הפיינל-פור נשאר, אך ייתכן שיפוצל. חוק המתאזרחים בוטל

שמעון מזרחי ודייויד פדרמן
שמעון מזרחי ודייויד פדרמן | עדי אבישי

מנהלת הליגה החליטה על מתווה שלטענתה יישאר עד 2020. המנהלת תוכל לחלק את חצאי הגמר לשני ערבים נפרדים בכפוף לשיקול דעתה. פרנקל נבחר לקדנציה נוספת כיו"ר המנהלת

(גודל טקסט)

מנהלת הליגה סגרה היום (ראשון) באופן סופי על מתווה ליגת העל בכדורסל לשלוש העונות הקרובות, עד לקיץ 2020. אחרי ישיבת דירקטוריון הוחלט ששיטת המשחקים שהונהגה העונה – שלושה סיבובים בעונה הסדירה בסופם שמונה הראשונות יעלו לפלייאוף, סדרות הטוב מחמישה משחקים ברבע הגמר ופיינל-פור שישוחק בהיכל אותו תבחר הקבוצה שתסיים מקום הראשון. מנהלת הליגה תוכל לקבוע שחצאי הגמר יפוצלו לשני ערבים שונים.

החוק הרוסי ימשיך במתכונתו הנוכחית, על פי מחויייבת כל קבוצה לשחק עם שני שחקנים ישראלים על המגרש בכל רגע נתון. חוק המתאזרחים יבוטל ולא יתאפשר שינוי סטטוס של זר למתאזרח במהלך העונה. חוק הצעירים ימשיך במתכונתו כיום: כל קבוצה תחויב לרשום בטופס המשחק שחקן אחד בן 25 ומטה ושחקן נוסף בן 22 ומטה.
 

כמות הזרים תישאר חמישה, ומכסת הזרים תישאר אף היא ללא שינוי כשכל קבוצה תהיה רשאית לרשום עד שמונה זרים במהלך העונה. קבוצה המשתתפת במפעל אירופי, שלא על בסיס שריון, תהיה זכאית ל-650 אלף ש"ח ובלבד שהסכום המצטבר לכל הקבוצות המשתתפות באירופה לא יעלה על 2 מיליון ש"ח. סדר הזכאות למפעלים האירופאיים ייקבע על פי המיקומים בסיום העונה הסדירה, למעט האלופה שתהיה בעלת הזכות הראשונה להשתתף במפעלים האירופאיים.


אורי אלון. מרוצה מהחלטות המנהלת?

אורי אלון. מרוצה מהחלטות המנהלת?


מספר הכרטיסים לקבוצה האורחת במשחק ליגה או פלייאוף יועלה עד למקסימום של 1,000 כרטיסים, או עד 10% מתכולת האולם. התאריך האחרון להחלפת שחקנים זרים או ישראלים יוקדם לשבעה מחזורים לסיום העונה הסדירה, במקום חמישה מחזורים לסיום העונה עד כה. בתחילת הישיבה אישרו יושבי ראש הקבוצות פה אחד את מינויו של יו"ר המנהלת שמואל פרנקל לקדנציה נוספת בת ארבע שנים.

פרנקל: "אני רוצה להודות לכל נציגי הקבוצות שידעו לשבת יחד, לדבר ולהקשיב אחד לשני וגם לוותר פה ושם למען אחדות הליגה. אני מודה לנציגי הקבוצות על האמון והבחירה בי לקדנציה נוספת ואעשה הכל כדי לחזק את הליגה, את הקבוצות ואת הכדורסל הישראלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי