מעבדות לחירות – חלק 3: השחקנים שמחכים לקרויף ולטביב

מאור בוזגלו. על הכוונת
מאור בוזגלו. על הכוונת | צילום: ערן לוף

30 השחקנים החופשיים החמים, העשירייה הפותחת: נציגי מכבי ת"א ובית"ר מככבים, באר שבע מחכה לנפילים והזרים שלימדו אותנו שיעור חשוב

(גודל טקסט)
 חג הפסח הוא חג החירות, חג של אביב, פריחה והתחלות חדשות. לרגל החג, כינסנו את פרשני ספורט1, נעזרנו בסוכני שחקנים כדי לגבש את רשימת 30 השחקנים החופשיים החמים בכדורגל הישראלי. מדובר בשחקנים שמסיימים חוזה בתום העונה, גם אם לחלקם יש אופציה להמשיך בקבוצה הנוכחית. לכל שם שיככב בעונת המלפפונים הוספנו המלצה היכן לשחק בעונה הבאה. 

 

 

ראוי להדגיש: כמה שמות בכירים שמסיימים חוזה כמו מהראן ראדי, אליניב ברדה, דקל קינן נותרו בחוץ מכיוון שהם קרובים לחתימה בקבוצתם הנוכחית. הנה העשירייה המובילה. 

 

 

10. ז'אורז'יניו 

 

למה נכנס? הג'ינג'י של סכנין הגיע לכאן למבחנים כברזילאי אלמוני ותוך חודשים הפך למלפפון לוהט שמשגע את הליגה. יכול להיות שהפרסומים, ההתעניינות והסכומים שנזרקו בעניינו הוציאו אותו מפוקוס כי השנה חלה ירידה, אבל אחרי שנלחמה בשיניים, די ברור שסכנין לא תוכל עוד להשאיר את הכוכב שלה. 

 

הכי מתאים ל? ז'אורז'יניו צריך בעיקר קבוצה שתאפשר לו חופש פעולה על הדשא ולא מאמן מקובע שיגביל אותו. בית"ר ירושלים והפועל ת"א נראות יותר מתאימות לו ממכבי חיפה, קריית שמונה ומכבי פ"ת למשל.  

 

 


 

 

 

9. ברק יצחקי

 

למה נכנס? מכבי ת"א הרוויחה השנה בגדול את הוותיקים שלה, שמנעו ממה לקרוס. מהמקום הכי נמוך בספסל ורגע לפני עזיבה, יצחקי קם כדי להבטיח לעצמו לפחות עוד חוזה גדול אחד. בניגוד לחלק מבני דורו שהופיעו בשני החלקים הראשונים של הפרויקט, ליצחקי יש קבלות מהעונה הנוכחית, וזה מה שהקנה לו מקום של כבוד בעשירייה הפותחת. 

 

הכי מתאים ל? קל מדי להגיד להישאר במכבי ת"א כי זה מאוד תלוי מי יאמן ואיך תסיים הקבוצה את העונה. יצחקי צריך להיות במקום שיסתכל עליו כשחקן רוטציה משמעותי ולגיטימי. אם זו תהיה מכבי ת"א? נהדר. אם לא? בית"ר ירושלים ואפילו מכבי חיפה יעמדו בתור. 

 

 

8. חסוס רואדה 

 

למה נכנס? ליגת העל מלאה בשנים האחרונות בבלמים זרים איכותיים, מה שגם מבליט את המחסור בבלמים ישראלים. הספרדי של בית"ר הוא מהבולטים בגל האיכותי ששטף אותנו. שחקן שהאוהד הישראלי אוהב: אכפתי, נחוש, לב ענק, דמות חיובית. הוא בלם שמשנה קבוצה ומחזיק אותה ולכן טוב אם אלי טביב יבין שמה עובד לא צריך לתקן. 

 

הכי מתאים ל? בעלי בית"ר ויתר בשנים האחרונות יותר מדי בקלות על שחקנים מוצלחים. רואדה תפור על בית"ר. אם זו תוותר עליו מסיבה כזאת או אחרת, למכבי ת"א ולמכבי חיפה אין שום סיבה להמר על בלם זר שלא שיחק בארץ.  

 

 

7. עידן ורד 

 

למה נכנס? העונה של בית"ר הייתה הפכפכה, אבל מספר 8 סיפק לה עוגן של יציבות ואיכות. ורד הפך משחק משנה לא תמיד מוצלח ובולט במכבי חיפה, לשחקן ששרף שנה בחו"ל, לאחד משלושת השחקנים הכי טובים של בית"ר ועשה זאת בזכות התמדה וקבלת החלטה נכונה בקיץ. לבית"ר יש אופציה להארכת החוזה שלו והוא בוודאי הרוויח את מימושה. 

 

הכי מתאים ל? יש דברים שעובדים נהדר ביחד, כמו למשל ורד ובית"ר. ומה שנכון לגבי רואדה, בוודאי מתאים גם לגבי הקשר. טביב בונה קבוצות טובות שנה אחרי שנה ואין לו שום צורך להוכיח את זה שוב בכך שיפרק את הפרויקט הנוכחי. אם ורד לא יהיה בבית"ר, ברק בכר יכול לקחת אותו לרמה הבאה בהפועל באר שבע. 

 



 

 

 

6. טל בן חיים 

 

למה נכנס? כבר אמרנו שזו הייתה השנה של הוותיקים במכבי תל אביב. השנה בה נשלח מסר ברור לקבוצות הליגה – אל תחששו מגילאים. בגיל 35, בן חיים הוא בוודאי אחד משלושת הבלמים הטובים בישראל אם לא הטוב שבהם. שקט, נקי, יציב, ממוקם נהדר. מעוז ההגנה של קבוצה שנאבקת על האליפות. לא להאמין שמישהו שם בכלל חשב לשחרר אותו בינואר.   

 

הכי מתאים ל? מכבי ת"א ורק מכבי ת"א. בן חיים שחקן בית, הוא חזר אחרי קריירה מפוארת בחו"ל כדי לפרוש במדים הצהובים ויש לו עוד כמה שנים טובות. מכבי ת"א צריכה לכבד אותו בחוזה לשנתיים לפחות. 

 

 

5. גל אלברמן

 

למה נכנס? כי לא משנה כמה קשרים זרים מכבי ת"א תביא, היא מיד תמצא עצמה חוזרת למספר 6. אלברמן הוא שחקן אופי שכל קבוצה חולמת שיהיה לה בסגל, נכס של ממש. ונכון, בשבוע הבא, הוא יחגוג 34. ויכול להיות שבמהלך העונה ג'ורדי קרויף חשב על חילופי דורות, אבל המציאות הוכיחה לו אחרת. 

 

הכי מתאים ל? ע"ע בן חיים. אלברמן הרוויח חוזה חדש במכבי ת"א וסביר שיקבל כזה. גם בגילו, הוא יכול להיות שחקן מוביל בכל אחת מהגדולות – וכולן נמצאות בשוק לשחקן בתפקידו.  

 

 

 

4. אליסון דוס סנטוס 

 

למה נכנס? בדומה לז'אורז'יניו, גם אליסון הגיע לארץ כנבחן צעיר ואלמוני, בניגוד לז'אורז'יניו, במשך כמעט עונה שלמה הוא נראה כמו פלופ, אבל הסבלנות השתלמה. אליסון הוא עוד נכנס שמכבי פ"ת השביחה בדיוק כמו שחקני הבית הישראלים. ההצלחה שלו היא מוסר השכל: טיפסה סבלנות ואורך רוח, במיוחד עם זרים צעירים. 

 

הכי מתאים ל? אליסון מוכן לצעד הבא, רק שאשתו לא בטוחה שהיא רוצה שהצעד הזה יהיה בישראל. מכבי חיפה היא הקבוצה הגדולה ביותר שממש צריכה בלם זר והיא גם הפייבוריטית לקלוט את הברזליאי. 

 

 

3. אריאל הרוש 

 

למה נכנס? כי הוא השוער הישראלי הטוב ביותר בליגת העל, שעשה עונה נהדרת. הרוש הוא גיבור טראגי. דברים לא הסתדרו לו בנבחרת, הוא נזרק מבית"ר, מכבי נתניה שלו התרסקה והפועל ת"א התמוטטה, אבל הוא נשאר כדי לשחק. עכשיו הוא יוצא לשוק לחפש בית חדש. 

 

הכי מתאים ל? הפועל ת"א. הרוש הוא לא סתם שחקן. הוא צריך להרגיש חשוב, להיות מנהיג. הוא יכול להיות בקלות הסמל הבא של האדומים. יוסי אבוקסיס מודרני. הקבוצה היחידה בה עמדת השוער לא בטוחה היא מכבי תל אביב. ולהזכירכם, ג'ורדי לא הימר עד כה על שוער ישראלי.  

 

 

 

 

2. דן איינבינדר

 

למה נכנס? כי הוא בוודאי השחקן המשתפר של העונה בליגת העל והאיש שמניע את בית"ר ירושלים. בית"ר היא היציבות של רואדה, הברק של ורד, השערים של שכטר, אבל איינבנידר הוא זה שמחבר את כל החלקים והשנה עשה קפיצת מדרגה ושיפר כל אספקט במשחק שלו. קפטן אמיתי עם ערכים שמייצג כל מה שבית"ר ירושלים רוצה ואמורה להיות. שחקן שיותר ממגיע לו חוזה ארוך טווח. 

 

הכי מתאים ל? לא מוותרים בקלות על סרט הקפטן של בית"ר והחולצה המחייבת עם המספר 11 ונראה שאם זה תלוי באיינבינדר, הוא לא יוותר. מכיוון שזה לא תלוי רק בו, משבצת היורש של אובידיו הובאן בבאר שבע תפורה עליו יותר מכל. 

 

 

1. מאור בוזגלו 

 

למה נכנס? כי הוא השחקן הישראלי הכי טוב בליגת העל ומעבר לאיכויות וליכולות, הוא מהשחקנים הבודדים בליגה שיכול לשנות גורל של קבוצה לבד. בוזגלו הוא סופרסטאר ויש מעט מאוד שחקנים ישראלים שיכולים להתהדר בתואר הזה. עזבו את כל מה שמסביב ואת החבילה המשפחתית, בוזגלו מביא איתו הרבה יותר והוא שווה כל סכום שהוא מבקש. שנים שהוא חיפש בית והכרה עד שמצא את החום של באר שבע. גם המתיחות האחרונה לא אמורה להשפיע על השורה התחתונה, האלופה תטעה אם תוותר בקלות.

 

הכי מתאים ל? השוק הישראלי דליל בשחקנים איכותיים ולכן בבאר שבע יודעים ששחקן כמו בוזגלו משנה את יחסי הכוחות. גם במכבי ת"א מבינים את זה היטב ולכן סביר שהצהובים, שאיבדו את השליטה בשוק הישראלי, ייכנסו למרוץ אחרי הקשר. אבל אם בוזגלו לא היה בבאר שבע, הקבוצה שהכי צריכה ווינר מסוגו היא דווקא מכבי חיפה. הוא מהבודדים שיכול לעשות הבדל ולצמצם את פערי האיכות. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי