הראויה מכולן: באר שבע זכתה בצדק

הפועל באר שבע אוגו
הפועל באר שבע אוגו | דני מרון

הטבלה אינה משקרת. דבורין מפרגן לאלופה

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

זכיה שניה ברציפות באליפות, כאשר היריבה הגדולה שלה היא מכבי תל-אביב, אינה ענין של מה בכך. אבל קבוצת הפועל באר-שבע עשתה זאת, ועמדה באתגר הקשה כדי להשלים אליפות שניה ברציפות, ורביעית בהיסטוריה.

המחמאות לאלופה הינן דבר ברור מאליו, בעיקר משום שמכבי תל-אביב היתה העונה נחושה לשוב לפיסגה. הפסד הכתר בעונה שעברה דירבן את הצהובים להראות מה הם יודעים, ולנסות להדיח את הפועל באר-שבע מהמקום הראשון בטבלה. היו למכבי משחקים טובים, ובכל זאת עובדה היא ששלושה מחזורים לסיום הליגה מצויה באר-שבע בפיסגה ביתרון עצום של 11 נקודות.

לעיתים זוכים באליפות בהפרש של 5 או 6 נקודות, והיום כאשר נותרו בקופה רק 9 נקודות, מקדימה באר-שבע את מכבי תל-אביב  ב- 11 נקודות. זה בהחלט משהו שאי אפשר להתעלם ממנו.

גם בסיפור האליפות הזה מי שניצבת בראש הפירמידה היא אלונה ברקת. היא זו שהעמידה בפני המאמן ברק בכר את האמצעים והאפשרויות כדי לתת  את הטון, תוך כדי השגת תוצאות מעולות גם בזירת אירופה. השחקנים שהנחיתה בבירת הנגב העניקו להפועל סגל איכותי רחב, ובכר כבר ידע לעשות עימו את הדרוש לאליפות. במקביל לא שכחנו שדווקא סגל רחב, שיש בו אגו ואיכות, יוצר לא פעם בעיות, ואכן היו גם היו רטינות. הדברים פורסמו, ואולם הם לא הגיעו לידי משבר שיניח מכשולים בפני הקטר הדרומי.

הזכיה באליפות שוב תעניק להפועל באר שבע את ההזדמנות להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות. לא פשוט, ועם זאת כמה מהניצחונות שהשיגה הקבוצה על יריבות בעלות שם ומסורת באירופה, מוכיחים שהמשימה היא בטווח ההישג. הרבה יהיה תלוי כמובן בהגרלה, וטיפ-טיפת מזל בוודאי אינה מזיקה.

עיקר משימתה של בעלת הבית אלונה ברקת תהיה, לצד שמחת האליפות, לשמר את הבסיס, את השלד, ולבצע בו שיפורים הכרחיים מעטים. תיכנונה של העונה הבאה חייבת להיות כבר מהיום על שולחן העבודה שלה. אלונה כבר הראתה עד כמה היא מיומנת בהצבת יעדים ובמימושם.

הגיוני שגם בעונה הבאה תהיה זו כנראה מכבי תל-אביב שתאבק עימה על התואר הנכסף. עבור המכבים, גם אם יזכו העונה בגביע המדינה, הפסד האליפות זו הפעם השניה ברציפות – הינו כישלון צורב. בטח כאשר הדבר התרחש לאחר שלוש זכיות רצופות, שבהן הם היו גדולים על  הליגה.

כאמור השמירה על האליפות הינה הישג עצום לבאר שבע. הוא משחזר את האליפויות הרצופות שהיו לה ב-1975 וב-1976.

כידוע הטבלה אינה משקרת, ומבט אל טבלת ליגת העל מאשר שהקבוצה הראויה מכולן אכן היא אלופת 2017 של ישראל. אלופה ראויה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי