ג'ורדי: רוצה שיזכרו שתרמתי לכדורגל הישראלי, לא רק למכבי ת"א

ג'ורדי קרויף. רוצים שימשיך על הספסל
ג'ורדי קרויף. רוצים שימשיך על הספסל | צילום: עדי אבישי

המנהל המקצועי של הצהובים התראיין בהולנד והתייחס גם לאייאקס ופיטר בוס: "תמיד היו שם כישרונות, כיף לראות שיש להם מאמן כמוהו"

(גודל טקסט)

רגע אחרי סיום העונה המאכזבת בליגה ולפני גמר הגביע מול בני יהודה, סיכם ג'ורדי קרויף עונה נוספת במכבי תל אביב ואת שהותו בישראל בראיון רחב ל"נוס", רשת השידור הלאומית של הולנד.

המנג'ר המקצועי של הצהובים אמר: "אם אעזוב, אני רוצה שאנשים יגידו שתרמתי בצורה חיובית לא רק למכבי תל אביב אלא לכל הכדורגל הישראלי. הכדורגל כאן הפך יותר מקצועי ועשה צעד קדימה".

הכתב ציין שאי אפשר להאשים את ג'ורדי בחוסר אמביציה. למרות שבשנתיים האחרונות הקבוצה נכשלה והפועל באר שבע זכתה פעמיים באליפות, הוא מקבל את הקרדיט על כך שלקח את פיטר בוס מוויטסה ארנהיים לאמן את מכבי תל אביב.

ג'ורדי הפגיש בין בוס לאביו יוהאן קרויף בביקור האחרון לפני שמת: "הם דיברו על כדורגל שעות רבות, אני חושב שהיה ביניהם כבוד הדדי. אבא שלי היה גאה שלקחתי אותו למכבי תל אביב".


בוס. קלט מהר את הכדורגל הישראלי (מני בן ארי)

ההולנדי משבח את מאמן אייאקס הנוכחי וטוען שקלט במהירות את הכדורגל הישראלי: "זה לא קל להתאלם מהר במדינה זרה, אבל הוא הבין איך הכדורגל כאן עובד במהירות גדולה. איך לעמוד על מגרש הכדורגל ואיך לשחק נגד מתפרצות. כל המאמנים עברו התאקלמות, אבל לא בצורה מהירה כמוהו".

על ההצלחה של אייאקס אמר: "לאייאקס היו תמיד כישרונות ולבוס יש את הרעיונות שלו בכדורגל. בהתחלת העונה היה קשה בחודש הראשון, הם איבדו נקודות ולכן פספסו את תואר האליפות, אבל עניין של תהליך ואלה צעירים. שעלו לגמר מול מנצ'סטר יונייטד, כיף לראות אותם ויש להם מאמן כמו בוס".


אייאקס. לסטר של הליגה האירופית? (AFP)

בעד מי יהיה בגמר הליגה האירופית: "אומנם שיחקתי במנצ'סטר יונייטד, אבל אני גאה שהחליטו לשנות את שם האיצטדיון של אייאקס על שם אבי. נהניתי ביונייטד, אבל הייתי מאושר דווקא במועדון הקטן באלאבס. יונייטד היא קבוצה ששווה מאות מיליונים, אבל אם אייאקס תנצח זה יהיה ניצחון הרומנטיקה בכדורגל כמו שלסטר עשתה זאת בפרמייר-ליג".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי