אליהו: אני ופיאניג'אני? אדלג על השאלה. אלפסי בכה: הייתה עונה קשה

ליאור אליהו
ליאור אליהו | דני מרון

גם אחרי הניצחון על עירוני נהריה, הפורוורד לא רצה להרחיב על המתיחות עם המאמן האיטלקי שאמר מצדו: "הערב נתנו הגנה". מאמן נהריה התרגש מאוד: "רצינו להיות במקום אחר"

(גודל טקסט)
הפועל ירושלים ועירוני נהריה סיימו הערב (חמישי) סדרה מדהימה, כשירושלים, שפיגרה לפני כשבוע 2-0, הצליחה לנצח 60:71 במשחק החמישי ומהכריע בדרך ל-2:3 אדיר ומפגש בחצי גמר הפיינל פור מול מכבי ראשון לציון. מדובר כמובן בשחזור הגמר של העונה השעברה, בסיומו ניצחה הקבוצה מעיר היין וזכתה באליפות היסטורית. 


פורוורד הפועל ירושלים, ליאור אליהו (10 נקודות), חזר לאחרונה לעניינים אחרי המתיחות שהייתה לו עם סימונה פיאניג'אני במהלך העונה, כשגם האפשרות שיפרוש בתום העונה הועלתה. על היחסים בזמן האחרון עם המאמן האיטלקי אמר אליהו: "בעונה ארוכה עוברים הרבה דברים ויש תקופות פחות טובות ויותר טובות. אני אדלג על השאלה בעקבות המשימה החשובה שניצבת בפנינו".



אליהו התייחס גם לצד המקצועי: "לא הרבה פעמים יצאתי בחמש עבירות, העונה זה קרה כמה פעמים. היה לנו ברור שנצטרך להיות אגרסביים. לא ידעתי שתהיה סדרה כזו קשה. לא קל לנצח קבוצה שלוש פעמים ברציפות ועשינו את זה. החשיבות של יותם הלפרין עצומה. שמח שהיום זה בא לידי ביטוי. אנחנו צריכים אותו עכשיו.  הזו כי אנחנו עומדים לפני משימה חשובה. לגבי ראשל"צ, אני מהיחידים שאמרתי שהיא תנצח. זו קבוצה חזקה גם מנטלית וגם מקצועית".


ג'רום דייסון, שנבחר למצטיין במשחק אחרי שקלע 16 נקודות, אמר: "ההרגשה נהדרת. לא הייתי מודאג כשהיינו ב-2-0. המשחק הראשון ברח לנו, ידענו שאנחנו קבוצה יותר טובה. אמרתי לחברים: 'צאו למגרש פשוט". עשינו את הקאמבק הזה בזכות הקהל".


המאמן סימונה פיאניג'אני אמר: "הבעיה היחידה הייתה היא להישאר רגועים. אמרתי לשחקנים בפיגור 2-0 שאפשר לעשות את זה אם נשחק עד הסוף. השחקנים שלי היו מדהימים, למרות העייפות הפיזית והמנטלית. אמרתי לשחקנים: 'הערב – רק הגנה'. ידעתי שנחטיא הרבה. שיחקנו עם האנרגיה הנכונה. גם ליותם הלפרין היו את הרגעים שלו, אבל כולם עשו את העבודה והייתה להם התשוקה". 


סימונה פיאניג'אני (דני מרון)
סימונה פיגניג'אני (דני מרון)


סיכום הסדרה והמשחק הבא:
 "אני רוצה לברך את נהריה על סדרה נפלאה. היא שיחקה כדורסל אירופי. הערב נתחיל להתכונן לראשל"צ, שמשחקת עם אנרגיות מדהימות. כבר באוגוסט אמרנו שהמטרה היא להתמודד על האליפות. ראשל"צ תגיע מוכנה למשחק". 


אלפסי: "לא יודע מה יהיה בעונה הבאה"
בצד המפסיד, הסיפור בסוף המשחק היה הדמעות של מאמן נהריה, אריק אלפסי. כשהוא נרגש למדי אמר אלפסי: "זו עונה לא פשוטה עם 20 משחקים באירופה. אני לא יודע מה יהיה בעונה הבאה. כ"כ נהניתי במועדון הזה. היו לנו המון קשיים בעונה הזאת. מי ששמר אותי כל הזמן בתמונה זה ניסים (אלפסי, היו"ר). אני חייב להודות לעוזרים שלי".


עוד הוסיף אלפסי: "חבל שהעונה הסתיימה ככה. זו לא פרידה, אלא סיום עונה לא פשוטה. רצינו להיות במקום אחר. כל הכבוד להפועל ירושלים, זה מועדון גדול. הכי חשוב שהיה לי את ניסים שתמך בי לאורך כל הדרך. אני אוהב את המועדון הזה והשחקנים שלי. אני מקווה שעירוני נהריה תמשיך להיות בצמרת של הכדורסל הישראלי".


אריק אלפסי (דני מרון)
אריק אלפסי (דני מרון)
אריק אלפסי (דני מרון)


המשחק החמישי:
"לא שיחקנו טוב בהתקפה. כשצמצמנו התחלנו להכריח זריקות. אבל אני גאה בקבוצה שלי. פגשתי אנשים מדהימים בשנתיים האחרונות. איבדנו במהלך העונה את ינסי גייטס וגילברט בראון, ובכל זאת הגענו לאן שהגענו. היינו צריכים להכריע את הסדרה במשחק הרביעי".


הרכז ניב ברקוביץ' אמר:  "
אנחנו גאים במה שעשינו העונה וכמובן בסדרה מול ירושלים שבה כבר הולכנו 0:2. יחד עם זאת, אנחנו מאוד מאוד מאוכזבים. המשחק הרביעי היה אצלנו ולא ניצחנו. חבל. אלפסי מאמן נפלא. כולנו אוהבים אותו. התחברנו אליו וחבל לנו בשבילנו ובשבילו".

 

 



 






 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי