ח"כ פריג' לעיני: מדוע אינך מאפשר דקת דומייה לזכר השייח דרוויש?

ח"כ פריג'
ח"כ פריג' | אבשלום ששוני

בפנייה אל יו"ר ההתאחדות כותב הח"כ כי ההחלטה נובעת מהעובדה שמדובר בערבי למרות שהיה שוחר שלום

(גודל טקסט)
 חבר הכנסת עיסאוי פריג', יו"ר שדולת הספורט של הכנסת, פנה היום (חמישי) במכתב את יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני, בדרישה לבחון מחדש את ההחלטה שלא לאפשר לקיים דקת דומייה ביום שישי לזכרו של השייח עבדאללה נימר דרוויש שמת השבוע, לפני משחק הפלייאוף של ליגה א' בין כפר קאסם לטבריה.


פריג' כתב לעיני: "בחודש מרץ האחרון, עמדו שחקני ואוהדי קבוצות הליגה דקת דומיה לזכרו של שדרן הספורט מאיר איינשטיין, כך נעשה גם לאחר מותם של אריק איינשטיין, שמעון פרס ואחרים. דקות דומיה נוספות אושרו לקבוצות שונות לזכרם של אוהדים, שחקנים לשעבר, אנשי מקצוע והנהלה, כמו גם אישי ציבור ואחרים".


ח"כ פריג' הוסיף: "השייח עבדאללה נימר דרוויש שמת השבוע בגיל 69, לא היה רק מייסדה של התנועה האסלאמית בישראל ואחד מהמנהיגים הבולטים של החברה הערבית בישראל, אלא איש כפר קאסם, שרבים מהשחקנים והאוהדים היו קשורים אליו בנימי נפשם. אם היה מדובר באיש ציבור שהתבטאויותיו שנויות במחלוקת, עוד ניתן היה לנסות ולהבין את מניעיכם בפסילת בקשתה של מ. ס כפר קאסם לקיים דקת דומיה לזכרו בפתיחת המשחק מול טבריה ביום שישי. אבל ההיפך הוא הנכון. השייח נימר דרוויש היה מאנשי הציבור הבולטים בחברה הערבית שקידמו את החיים המשותפים ואת השאיפה לשלום. הוא שילב ידיים עם מנהיגים יהודים דוגמת הנשיא ראובן ריבלין והנשיא לשעבר פרס במאמץ לחזק את הדו קיום במדינה, נושא שהיה מחויב לו מאוד". 


לסיום הוא כתב: "אם ההתאחדות מסרבת לבקשה לקיים דקת דומיה לשייח נימר דרוויש, היא לא עושה זאת בשל דעותיו, אלא בשל היותו ערבי. כי דעותיו היו דעות של שלום ושל פיוס. על כן אבקשך לפעול לשינוי החלטת ההתאחדות, על מנת שנוכל לכבד את זכרו ואת דרכו של השייח נימר דרוויש, בדיוק כפי שההתאחדות מאשרת לכבד את זכרם של אנשים דוגמת מאיר איינשטיין, אריק איינשטיין, שמעון פרס ורבים אחרים".

      

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי