קובי רפואה: לא ציפינו שעשרה שחקנים יעזבו, בונים מחדש

קובי רפואה
קובי רפואה | אודי ציטיאט

מכבי פתח תקווה פתחה באופן רשמי את האימונים לעונה החדשה, שינו זוארץ הצהיר: "יגיעו חלוץ ובלם ברמה גבוהה". נאור פסר: "אשמתנו שלא הגענו לאירופה"

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקווה ערכה הערב (ראשון) את אימון הבכורה לעיני כ-150 אוהדים, כאשר מי שנעדרו היו שחקני הנבחרת עומר דנינו, גידי קאניוק ומנור סולומון. גם יובל אבידור, ששוהה בחופשה פרטית, נעדר. הפנים החדשות באימון היו של שחקני הרכש: לוטם זינו, עודד אלקיים, יובל שבתאי, ז'והאן מרסיאל ורישאר סומה. עומרי פרל נבחן בקבוצה, ואילו לידור כהן הפצוע התחיל את האימון.

למרות זאת, המאמן קובי רפואה נראה מחויך באימון הפתיחה, ולא התרגש מכך שחניכיו לא הצליחו להגיע למוקדמות הליגה האירופית: "מאכזב שלא הגענו לאירופה, כי התחלנו את הפלייאוף בשמונה נקודות הפרש ובסוף מעדנו. בסופו של דבר עשינו עונה גדולה, אך זה כבר היסטוריה. עונה חדשה לפנינו וההתרגשות היא גדולה. נכוון הכי גבוה שאפשר ואני מאמין שיהיה לנו סגל יותר חזק מהעונה שעברה".

על ההגנה המחודשת אמר המאמן: "בכלל לא ציפינו שעשרה שחקנים יעזבו, כי התחלנו לבנות משהו בעונה שעברה, אבל אנחנו רגילים לדברים האלה. ההנהלה השקיעה המון כסף עד כה, אלו סכומים שמכבי פתח תקווה לא רגילה אליהם. אני בטוח שתהיה לנו הגנה יותר חזקה מהעונה שעברה. לא חשבתי ששני הבלמים ילכו, אבל זה קרה. ראינו המון שחקנים ויהיו שני בלמים לא פחות טובים מהעונה שעברה. הבאנו בלם ומגן ימני ונביא עוד שחקנים. אני ועומר גולן עקבנו כמעט חודשיים אחרי מרסיאל, ואני שמח שהוא הגיע. הסכומים של קולושיץ' מאוד יקרים. אנחנו בונים מחדש".

הבעלים, שינו זוארץ, סיפר: "צריך להגיע חלוץ עם רזומה טוב ועוד בלם ברמה גבוהה והסגל יהיה סגור. המטרה השנה היא חד משמעית – לא לרדת מהעונה שעברה, ואפילו לעלות עוד מדרגה אחת לפחות ולהשיג את הכרטיס לאירופה. זו חד משמעית אחת המטרות. ראינו הרבה מאוד קהל שהגיע לאימון הראשון, וזה מלמד על הרצון להתחבר לקבוצה ונהפוך הוא. אני מאמין שנדבר חזק העונה".

יובל שבתאי.
יובל שבתאי. "קיבלתי תחושה שמאמינים בי" (אודי ציטיאט)

שחקן הרכש, יובל שבתאי, התרגש באימון הבכורה: "כל מעבר הוא מרגש, אז בתקופה האחרונה אני מתרגש הרבה. אני מרגיש שהגעתי למקום מאוד ביתי וחם. בית"ר ירושלים מועדון גדול, אבל אני העדפתי את פתח תקווה כי קיבלתי מהם תחושה טובה יותר. העובדה שהחתימו אותי לשלוש עונות שיחקה תפקיד בהגעה שלי וזה נתן לי את התחושה שמאמינים בי. לדעתי פחות מפלייאוף עליון השנה יהיה כישלון, אך את הצהרת הכוונות  לאירופה אשאיר לאלו שמעליי".

לסיום, דיבר המגן הוותיק נאור פסר: "אחרי עונה טובה, שהסתיימה קצת באכזבה, יש שינוי. הרבה שחקנים עזבו באופן טבעי, לאחר עונה מצוינת והשתדרגו. זה רק שבוע ראשון של אימונים, ואני מאמין שתהיה פה קבוצה טובה. המטרה העיקרית תהיה להתחבר קודם כל כרביעיית הגנה, כי אני ומגבו היחידים שנשארו ביחד עם דנינו. אחרי השנה האחרונה יש ציפיות גבוהות, לא כמו בשנה שעברה שבאנו כאנדרדוג. חווינו אכזבה אבל זה קודם כל באשמתנו, כי היינו בהפרש טוב וכנראה בטוחים מדי בעצמנו. נקווה שהשנה נעשה את הצעד הזה. כולם רצו להיות באירופה, אומנם היינו מתחילים שבועיים שלושה לפני אבל זו הייתה חוויה".

ז'והאן מרסיאל.
ז'והאן מרסיאל. רפואה שמח שהבלם הגיע (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי