גיא לוזון נגד קרלסן: חונכתי לא להטיל רפש במועדון שעבדתי בו

גיא לוזון. מוכן לבש
גיא לוזון. מוכן לבש | צילום: ערן לוף

מאמן מכבי חיפה השיב למנהל הספורטיבי שביקר אותו: "לא לקח אחריות על החורבן בינואר". העתיד: "מנג'ר זה ברכה לכל מאמן"

(גודל טקסט)

בעיצומה של תקופה סוערת מאמן מכבי חיפה גיא לוזון ערך היום (רביעי) מסיבת עיתונאים לקראת המפגש מול בני סכנין בשבת, במהלכה ענה למגוון סוגיות בוערות. לוזון התייחס בין היתר לביקורת שהטיח בו המנהל הספורטיבי היוצא תור כריסטיאן-קרלסן, שאלת המשך דרכו שעלתה לאחרונה וגם על הקבוצה שתהיה בעונה הבאה.

דובר המועדון דודו בזק דיבר בפתיחה: "לגיא לוזון יש חוזה לעונה הבאה, יהיה מנג'ר במכבי חיפה בעונה הבאה". גיא לוזון דיבר: "לא היה לי לספק לגבי זה שאמשיך. האמת תמיד ברורה לי. לא היה לי ספק שאמשיך שנה הבאה. כנראה גורמים או אנשים מסוימים טיפטפו שקרים, או שעיתונאים המציאו דברים. מי אמר שהמנג'ר רוצה מאמן משלו".


הראיון של תור כריסטיאן-קרלסן:
"אני חונכתי בפתח תקווה ושם חינכו אותי לא לדבר בגנות מועדון שעבדתי בו , ולהטיל רפש. גם בבלגיה לא עשיתי כך. עד היום מתקשרים אליי מבלגיה ואנגליה כדי שאדבר בגנות הנשיא שלי (רולאן דושטאלה), ואפילו הציעו לי כסף, אבל אמרתי: 'לא אעשה זאת גם תמורת מיליון יורו'. כמנהיג, צריך לקחת אחריות. אם אדם מסוים, במקרה הזה קרלסן לא לוקח אחריות על הסגל ועל החורבן שהיה פה בינואר, אז אני אקח את האחריות במקומו. כלל ראשון שלי – אני רואה את עצמי כאשם. אני מאחל לו הצלחה בדרכו החדשה. אני מסתדר עם כולם".

החרם של ארגון "הקופים הירוקים": "אפשר להבין את התסכול של האוהדים. הם באים בכל שבת, בית וחוץ ורוצים לראות קבוצה תוקפת. בשנים האחרונות זה לא קורה. השחקנים במשחק האחרון מאוד השתדלו. זה נכון שהכדורגל לא מבריק ושיש בעיות בהתקפה ובהגנה. אבל מבחינת מאמץ ורצון השחקנים רצו, אבל בספורט מה שקובע זה התוצאה. במשחק האחרון כולם כאבו את ההפסד. בעבר באתי בטענות על המחויבות, אבל זה לא המקרה היה במשחק האחרון. בחודשיים וחצי קשה לנו לייצר את התוצאות שרוצים. אנחנו עובדים כבר חודש וחצי לעשות שינויים כדי שעונה הבאה תהיה 'בומבה' של קבוצה – מנצחת ודורסת. בגלל האתגר הזה חזרתי, כשעזבתי את הפועל תל אביב אמרתי לאשתי: 'הקבוצה היחידה שאחזור לאמן העונה תהיה מכבי חיפה'. אמרתי את זה בדיוק בגלל האתגר הזה".


קרלסן ויעקב שחר. לוזון: "כמנהיג, צריך לקחת אחריות" (ערן לוף)

היכולת: "אין ספק שהפועל באר שבע ומכבי תל אביב עולות על מכבי חיפה בכל פרמטר. הפעם היחידה שהיה לי סגל מלא זה במשחק הבית מול בית"ר ירושלים (ניצחון 2:3). יחד עם זאת, יש 1,000 סיבות לאיך שאנחנו נראים, אבל לא תירוץ אחד. אם עונה הבאה אחרי מחזור שני-שלישי הקבוצה שלי לא תיראה כמו שצריך תורידו לי את הראש. אחת הסיבות שאנחנו לא מצליחים שאין לנו קבוצה מאוזנת שרצה לאורך שנים. אנחנו מנסים לשנות את זה. מנהל מקצועי בשביל מאמן זה ברכה, אנחנו לא אחד נגד השני אלא באותה סירה. אני שואל כל יום את המנכ"ל אסף בן דב: 'מתי יחתום המנהל המקצועי? שיחתום כבר'. אף אחד לא יעיף אותי ואני לא אותו"


הפועל תל אביב:
"זה מועדון יקר לי, אני מתפלל שהוא יישאר. אני בקשר עם האנשים שם ואפילו בקבוצת וואטסאפ שלהם".


הדיבורים עליו לאורך הקריירה:
"בכל מקום שהגעתי פקפקו בי, חוץ מבהפועל תל אביב שם פרגנו והיו בטוחים שאצליח. בבלגיה פספסתי אליפות עם סנטדרד ליאז' רק בגלל הקיזוז. את בני יהודה הבאתי להישגים באירופה".


לוזון עם דמארי ומנחם. "היה לי סגל מלא רק ב-2:3 מול בית"ר ירושלים" (ערן לוף)


על אלירן עטר:
"ברגע שאתה סופג אש זה סימן טוב, כי זה אומר שאתה דומיננטי. הוא היה מעדיף לספוג אש מאשר לא התייחסו אליו. הוא עשה הכי הרבה ספירנטים במשחק האחרון. הוא השקיע מאוד. יש ימים שהכדור לא נכנס ולא הולך. בתקופה האחרונה הוא נותן 100% וברגע שהוא עושה את זה יש לו גב מלא ממני".

שילוב שחקני הנוער: "לא מכובד להגיד על שחקנים שהם 'לא יודעים לשחק'. כולם עובדים קשה כדי להצליח. לעולם לא אעביר ביקורת על שחקנים בציבור. מבחינתי הם תמיד הכי טובים ואני תמיד הגב שלהם".

מדיניות הרכש: "ממה שאני יודע, מי שבחר את השחקנים העונה היו קרלסן ורנה מולנסטיין בוודאות. אף אחד לא קבע להם ו'הנחית' להם שחקנים. לא הביאו אותי או מנהל מקצועי כדי שיחליטו בשבילנו. ברור שיהיה לי 'SAY' מי בא. מי שאומר שקובעים לו הוא פשוט פחדן, שפן ובורח מאחריות".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי