה

(גודל טקסט)

אחרי שכבר פיגרה 0:2 בסדרת רבע גמר הפלייאוף נגד נהריה, ביצעה הפועל ירושלים קאמבק עם ניצחון שני ברציפות על נהריה, הפעם בצפון, וכעת תחזור הסדרה למשחק חמישי ומכריע בארנה שבעיר הבירה.

הבחורים של סימונה פיאניג'אני הציגו משחק טוב, כשבעיקר במחצית הראשונה קלעו טוב מבחוץ ושמרו נהדר. קרטיס ג'רלס סיים עם עשרים נקודות אך תקע את ההתקפות לעיתים רבות, ולמזלו טרנס קינסי היה שם גם עם 19 נקודות חשובות.



הקהל האדום בנהריה. אווירה פנטסטית בעין שרה
הקהל האדום בנהריה. אווירה פנטסטית בעין שרה (ערן לוף)


אצל המארחת היה זה דווקא איגור נסטרנקו ששמר את קבוצתו במשחק, קלע 12 נקודות תוך משחק פנים משובח על ראשם של גבוהי האדומים. סקוטי הופסון עם 16 נקודות משלו בא לעבוד, אבל לא היה חד כבמשחקים הקודמים. יהונתן שולדבראנד היה סביר עד שאיבוד כדור שלו ברגעי ההכרעה כשנהריה בפיגור נקודה הכריע את המשחק.

הירושלמים רשמו הישג מעניין עם ניצחון חוץ ראשון בו משחק אמארה סטודמאייר, אחרי עשרה הפסדים. האדומים גם שברו שיא עונתי עם 12 שלשות במשחק חוץ, וכעת נותר להם רק לנצח בבית על מנת להגיע לפיינל-פור.


קלעו לעירוני נהריה: הופסון 18, ברקוביץ' 13, נסטרנקו ושולדבראנד 12 כ"א, פאוסט 10, נאש 5, קיצ'ן 2.


קלעו להפועל ירושלים: ג'רלס 20, קינסי 19, דייסון 9, האואל 6, פיטרסון, טימור וסטודמאייר 5 כ"א.


מהלך המשחק

רבע ראשון
בעירוני נהריה פתחו דרווין קיצ'ן, סטו דגלאס, סקוטי הופסון, יהונתן שולדבראנד וטיירון נאש. בהפועל ירושלים פתחו ליאור אליהו, ריצ'ארד האוול, קרטיס ג'רלס, ג'רום דייסון וטרנס קינסי. שלודבראנד פתח עם שלשה, אך ירושלים שלטה בקצבושמרה חזק בדרך ל-5:10.


ג'רלס החל מעט לתקוע את ההתקפות, כשהופסון ושולדבראנד שמחו לנצל זאת. פיטרסון העלה את האדומים ל-13:18 אבל סטודמאייר ענה מיד בעבירה בלתי ספורטיבית על הופסון. החטאות של המארחת סגרו את הרבע על 15:20 להפועל ירושלים.


קרב קשוח בעין שרה
קיצ'ן ודגלאס חוסמים את דייסון (ערן לוף)


רבע שני
נהריה כבר יכלה לעלות ליתרון ראשון, אבל שולדבראנד ופאוסט החטיאו משלוש ופיטרסון פתח יתרון חמש. האוול ביצע עבירה שניה כבר בתחילת הרבע, בר טימור קבר שלשה שעשתה 20:28, ואלפסי הזעיק פסק זמן.


איגור נסטרנקו לקח פיקוד, ושני סלים רצופים שלו החיו את נהריה. מטח שלשות משני הצדדים הקפיץ את הסקור, וג'רלס העלה ל-31:41. שתי שלשות גדולות של הופסון הורידו פתאום ל-41:39, אבל ג'רלס ענה מיד בשלשה משלו, שקבעה 39:44 במחצית.


הופסון שם עוד שתיים
הופסון שם עוד שתיים (ערן לוף)




רבע שלישי
הפועל חזרה מההפסקה בסערה, וריצת 0:8 הקפיצה את הבחורים של פיאניג'אני ל-39:52. כרגיל, התקשו האדומים לשמור על ריכוז לאורך זמן ונהריה, בהובלת שולדבראנד, שוב צימצמה עד שריצת 0:9 סגולה נגמרה בסל יפה של קינסי, ועבירה בלתי ספורטיבית של פאוסט לא עזרה.


לקראת סוף הרבע התלוננו במזכירות כי אחד מאוהדי הפועל ירושלים מסנוור את שחקני נהריה בעזרת פלאש. איגור נסטרנקו המשיך עם היכולת הנפלאה, אבל קינסי עם השלשה ה-12 של הפועל קבע שיא עונתי במשחקי חוץ, ופתח שוב שש נקודות הפרש. לעשר הדקות האחרונות נכנסו הקבוצות ב-59:63.


רבע רביעי
נאש הלך על פוסט אפ וכבר הוריד לנקודה הפרש, אבל נהריה שוב לא שתתה מהבאר וג'רלס קבר שלשה חשובה. ברקוביץ' התעלה ובשתי קליעות ענק צימצם שוב ל-69:68. הידיים החלו לרעוד, סטודמאייר ואליהו החטיאו מהקו, וברקוביץ' שוב קלע בקלאץ' בדרך ל-71:72 סגול.


סטודמאייר עשה צעדים אבל השופטים שרקו לעבירה שתורגמה לשתי קליעות מהקו ודקה לסיום זה נקודה לאדומים. נהריה קיבלה הזדמנות לעלות ליתרון אך שולדבראנד איבד כדור קריטי, דייסון נשלח לקו וקלע אחת, קיצ'ן קיבל צ'אנס אחרון לנצח אבל החטיא שלשה וזה 72:74 להפועל ירושלים בסיום. הסדרה חוזרת לירושלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי