לא כוחות: הפועל ת"א גברה על קבוצה שמתאימה ללאומית

חגיגה אדומה
חגיגה אדומה | צילום: עדי אבישי

אחרי ימים סוערים ולחוצים, האדומים קיבלו בלון חמצן במאבקי התחתית, בדיוק ההיפך מהפועל כפר סבא שגם פליקס נעים כנראה כבר לא יציל אותה. רון עמיקם מסכם

(גודל טקסט)

ההבדל המהותי בין הפועל תל אביב להפועל כפר סבא – שבא לידי ביטוי בעיקר במחצית הראשונה אבל לאורך כל המשחק – הוא שהאדומים הכינו את עצמם במשך רוב העונה, תוך כדי תנועה, למשחק הזה. כפ"ס לעומת זאת לא הכינה את עצמה למשחקים האלה, היא לא בנויה למשחקים האלה, היא לא שורדת משחקים כאלה.

העוצמות של האדומים, לעומת האין עוצמות של הירוקים, בלטו לעין. מנחם קורצקי משתמש בסגל שלו בצורה מאוד חכמה. הוא בוחר שחקנים כמו שבוחרים סוסים: למי שיש שיניים חזקות יותר ושרירים משורגים יותר, פותח בהרכב. קישור אחורי שמורכב מאביחי ידין וחסן אבו זייד אולי לא מסוגל לייצר פס אחד חכם, אבל אף אחד לא יעבור אותו ואם יעבור, ישלם על כך ביוקר.

קורצקי לא חיפש כדורגל, הוא הבין מלכתחילה שאין לו מה למכור בכדורגל. אפילו השערים של קבוצתו לא היו שערים של כדורגל. אם הפועל ת"א הייתה קבוצת כדורגל ראויה, גם בלי תשע הנקודות שהורדו היא הייתה בפלייאוף העליון, אבל הפועל ת"א נולדה העונה לתוך קטסטרופה אפוקליפטית, שכדורגל זה היה הדבר האחרון שחשבו עליו שם. ועם החישול הזה, והיכולות הפיזיות, המלחמה האדירה שניזונה מקהל אדיר – באמת אדיר – שמלווה אותה, אלה לא היו כוחות.

כי כפ"ס, שבשכונה היו אומרים שיש לה יותר כדורגל, היא חסרת עוצמות לחלוטין. שני חילופים מתוך השלושה שיכול היה להרשות לעצמו פליקס נעים היו אילוצים. פעם אחת הוריד טוטו תמוז בהורדת זקיף את איציק כהן – אחר כך הוא הוריד גם את סהר בראון – ובפעם השנייה פרק ליאור לוי את האצבע, וכשאתה מאבד שחקנים מנוסים יחסית, אפילו פיסיים, אתה נשאר עם טל איילה, שחקן חמוד מאוד, אבל לא לליגה הזו.


שחקני כפר סבא מבינים שהירידה קרובה מתמיד (עדי אבישי)

בסוף הכביש בו שיחקה אמש הפועל כפ"ס, עלתה מכבי נתניה ככל הנראה חזרה לליגת העל עם שחקנים כמו ערן לוי ודיא סבע. אלה שחקנים לליגת העל. כפ"ס לא התחזקה במהלך העונה ומצאה את עצמה עם לא מעט שחקנים ששירתו אותה נאמנה בדרך לליגת העל, אבל לא שם.

המשימה רחוקה מלהיות מושלמת. הפועל ת"א פגשה אתמול את היורדת הראשונה ללאומית, אבל עדיין כרטיס אחד לשם פתוח, והפועל אשקלון, היריבה בסוף השבוע הבא, חזקה מכפ"ס בכמה דרגות, ויש לה את העוצמות, חוץ מהקהל. הפועל ת"א צריכה גם לזכור כי ההישרדות אינה תלויה במשחק אחד. יש לה שלושה משחקים שאסור לה למעוד בהם. העונה כבר היו לא מעט מקרים שהאזהרה הזו לא עזרה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי