מנהלת ליגת הנשים משכה את העתירה שהגישה

איריס שטרק
איריס שטרק | צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

בהנחיית בג"ץ, העתירה בטענה לאפליה נמשכה מכיוון שסיכוייה לעמוד במבחן בין המשפט קלושים. משרד התרבות והספורט: "לא נעבור לסדר היום על התנהלותם"

(גודל טקסט)
 בהנחיית שופטי בג"ץ, הסירה היום מנהלת ליגת הנשים בכדורסל את העתירה שהגישה נגד משרד התרבות והספורט בטענה לאפליה, זאת לאחר שרמזו לעותרים כי סיכוייה לעמוד במבחן בית המשפט קלושים במיוחד. 

בית המשפט אף ציין לשבח את "הגישה החיובית שהציגה המדינה (משרד התרבות והספורט)… שהציגה פתרונות ואף הגדילה הוצאות עבור ספורט הנשים".

נמסר על ידי משרד התרבות והספורט כי בשונה מטענות מנהלת הכדורסל והעומדת בראשה איריס שטרק, הקצאת משאבים תקציביים גדולים יותר לספורט הנשים והכדורסל בתוכו, היא צעד שננקט בהנחיית השרה רגב עם כניסתה לתפקיד ובוודאי שבטרם ננקט ההליך המשפטי ולא בגינו, כפי שניסתה לטעון לא פעם המנהלת והעומדת בראשה. 

"משרד התרבות והספורט ימשיך לפעול ללא לאות, כפי שעשה בשנתיים האחרונות, לצמיחה והגדלת תקציבי הספורט וספורט הנשים בפרט, שזוכה לעדנה גדולה וגידולים של למעלה מ-50% מתקציבו בתקופת כהונת השרה רגב ובהנחייתה", נכתב בהודעה רשמית.

"משרד התרבות והספורט לא יוכל לעבור לסדר היום לאור התנהלות ראש מנהלת כדורסל הנשים ורואה בהתנהלותה פעילות שכל עניינה יחצ"נות אישית ואינה עולה בקנה מידה עם תפקידה הציבורי ודפוסי העבודה המאפיינים את מערכת היחסים המקובלת בין האיגודים השונים, המנהלות ומשרד הספורט. הגיע הזמן לחשוף פניהן האמתיות של מנהלת הכדורסל והעומדת בראשה איריס שטרק. המנהלת לא מבצעת את עבודתה ומנסה באמצעות מצגי שווא להציג סיוע לכדורסל הנשים. המשרד והעומדת בראשו רואים במשבר האמון שנוצר מציאות המחייבת את איגוד הכדורסל לנקוט בצעדים מעשיים להחזרת האמון בין הצדדים".

עוד קודם לכן עו"ד אורי קידר המייצג את מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל אמר: "בעקבות העתירה, וצו הביניים שניתן על ידי בג"צ, שינתה המדינה את דרך חלוקת הכספים כך שתקציב ליגות הנשים בכדורסל ובכדורגל גדל בכ- 50%. מדובר בשינוי דרמטי שיאפשר ליותר קבוצות להשתתף בליגת העל לנשים בכדורסל כבר בעונה הבאה. יחד עם זאת אנחנו עדיין רחוקים מרחק רב מהשוויון המגדרי הראוי בתקציבים, אולם נמשיך ונעקוב אחר תהליך קבלת ההחלטות ונפנה לבית המשפט בהמשך במידת הצורך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי