רשמית: פוטיס קציקאריס חתם לשלוש עונות בהפועל ירושלים

פוטיס קציקאריס
פוטיס קציקאריס | טוויטר

האלופה מצאה מחליף לפיאניג'אני, ומאמן מורסיה ונבחרת יוון לשעבר חתם לשלוש עונות: "מועדון עם חזון ברור לגבי השתפרות תמידית בזירה האירופית. תהיה לנו עונה מרתקת"

(גודל טקסט)

אחרי עזיבתו הרשמית של סימונה פיאניג'אני, הפועל ירושלים מצאה מחליף במהרה. האלופה הודיעה באופן רשמי על מינויו של פוטיס קציקאריס היווני בן ה-50 למאמנה החדש. המאמן חתם לשלוש עונות במועדון. קציקאריס הועדף על פני מועמדים זרים נוספים וביניהם איליאס זורוס בן ארצו. 

המאמן אמר לאחר החתימה: "אני מאוד שמח להצטרף להפועל ירושלים. מדובר במועדון עם חזון ברור לגבי השתפרות תמידית במפעלים המקומים והאירופאים. אני רוצה להודות לבעלי הקבוצה, אורי אלון, על ההזדמנות לעזור למועדון להמשיך לצמוח ולהתפתח. הייתי כאן בעונה שעברה עם לוקומוטיב קובאן והתרשמתי מאוד מהאווירה והאוהדים. הפעם אני אהיה בצד שלהם ואני מצפה כבר לפגוש אותם. אני בטוח שתהיה לנו עונה מרתקת אבל עכשיו זה הזמן להתחיל לעבוד. יאללה הפועל".

המאמן החל את הקריירה בא.א.ק אתונה לאחר ששימש כעוזר בהתחלה. בהמשך עבר קציקאריס בדינמו סנט פטרסבורג, ולנסיה ואריס סלוניקי, אך את ההצלחה הגדולה ביותר שלו הוא רשם בבילבאו. המאמן היווני הוביל את הבאסקים להישגים מרשימים כשהבולטים שבהם היו העפלה לגמר פלייאוף הליגה הספרדית בעונת 2010/11 והגעה מפתיעה להצלבה עונה לאחר מכן ביורוליג, בה הודחו לבסוף על ידי צסק"א מוסקבה.

ב-2012 הוא הוחתם כמחליפו של דייויד בלאט בנבחרת רוסיה, אך פרש ממנה מבלי לאמן באף משחק רשמי עקב חילוקי דעות עם אנשי האיגוד הרוסי בהמשך הוא הספיק להתמנות למאמן נבחרת יוון אותה הדריך במשך שנתיים. קציקאריס, שנבחר למאמן השנה ביורוקאפ ב-2013, אימן אשתקד את קובאן, אך פוטר לאחר פתיחת עונה קשה של הקבוצה ואת המשך השנה הוא העביר בקדנציה שניה במורסיה הספרדית. במועדון הספרדי שאפו להחתימו על חוזה חדש, אך המאמן היווני העדיף להגיע למועדון בכיר יותר.

אורי אלון. מתי יעלה הסמיילי הבא? (דני מרון)
מצא מחליף, אורי אלון (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי