ספר השיאים: אוחנה התבגר, אוגו לא סופר אף אחד

שחקני באר שבע
שחקני באר שבע | דני מרון

הקשר הצעיר צומח לגדולה בבירת הנגב, הניגרי מסמל את המועדון והשיאים לא מפסיקים להישבר. מסע הצדעה לאלופה ראויה

(גודל טקסט)

איזה ערב גדול עבר אתמול (שבת) על הפועל באר שבע, על האוהדים שלה, על כל מי שקשור למועדון הזה , לילה בלתי נשכח.

ב"ש הוכיחה שהיא כאן כדי להישאר. אני חייב להתוודות שהייתי משוכנע ששתי הקבוצות יסתפקו בתיקו ברבע השעה האחרונה כך כולן יהיו מרוצות. ב"ש תוכל לשמור על הפער ולחגוג בשבוע הבא בבית בטרנר מול מכבי פ"ת ומכבי ת"א שכבר הפנימה שהאליפות לא תחזור אליה השנה תוכל לפחות לשמור על הכבוד ולהימנע ממראות השמחה אצלה בבית.

אבל אז שוב הוכיחה הקבוצה של בכר שהיא טובה יותר ממה שחושבים. אני זוכר שנים רבות בהן יתרון של מכבי ת"א על ב"ש סימן באותו רגע את זהות המנצחת. היו שנים שבאר שבע לא היתה מסוגלת להתמודד עם פיגור, אבל לא הפעם.

אתמול האדומים באו לנתניה כדי לחפש את הניצחון, בסיכומו של דבר האלופה הייתה הקבוצה הטובה ביותר והיא ראויה לא רק לניצחון אלא גם לאליפות.

באש
המאמי של המדינה (מאיר אבן חיים)

מה מסמל את הפועל באר שבע? ג'ון אוגו. דקות להפסקה הוא התעמת עם אוהדי מכבי תל אביב שהקניטו אותו בקללות, תפס את סמל המועדון בהתרסה, נישק ודפק על החזה, על פניו לא אירוע שלא ראינו מימינו.

עם עליית השחקנים למחצית השניה המשיך הקהל בשלו וכאן היינו מצפים לראות את אוגו מתעלם אבל הקשר הניגרי שהקבוצה שלו בפיגור, לא רק שלא התעלם אלא החל לרקוד במרכז המגרש לצלילי הלחן העממי "אוגו מת" המסר שלו היה: "לא סופר אתכם". משחק אליפות, פיגור במחצית משחק חוץ קהל עוין, כל זה לא עניין את אוגו. הוא לא מתרגש מכלום. ככה היא באר שבע וכמה סימלי שדווקא הניגרי הוא זה שכבש את השער הראשון שלו העונה – שער האליפות.

רבים ראו כבר את אליניב ברדה כובש שוב את שער האליפות כמו במטה קסמים אבל ראיקוביץ' שהיה נפלא אמש השאיר לאוגו את הכבוד הגדול.

אוגו
האיש והסמל, אוגו (דני מרון)

ברק בכר קיבל במהלך העונה ים של מחמאות ובצדק. קריאת המשחק שלו, היכולת להגיב מצוין ואמש הוא שוב פגע. פגע בול עם מיכאל אוחנה.

אני זוכר את משחק העונה הראשון בטרנר אז בכר ניסה להפתיע והעניק לאוחנה את המפתחות במרכז המגרש. אוחנה אמנם הוביל את ב"ש לשער הראשון אבל פרט לכך הוא היה חלש, נרפה, לא אגרסיבי, או במילים אחרות הראה שמשחק העונה גדול עליו.

הפעם הוא נכנס במצב של פיגור ולקחו לו שתי דקות לבשל את השוויון למאור מליקסון ומאותו רגע השתלט על מרכז המגרש, כדרר להנאתו והראה עד כמה הוא התפתח בחצי שנה בנגב. אוחנה הפך לשחקן בוגר ואיכותי ואל תשכחו שהוא גם כל כך צעיר ונראה שסוף סוף הכדורגל הישראלי מגדל כוכב ענק.

ב
אוחנה במרכז החגיגות, הוכיח את עצמו (דני מרון)

לסיכום, באר שבע שברה את כל השיאים האפשריים השנה. 10 ניצחונות רצופים, פלייאוף של 100 אחוזי הצלחה הם גולת הכותרת.

הרבה מאוד אוהדים טוענים שהיא הפכה למאמי של המדינה אז זה יפה וסמלי שקצת לפני יום העצמאות ה-69 של המדינה שלנו, כובשת האלופה את השער ה-69 שלה וזוכה בתואר.

האלופה הולכת לעבוד קשה מאוד בקיץ הזה, היא תצטרך לשלם לאוגו ו-וואקמה כדי להשאיר אותם בנגב, היא תצטרף למצוא חלוץ ברמה גבוהה כי ניכר שזה חסר לקבוצה ותצטרך גם לרענן את הסגל בעמדת הקישור כדי לשמור על הרעב ועל היכולת.

אוגואלונה תשאיר אותו? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי