מעבדות לחירות – חלק 2: הצעירים נגד הוותיקים

ורמוט. כבש מול הפועל תא וישוב להרכב
ורמוט. כבש מול הפועל תא וישוב להרכב | צילום: ערן לוף

ממשיכים עם השחקנים שיככבו בעונת המלפפונים הקרובה: מקומות 11-20

(גודל טקסט)
 חג הפסח הוא חג החירות, חג של אביב, פריחה והתחלות חדשות. לרגל החג, כינסנו את פרשני ספורט1, נעזרנו בסוכני שחקנים כדי לגבש את רשימת 30 השחקנים החופשיים החמים בכדורגל הישראלי. מדובר בשחקנים שמסיימים חוזה בתום העונה, גם אם לחלקם יש אופציה להמשיך בקבוצה הנוכחית. לכל שם שיככב בעונת המלפפונים הוספנו המלצה היכן לשחק בעונה הבאה. 

ראוי להדגיש: כמה שמות בכירים שמסיימים חוזה כמו מהראן ראדי, אליניב ברדה, דקל קינן נותרו בחוץ מכיוון שהם קרובים לחתימה בקבוצתם הנוכחית. והפעם מקומות 11-20:

20. לירן סרדל

למה נכנס? המגן/קשר המגוון של הפועל חיפה ביצע עונת פריצה ונכנס לרשימת הסקאוטים תוך שהוא מראה יכולות הגנתיות ויכולת מסירה טובה. סרדל, שמחזיק בכרטיסו, נמצא על מסלול ההמראה המהיר ששלח למשל את אורן ביטון להפועל באר שבע.   

הכי מתאים ל? צעיר, רב-גוני, לא מאוד יקר ומחפש לפרוץ. סרדל הוא פוטנציאל אדיר לגדולות, אבל אולי צעד צפונה לקריית שמונה יכול לענות על הציפיות. אורן ביטון כבר אמרנו? 

19. טוטו תמוז

למה נכנס? מי היה מאמין שתמוז ייכנס לרשימה כזאת. רגע לפני שהקריירה נעלמת, הוא הגיע לחצי עונה במטרה להושיע את הפועל ת"א. להגיד שהטביע חותם יהיה מגוחך, אבל עם הכנה ראויה לעונה, טוטו בהחלט יכול לשוב להיות חלוץ מאיים בליגת העל.

הכי מתאים ל? הפועל תל אביב. אחרי לא מעט נדודים, כדאי לו לחפש יציבות. השאלה היא האם יסכים לרדת עם הקבוצה ללאומית אם זה אכן יקרה. חוץ מזה, בשכר הנכון ועם המאמן סבלני, תמוז יכול לשחק כמעט בכל קבוצה בליגת העל. מדמיינים למשל איחוד עם טביב? 

18. שלומי ארבייטמן

למה נכנס? מסיים חוזה בהפועל חיפה לאחר עונה בה לא הרבה לשחק. ארבייטמן בן 31, השיא מאחוריו, אך הוא עדיין חלוץ מאיים, אפילו יותר מתמוז, שסבל מלא מעט חוסר מזל בקריירה. 

הכי מתאים ל? בגיל 31 החלוץ שהוכיח את יכולת הכיבוש שלו יעדיף מקום יציב לסיום הקריירה. ארבייטמן צריך חום ומקום שיאמין בו. הוא ניזון מקהל גדול וצריך ביטחון. בית"ר ירושלים בוודאי תרצה, מעבר למכבי נתניה יכול להיות הברקה מבחינתו. 









 

17. אמיר עגייב

למה נכנס? חזר באמצע העונה אחרי שלא רווה נחת בקפריסין. גם בשכונה לא התקבל בזרועות פתוחות וסיים חצי עונה שיעדיף לשכוח עם הרבה פציעות ומעט דקות משחק. זו הייתה שנה מסויטת, אבל עגייב ומה שיש לו ברגליים הוא סחורה מבוקשת ומשווע למקום הנכון שייתן לו לגדול בשקט. 

הכי מתאים ל? בית"ר ירושלים מגששת, אבל עגייב צריך עונה בלי לחץ שתשיב אותו לעניינים. אחרי עונה רעה, קפיצת מדרגה היא לא תמיד רעיון טוב. בבני יהודה הציפיות חנקו. עגייב צריך להוביל במקום שקט. קריית שמונה או מכבי פ"ת כזה. 
 

16. מחמוד קנדיל

למה נכנס? הוא כבר מזמן לא מתחת לרדאר. שוער סכנין זוכה להכרה הראויה בשנים האחרונות ואף לזימון לנבחרת. השנה הזאת בלי הצל של שוער בכיר נוסף עשתה לו טוב. עכשיו הגיע הזמן להתקדם? לא בטוח שהוא ירצה להיות מזוהה כל הקריירה עם קבוצה אחת. לא נעים להגיד את זה, אבל לנבחרת יהיה לו יותר קל להגיע אחרי שיוכיח את עצמו מחוץ לסכנין.  

הכי מתאים ל? קנדיל חיכה יותר מדי זמן לאמון מוחלט כמו שקיבל העונה ולכן אולי כרגע הכי נכון מבחינתו להישאר. אם לא יישאר בבית, כל קבוצה שמוכנה להמר על ישראלי בין הקורות יכולה להרוויח יציבות. 



 

15. יוסיפ איבנצ'יץ'

למה נכנס? כי הוא ה-הגדרה לגניבה. שחקן לא מבוגר שהגיע בינואר והצליח לצוד את העין. אשקלון לא תצליח לשמור על הנכס הקרואטי שלה גם אם יעזור לה לשרוד. איבנצ'יץ' גבוה, טכני וחד מול השער. הוא יכול להיות להיט בליגת העל. בעצם, הוא כבר כזה. 

הכי מתאים ל? על אשקלון הוא גדול ובמקום להיכשל עם עוד זר, מכבי חיפה בהחלט יכולה להרוויח שחקן שיודע לסיים מול השער. מחליף לפיטים אזמי למשל. 

14. מאור קנדיל

למה נכנס? המגן הימני הצעיר הפך למניה בטוחה ב-11 של בני יהודה. כבר דיברנו על המחסור במגנים שעוזר לכישרונות בעמדה הזאת לקפוץ מהר קדימה. היכולות ההתקפיות של קנדיל יעזרו לו להתאים גם לקבוצה שמשחקת עם שלושה בלמים. 

הכי מתאים ל? הוא מתמיד, מהיר וגם יודע לבשל. דור אלו עוזב לבאר שבע, במכבי חיפה עוקבים, אבל עוד לפני הקפיצה הגדולה יכול להיות פתרון הולם לאגף ימין במלאבס.

13. אובידיו הובאן

למה נכנס? הרומני האהוב כבר מעבר לשיא וחצה את גיל 34. אז למרות מעט ניצוצות לאחרונה הוא ייפרד מטרנר אחרי שלוש עונות, אליפות ולא מעט תרומה וחיבור לעיר. והוא עדיין נכס ועדיין שחקן נהדר ומחובר לישראל. 

הכי מתאים ל? הובאן התחבר לישראל, אבל לא בטוח שליגת העל תהיה האופציה המועדפת עליו. אם יישאר, הניסיון שלו יהפוך אותו למבוקש. יכול להיות עוגן אפילו בקבוצה כמו מכבי חיפה שצריכה תוספת מנהיגות במרכז המגרש. 

12. יוסי בניון

למה נכנס? מי ששואל את השאלה הזאת לא ראה את בניון משחק העונה. הקשר כבר נושק לגיל 37, אבל האלגנטיות והקלות בה הוא משחק פשוט תאווה לעיניים. השנה בצהוב הייתה מורכבת. אפשר לומר שהיתה תרומה מכובדת, בעיקר כשג'ורדי היה על הקווים, אבל בהחלט אפשר היה לראות שבניון לא גמר את הסוס.

הכי מתאים ל? את המעבר הגדול והסנסציוני שלו בניון כבר עשה. בגיל 37 ורגע לפני שהוא באמת יתלה את הנעליים, הקשר לא צריך לבנות על יותר מדי דקות, אבל במכבי ת"א הוא יוכל לאגור עוד כמה תארים. הוא גם עשה מספיק כדי לקבל הצעה לחוזה חדש. 

 





 

11. גילי ורמוט

למה נכנס? ילד הפלא של הכדורגל הישראלי כבר בן 31 ואחרי יותר מדי מעברים מתוקשרים בתקופה האחרונה. כן, הוא כבר מעבר לשיאו וזה מתבטא כמו אצל רוב בני גילו בעליות וירידות קיצוניות. הוא אמנם העלה במו רגליו את מכבי חיפה לפלייאוף העליון, אך לא הראה לאחרונה שהוא מסוגל להחזיק על הגב קבוצה שחולמת אליפות. לירוקים יש אופציה להאריך את חוזהו. 

הכי מתאים ל? ורמוט כבר לא יחזור לצהוב של מכבי וכנראה לא לאדום של הפועל ובכלל עוד מעבר יהיה טו מאצ' ויסמן צעד לפני ירידה משולי הטופ. עם השלמה בירידה במעמד לשחקן רוטציה, שחקן משלים, ורמוט חייב להבין מה שיוסי בניון התקשה להבין במכבי חיפה ויישם במכבי תל אביב. רק שהוא יעשה זאת במכבי חיפה. 


 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי