בחיפה הודיעו לוואליינטה: לא תמשיך בעונה הבאה

מארק ואליינטה
מארק ואליינטה | דני מרון

הספרדי ייפרד מהירוקים אחרי שנתיים עבור פיצוי כספי, הבלם הוותיק מתנדנד. ביקורת חריפה על גיא לוזון

(גודל טקסט)
במהלך כל השבוע שלפני המשחק מול מכבי תל אביב דיברו במכבי חיפה בעיקר על הכבוד העצמי של השחקנים ושל המועדון. הירוקים רצו להשכיח מעט את אחת העונות הכושלות בהיסטוריה של המועדון דווקא לעיני הקהל הביתי, אך דיבורים לחוד ומציאות לחוד.


האוהדים המסכנים ראו את קבוצתם רושמת הפסד חמישי בשישה משחקים עם 2:0 ושוב מסיימת משחק ללא כיבוש שער. מכבי חיפה יכולה לרשום עוד שיא שלילי העונה אם תסיים ביחס שערים שלילי לראשונה מזה ארבעים שנה. שני מחזורים לסיום העונה טור שערי הזכות מראה 34 שערים וטור שערי החובה 40. פערי הרמות בין הקבוצות היו מביכים במיוחד.




 

מי שיסיים את הקדנציה שלו במועדון באופן ודאי הוא מארק ואליינטה. הבלם הספרדי שמע לפני האימון כי לא ימשיך בעונה הבאה אך צפוי לדרוש פיצוי בנושא.


למרות ההפסד, המחשבות במכבי חיפה כבר בעונה הבאה. לוזון נתן הזדמנות נוספת לחלוץ פיטים אזמי. הנורבגי ניסה והראה מוטיבציה, אך את ההזדמנות הכי טובה של הקבוצה במשחק החמיץ בשלומיאליות. נראה כי כל הזרים יעזבו בסיום העונה, פרט לקגלמאכר, אך זה ייעשה בתיאום עם המנהל הספורטיבי החדש שימונה בקרוב. בחיפה אישרו כי נותרו מספר מועמדים בודדים וההחלטה צפויה להתקבל בימים הקרובים.


המאמן גיא לוזון הסביר לאחר המשחק כי הוא מודע לכל הבעיות בקבוצה ורק במהלך הקיץ יכול יהיה לעשות את השינויים הדרושים כדי להחזיר את המועדון לימיו הגדולים. למרות זאת, לוזון והצוות שלו סופגים ביקורת חריפה בתוך המועדון. עיקר הביקורת הייתה על הצבתו של עמית זנטי כמגן ימני. לוזון ניסה לשחק עם שלושה בלמים והציב את גארי קגלמאכר כבלם ואת זנטי באגף, אך השחקן הצעיר היה חלש. לפני מספר שבועות ניסה המאמן את איסמעיל ריאן בתפקיד המגן וגם אז התוצאה הייתה רעה. "עדיף שלוזון ינסה לסיים את העונה בכבוד ובלי המצאות, ובקיץ ייעשה את כל השינויים הדרושים", אמרו בחיפה.



במועדון גם הופתעו מהחילוף שערך לוזון במחצית כאשר הוציא את הקשר גילי ורמוט והעלה את איתן וולבלום הצעיר. "ורמוט היה היחיד שהניע כדור ויכול היה לעשות מהלך מבריק והחילוף היה מוזר", אמרו במועדון. אגב עוד לפני המשחק אסף לוזון את השחקנים והראה להם קטעים ממשחקי ארסנל תוך דגש על חילוצי כדור, שהוגדרו על ידי הצוות המקצועי כאחת הבעיות הקריטיות של הקבוצה. במהלך הירידה להפסקת המחצית אירעה תקרית בין הבלם שי בן דוד לבין חלוץ מכבי תל אביב טל בן חיים. מנהל הירוקים רפי אוסמו ניסה להרגיע את הניצים.



רמון פלאנס, המנהל הספורטיבי של ראיו ויאקנו, נמצא ברשימת המועמדים לתפקיד המנהל הספורטיבי, אך הספרדים מסרבים לשחררו והוא לא צפוי להגיע. 




גיא לוזון.

 גיא לוזון. "בלי המצאות" (ערן לוף)


שחקן נוסף שלא ברור עתידו הוא הבלם דקל קינן. כבר בדקה השלישית ובמהלך שהוביל לשער הראשון של התל אביב נפצע קינן בברכו. היום אמור השחקן לעבור בדיקה בכדי לברר אם מדובר בפציעה במיניסקוס או ברצועות. אם יתברר כי הפציעה במיניסקוס אז קצב ההחלמה מהיר יחסית והבלם ימשיך עונה נוספת, אך יתברר כי מדובר ברצועות לא מן הנמנע כי הבלם לא יחזור לשחק. בחיפה מבינים כי הקבוצה חייבת מהפכה נוספת במהלך הקיץ ולוזון עצמו התייחס לכך ואמר: "אני לא יכול להגיד את כמות השחקנים שנביא או באיזה עמדות, אבל אנחנו צריכים שחקנים שייתנו לנו איזון בסגל ונעשה הכל כדי להחזיר את חיפה למקום שהיא ראויה להיות בו".

 

מי שזכו למחמאות הם שחקני קבוצת הנוער שהניפו את צלחת האליפות לפני משחק הבוגרים. "איך יש לנו קבוצת נוער אלופה וקבוצה בוגרת מביכה", שאל בעצב אחד האוהדים. השחקן היחיד שזכה למחמאות מהקהל היה השוער עומרי גלזר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי