אז מה אם קוראים לך הפועל תל אביב?

ניסנוב
ניסנוב | ערן לוף

מאמן אחר מאמן סירב להגיע להפועל תל אביב והבעלים צריכים להבין מהר: עם השם של המועדון אי אפשר לקנות במכולת, אנשי מקצוע רוצים שכר ותנאים ראויים

(גודל טקסט)

הנה, גם אלון חזן אמר "לא" להפועל תל אביב, אחרי שגם יוסי מזרחי אמר לה "לא". למיטב ידיעתי, גם יובל נעים אמר להפועל ת"א "לא" דרך גורם שלישי. בדרך שבה הפועל מנסה להביא מאמנים איכותיים, או בכירים, או כאלה שאימנו בעיקר בליגת העל, יש סיכוי שעוד 20 מאמנים יאמרו לה "לא". למה? כי הפועל ת"א מציעה סכומי כסף מגוחכים, שנעים סביב ה-25 אלף שקל ברוטו בחודש, בלי להשתתף בהוצאות נסיעה.


לפני כמה שנים, כשאלי טביב הציע למשה סיני ושלום תקווה להגיע להפועל ת"א תמורת 25 אלף שקל ברוטו, לשניהם, טריקת הטלפון הייתה מהדהדת. אז למה שעכשיו יתכופפו מאמנים מול הפועל ת"א, כי היא הפועל ת"א? ועוד בליגה הלאומית?
 


כל אדם שקצת מנוסה בכדורגל יודע שבליגה הלאומית למטה, המאמן הוא חזות הכל: הוא חצי מנהל מקצועי, חצי מנהל ספורטיבי וכמובן מאמן במשרה מלאה. נותנים בידו את התקציב, והוא בוחר את השחקנים, בוודאי כשהמנהלים לא מכירים את הליגה. בליגות האלה אין תקציב לסוכני שחקנים, אין תקציב לדירות ומכוניות בליסינג, גם אם קוראים לך הפועל ת"א ותקציב השחקנים שתרוץ איתו הוא שבעה מיליון שקל ברוטו. יש מאמנים בליגה א' שמרוויחים סכומי כסף כאלה, ושם תקציב השחקנים לא עובר את המיליון.


שחקנים בינוניים קיבלו משכורות עתק
שחקנים בינוניים קיבלו משכורות עתק


חיים סירוטקין אחד, היום מאמן הכח רמת גן מהמקום השישי בליגה א' דרום, אומר לכל דורש שהוא מרוויח 180 אלף בשנה, והוא גם מקבל, וגם עושה קבוצות נהדרות. כאן ההצעה למאמנים בכירים, מנוסים ומוצלחים ממנו, נמוכה יותר. בליגות האלה, המאמן בדרך כלל הוא המשתכר הבכיר, אלא אם כן יש לך כוכבי כדורגל בסגל. אם היו לך כוכבי כדורגל, סביר להניח שלא היית בלאומית.


הבעיה של הפועל ת"א היא שיש לה שחקני כדורגל בינוניים שקיבלו משכורות עתק בליגת העל, ועכשיו הפועל תקועה עם השכר שלהם, ואין יכולת להשתחרר ממנו. עם שבעה מיליון שקל ומרחב פעולה מצומצם, מציעים למאמן 275 אלף שקל לשנה – מה שמרוויח שחקן אחד כזה בארבעה חודשים. בקצב הזה הם יציעו לשחקנים מצטיינים בלאומית, שחקנים שיכולים להצליח רק בלאומית, משכורות מינימום, וגם זה משום שהם לא יכולים להציע נמוך מכך.


האחים ניסנוב יצטרכו להבין – בדרך הקשה – שאף אחד לא יבוא אליהם כי הם הפועל ת"א. אף מאמן לא יחתום על פיצוי של חודש במקרה של פיטורים רק כי הם הפועל ת"א. מאמן שיחתום בתנאים האלה יתקשה להעלות אותם ליגה גם עם תקציב שחקנים גבוה, כי מאמן שיסכים לעבוד בתנאים האלה, הוא כנראה לא מאמן מספיק טוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי