פרנקו: רציתי שבלאט יישאר, אבל בסביבה שלו חשבו אחרת

דני פרנקו
דני פרנקו | צילום: עדי אבישי

מאמן הפועל תל אביב התראיין לתוכנית הספורט של 103FM ודיבר על קבוצתו החדשה, האוהדים, ההנהלה, הזרים שיבואו, וגם העזיבה את הפועל ירושלים: "לפני הפיינל פור הבנתי שאשאר"

(גודל טקסט)
מאמן הפועל תל אביב, דני פרנקו, התראיין לתוכנית הספורט של 103FM ודיבר על קבוצתו החדשה, הקהל האדום, הזרים שיגיעו, תמיר בלאט, והפרידה מהפועל ירושלים.


הפצועים: "חוץ מרביב (לימונד) שהוא ללא ספק אחד השחקנים המשמעותיים בסגל שלנו ובכלל, רפי מנקו סוחב פציעה מפלייאוף והשאר בסדר. השאיפה היא שעד תחילת העונה כולם יהיו בסדר".




הזרים: "בינתיים הם עוד לא באו, אבל מניח שיגיעו. בארץ הקבוצות הפכו לסוכנויות נסיעות ואני מקווה שהשנה זה לא יהיה ככה. חשוב לי שהזרים שנביא יתאימו לאיך שאני חושב שהפועל תל אביב צריכה להתנהג כקבוצה על מגרש ומחוץ למגרש. הקבוצה צריכה שחקנים שמשאירים את הכל את המגרש בשביל הקהל, שהקבוצה שייכת לו. הרגשה שהם רוצים לנצח את המשחק יותר מהקבוצה היריבה".


שוק השחקנים הזרים: "יש שוק השנה של שחקנים שנגרר ממה שקורה בארה"ב. מבחינת הפועל ת"א כשאתה מכוון לשחקנים מסוימים ולא הולך להציע סכומי כסף כמו שהיו בשנים האחרונות, צריך לברור את האנשים אחד אחד ולא כל אחד מתאים. את העונה נפתח עם זרים, אל דאגה".


מאט הווארד: "ראיתי אותו באולם ובשטראסבורג. מכיר אותו לא מעט שנים, שחקן חד וריבאונדר מצויין. היה שחקן חמישיה בקבוצה שהגיע לפיינל פור במכללות. פשוט גורם לאנשים לידו להוציא מעצמם את המקסימום. מקצוען, קשוח ואגרסיבי. כמו שאמרתי, השחקן יודע להעריך שחקנים מהסגנון הזה, שעולים למגרש ונותנים את הערך המוסף מעבר לשתי נקודות פה או שם".



הווארד. מוציא מכולם את המקסימום (Gettyimages)


טיווין מקי: "אני רוצה שיגיע. אם הוא יבוא, אני אשמח".



תמיר בלאט: "תמיר עשה קיץ מצויין, אבל אין לזה קשר להפועל תל אביב. אני חושב שהוא שחקן טוב מאוד ורציתי להשאיר אותו, אבל הייתה לו אופציה להשתחרר מההסכם עם פיצוי והסביבה שלו חשבה שהסגל לא מתאים לו. סגל השחקנים הזה חתום בהפועל תל אביב וזאת הקבוצה. חשבתי שיש לו מקום אחרי שבעונה שעברה שיחק 25 דקות במשחק, אבל כנראה שהיה מי שהרגיש שהוא לא ימצא את המקום שלו כמו שהוא היה רוצה וחבל".


שנה ללא אימון: "זאת השנה הראשונה שאנ לא מאמן שנה מלאה. לא מרגיש חלוד, מרגיש שעד לא מזמן לא הייתי על הקווים. נהניתי כפרשן והייתי קרוב למגרשים, חייתי את המשחק. לא נראה לי שזה צריך להשפיע אחרי שנה אחת. נדבר בנובמבר דצמבר".



תמיר בלאט. יש לו מקום בהפועל תל אביב (ערן לוף)


העזיבה את הפועל ירושלים: "אין לי כלום בבטן. לא אהבתי את הכותרות שעשו, אני ביחסים מאוד טובים עם הפועל ירושלים. העיתוי היה מאכזב לעזיבה, אבל כל מאמן מאוכזב מזה וזה טבעי. אלה היו מהשנתיים היפות בחיים שלי ומאמין שדרכנו עוד ייפגשו יום אחד. בסופו של דבר לפני הפיינל פור והגמר היה לי ברור שאני נשאר בלי קשר לתוצאות, קרה מה שקרה ונלקחה החלטה. כשאתה משחק בשיטה של פלייאוף ופיינל פור, אין בקבוצה הזאת תקופות פנויות שיכולות לקלוט אותך או קבוצות שאתה רוצה לעבוד בהן.


"לא היה לי חוזה עם הפועל ירושלים, אבל דברים שם ברמת ההתנהלות לא נקבעים מהיום למחר. יש חשיבה קדימה תוך כדי העונה ושחקנים לא מגיעים לעונה אחת. יש תהליך של הסקת מסקנות תוך כדי העונה, והיו דברים שדיברנו עליהם שקרו השנה. ברגע שאין הסכם, להנהלה יש זכות לעשות דברים אחרת".


העובדה שאין מנהל מקצועי בהפועל תל אביב: "לא יודע איך הדברים התנהלו לפני כן. בכל מקום שאימנתי הייתי באותה סיטואציה כמו בהפועל תל אביב עכשיו ככה שזה לא חדש או שונה עבורי. בליגה שלנו הסיפור של מנהל מקצועי לא כל כך מקובל אז אני לא יודע אם זה משהו שחסר לי. תמיד עבדתי מול הנהלה".



פרנקו עם אלון. "יחסים טובים מאוד עם הפועל ירושלים" (דני מרון)


מי יקבל את ההחלטות: 
"יש צוות מאוד מצומצם וברור של אנשים שמנהל את המקום, פורום מצומצם שמתווה דרך מסויימת. בהפועל תל אביב אחרי הדברי שקרו שנה שעברה, יש דברים שלא יחזרו על עצמם מבחינת הסטיה מהדרך שההנהלה רוצה שהקבוצה תלך בה".


אם זאת עונה קריטית מבחינתו: "אני לא חושב ככה. אני מרגיש שאני בא למקום מאוד מאתגר ותמיד רציתי לאמן בהפועל תל אביב בגלל העניין, הקהל והפוטנציאל. אני מקווה שבדרך שלי אצליח לעשות דברים יפים. בסופו של דבר, קהילת הכדורסל מאוד מצומצמת. כולם מכירים את כולם וזו לא הקבוצה הראשונה שאני מאמן בה. בכל מקום שהייתי לא רבתי עם אף אחד ונהנתי. אני אעשה הכל כדי שגם הקהל יהנה וגם מי שמשלם לי את המשכורת יהנה".



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי