אבו יונס: לא היו שירים על השואה. הבעיה אצל אוהדי מכבי ת"א

אבו יונס. מתחממים העניינים בסכנין
אבו יונס. מתחממים העניינים בסכנין | צילום: עדי אבישי

יו"ר בני סכנין התראיין ב-103FM ונשאל על אירועי המשחק אמש: "ב"ש התארחה כאן השבוע והכל היה בסדר. האוהדים שלהם זרקו מוטות על קנדיל, גם השוער שלהם פרובוקטור"

(גודל טקסט)

 אווירה רעה הייתה אתמול (שלישי) באצטדיון דוחא בסכנין, כאשר הקבוצה המקומית אירחה את מכבי תל אביב. חפצים הושלכו לעברו של שוער הצהובים פרדראג ראיקוביץ', מהצד השני היה זה השוער מחמוד קנדיל שספג קריאות מיציע האוהדים הצהובים והאירועים המכוערים הגיעו לשיאם בסיום המפגש, כאשר מספר אוהדי סכנין הגיעו אל יציע מכבי תל אביב במטרה לתקוף.

בבני סכנין הכחישו במהלך היממה האחרונה את ההאשמות נגד אוהדיהם והבהירו כי "שמענו קריאות גזעניות מצד אוהדי מכבי, לא 'שתהיה שואה' מפי האוהדים שלנו' ובתכנית הספורט של 103FM התראיין יו"ר המועדון מוחמד אבו יונס.


"אני גם שואל למה יש מהומות תמיד נגד מכבי ת"א. שלושה ימים קודם לכן שיחקנו נגד ב"ש, הפסדנו את המשחק והכל היה בסדר. אנחנו אוהבים את כולם, לא רק את ב"ש. אנחנו מתעסקים בכדורגל ואני חושב שהבעיה היא לא אצלנו, אלא בקהל של מכבי תל אביב", טען אבו יונס בתילת דבריו.

על זריקת האבנים ושירת "שואה למכבי" מצד אוהדי סכנין אמר היו"ר: "אף אחד לא שמע, זה מצוץ מהאצבע. לא היה ולא נברא. תקרא את דו"ח השופט והמשקיף. יש מצלמות, לא יכול להיות שאף אחד לא ראה או שמע. היו קללות של אוהדי מכבי ת"א וגם מהיציעים שלנו, אבל מדובר בקללות פה ושם – קללות על השואה לא היו. אני גם לא רוצה לחזור על הקללות של אוהדי מכבי ת"א, שבושה להזכיר אותן".


אוהדי מכבי ת"א אמש בדוחא (דני מרון)

אבו יונס סירב לענות על שאלות נוספות בכל הקשור לשאלות על אותם שירים על השואה ונשאל על השלכת החפצים על ראיקוביץ': "אני מגנה את זה וחושב שזה לא מכובד, אני גם הייתי בתחום המגרש וניגשתי לקהל וביקשתי מהם שיירגעו. זה לא בסדר, אבל בואו לא ניתמם – השוער של מכבי תל אביב הוא פרובוקטור לא קטן. הוא לא צדיק".

הסיבה לכך שזה חוזר על עצמו בכל פעם מול מכבי תל אביב: "אולי הם חושבים שסכנין גרמה להם להפסיד את האליפות בעונה שעברה. הם גם לא כאלה צדיקים ולא מדברים על הקללות שלהם. הם לא זרקו חפצים? תקראו את דו"ח השופט. הם זרקו דגלים, ומה יותר מסוכן? תקראו את הדו"ח, אלו דברים שהשופט כתב. על ראיקוביץ' זרקו כוס פלסטיק, על השוער שלנו מוטות ודגלים".



אבו יונס המשיך לתקוף: "יכול להיות שאנשים לא רוצים לראות את בני סכנין בליגת העל. אני לוקח אחריות ואני חוזר על דבריי, אני ניגשתי לקהל והעמדתי מאבטחים מולם. אני מגנה וכבר גיניתי ונעשה עוד מהלכים נגד התנהגות הקהל שלנו – אבל אני חושב שכולכם התארחתם בסכנין וראיתם איך אנחנו מתייחסים לכולם. להגיד שהורגש פחד זה מגוחך ומצחיק. אני רוצה לשאול איך זה שב"ש וקבוצות אחרות מתארחות בסכנין והכל עובר בשלום. אולי הבעיה אצל אוהדי מכבי תל אביב. מה קורה בדרבי כשהם משחקים?".

"המשחק התחיל ספורטיבי והסתיים ספורטיבי. אז היו עיתונאים שדיברו על מהומות בכביש הראשי שעה וחצי אחרי המשחק. מה אני קשור לזה?", זעם אבו יונס, "אני שלחתי מסרים להנהלת מכבי תל אביב אחרי אירועי חצי הגמר ולא התייחסנו אלינו, לא ספרו אותנו. עו"ד מורן מאירי יעיד על כך. רצינו להוציא הודעה משותפת ולהרגיע את הדברים, אני בטוח שזה יעשה את שלו. אני רציתי כבר בעונה שעברה ואף אחד לא התייחס אלינו".

לסיום התייחס היו"ר גם למאמן יוסי אבוקסיס: "הכל בסדר. אני לא יודע על סיכום שלו בבני יהודה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי