זעזוע במכבי חיפה, הפעם ביציע: האוהדים יחרימו את המשחק בסכנין

מצטרפים למהפכה. אוהדי מכבי חיפה
מצטרפים למהפכה. אוהדי מכבי חיפה | צילום: ערן לוף

הירוקים מאסו בכישלונות והחליטו לפעול: "אחת העונות הגרועות בהיסטוריה". פלוריאן קליין נחת להתרשמות, ריקן מתרחק, קינן לא ינותח

(גודל טקסט)

הצרות המקצועיות של מכבי חיפה בתקופה האחרונה גרמו לאוהדים הירוקים לעשות מעשה. אחרי ה-2:0 למכבי תל אביב שהיה ההפסד חמישי בשישי משחק החליט ארגון האוהדים 'הקופים הירוקים' לבצע זעזוע ולא להגיע למשחק הקרוב של הקבוצה בדוחא מול בני סכנין.


בעמוד הפייסבוק כתבו האוהדים: "לפני מספר ימים ארגון הקופים הירוקים הגיע לאימון הקבוצה על מנת להבהיר להם, בצורה הברורה ביותר, מה הן הטענות שלנו כלפי השחקנים והמאמן על היכולת הירודה של הקבוצה בחודשים האחרונים, ובנוסף להעביר מסר רחב יותר לבעלי התפקידים במועדון שאנו דורשים לראות שינוי אמיתי על המגרש, שינוי במחויבות של השחקנים למועדון ולקהל. הכרחי היה לבצע בדק בית עמוק בקבוצה, ולא להביא לפתרונות זמניים שנועדו לטשטש את המציאות העגומה שבה אנו נמצאים כיום, בדרך לסיום אחת מהעונות הגרועות של המועדון".



בהמשך ההודעה נכתב: "בעקבות מכלול הדברים, כולנו מבינים שכך אי אפשר להמשיך, ולכן את משחק החוץ הקרוב מול בני סכנין הארגון החליט להחרים, ולא יגיע למשחק. אם המסר לא עבר באימון, הוא יעבור ביציע השומם ביום שבת בדוחא. השינויים העמוקים שצריכים להיעשות לא יקרו מעצמם, והיו כבר צריכים להתחיל לקרות בשטח על מנת שאת העונה הבאה לא נפתח שוב עם קבוצה בינונית ושחקנים עם שאיפות דומות. לאורך כל העונה תמכנו בקבוצה, עודדנו ודחפנו את השחקנים משחק אחר משחק, מתוך אהבה למכבי ומחויבות לסמל, וכאשר הקבוצה נראית כבויה, חסרת מוטיבציה, חשק, רצון, התלהבות וכל תיאור אחר שניתן לומר על מכבי חיפה עונת 16/17 – לצערנו צעדי מחאה עתידיים, ומיידים כמו החרמת המשחק הקרוב, הם בלתי נמנעים, ולפעמים המטרה מקדשת את האמצעים".


במישור המקצועי. במכבי חיפה תהו תקופה מדוע החלוץ האוסטרלי ניקיטה רוקאביציה מתקשה לשוב לאימונים מלאים ולסגל, אולם כעת נודע לירוקים כי הוא ככל הנראה כבר לא ישוב לשחק העונה.



כזכור הבדיקות שעבר החלוץ יצאו תקינות, אולם הוא ממשיך להתלונן על כאבים ונראה כי יאפשרו לו להיעדר משני מחזורי הסיום. על אף שעונת הבכורה שלו במועדון הייתה חלשה, אין במכבי חיפה כוונה להיפרד מהחלוץ בקיץ בעיקר בשל העובדה כי הוא התאזרח ואינו נחשב לזר.


בכל הנוגע להכנות לעונה הבאה, המגן האוסטרי פלוריאן קליין נחת הלילה בישראל ונציגיו של השחקן מספרים על פערים במשא ומתן בין הצדדים, אך מציינים כי מדובר בפערים קטנים וכי אם קליין יתרשם מהעיר הוא יחתום במועדון. קליין אמור להגיע לסיור באצטדיון בחיפה ומאוחר יותר ייפגש עם הנהלת הקבוצה במטרה לסגור את פרטי ההעברה. שחקן נוסף שיחתום בשבוע הבא הוא הבלם אליסון דוס סנטוס ממכבי פתח תקווה.



רוקאביציה. לא ישוב לשחק העונה ככל הנראה (ערן לוף)


בגזרת הישראלים ישנה למכבי חיפה בעיה כאשר גם מגן מכבי תל אביב אבי ריקן מתרחק מהקבוצה. במועדון רצו את ריקן שימלא את התפקיד המגן השמאלי, אך האחרון הסביר כי הוא מעדיף לשחקן בקישור ולא כמגן. בחיפה הסבירו כי אם ריקן לא יגיע לא מן הנמנע כי חיפה גם האופציה של מגן שמאלי זר תעלה על הפרק. בתחילה רצו הירוקים להביא מגן שמאלי ישראלי, שהיה אמור להיות הישראלי היחיד בקו ההגנה לצדם של הבלמים דוס סנטוס וקגלמאכר וקליין בתפקיד המגן הימני.


בנוסף בשלב זה ביקשו ראשי חיפה מהמאמן גיא לוזון לעצור בחיפוש אחר שחקנים זרים לעמדות קישור וההתקפה כדי לתת ביטוי למנהל הספורטיבי החדש שיטפל בנושא. בקבוצה מקווים כי המנהל הספורטיבי ימונה בימים הקרובים והוא יהיה זה שימליץ על קשר אחורי ושחקן התקפה זרים כפי שמעוניינים בצוות המקצועי. אגב בחיפה אישרו כי נותרו שלושה מועמדים אחרונים לתפקיד וההחלטה תתקבל בקרוב.


בנושא אחר, הבלם דקל קינן עבר היום בדיקת MRI שממנה עולה כי הוא סובל מדלקת בחלק הפנימי של הברך, ומכאן כי לא יזדקק לניתוח. הוא יעבור טיפולי פיזיותרפיה בעשרת הימים הבאים וישוב לאימונים לתחילת העונה הבאה. עוד במכבי חיפה, הבוקר התבשר המועדון כי הוא ייאלץ להתייצב בבית הדין של ההתאחדות לאחר שכוס הושלכה מהיציע במשחק מול מכבי תל אביב.



ריקן. בהגנה הוא לא מעוניין לשחק (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי