גיא לוזון: אסיים את העונה הבאה במכבי חיפה וגם אצליח

גיא לוזון
גיא לוזון | אודי ציטיאט

מאמן מכבי חיפה סיכם עונה קשה מבחינתו בראיון בתכנית הספורט של 103FM: "הטווח הקצר לא עניין אותי". "העברתי לטוני את רשימת השחקנים שאני רוצה", "עטר ימשיך"

(גודל טקסט)

אחרי עונה לא קלה מבחינתו, בלשון המעטה, בה הספיק לעבור גם בהפועל תל אביב וגם במכבי חיפה, גיא לוזון התראיין היום (ראשון) לתכנית הספורט של 103FM. המאמן התייחס לפלייאוף החלש של הירוקים, לעזיבה של הפועל וגם לעונה הבאה בירוק – בה צפוי לעבוד עם המנג'ר טוני.

העונה שעברה עליו: "לא ברחתי מהפועל ת"א. לא רציתי לברוח. נשארתי גם שהיו עשרה שחקנים באימון. מדובר בעונה לא פשוטה. לא עונה שנתגאה בה. בהפועל ייצבנו את המערכת, אבל אז היא התפרקה בלי קשר לכדורגל. בחיפה המטרה הייתה להגיע לפלייאוף העליון ועשינו את זה. בפלייאוף העליון המטרה לא הייתה רק התוצאות, אלא לבחון את הדברים. במשחק למשל מול הפועל באר שבע בחרתי לא לעלות עם בונקר, אלא ללחוץ גבוה, כדי לבחון לקראת העונה הבאה מי מהשחקנים יוכל לשחק בשיטה הזו".  

על הולמר איולופסון: "המועדון השקיע בו הרבה כסף. הוא הגיע מפגרה וידענו שהוא לא היה בכושר שיא והוא עם אחוזי שומן גבוהים. חשבנו שאולי הנתונים האלו השפיעו על היכולת שלו. אמרתי שנשתף אותו כדי לבדוק איך הוא, שלא נפספס שחקן טוב. הטווח הקצר לא עניין אותי, אלא האתגר של העונה הבאה. אני אחראי על שלושה חודשים סך הכל מעונה של עשרה חודשים. אני לוקח אחריות על התקופה שאני פה".  

על המנהל המקצועי: "זו לא פעם ראשונה שאני עובד עם מנג'ר. במכבי חיפה כשהגעתי קרלסן כבר לא היה. העבירו למנהל המקצועי המיועד (טוני) בשמי את הרשימה שאני רוצה לעונה הבאה והוא הסכים איתי. תפקידו של המאמן להגיד למנג'ר איזה סוג שחקן הוא מחפש".

גיא לוזון (דני מרון)
גיא לוזון. סיכם עונה לא קלה (דני מרון)


הסגל בעונה החולפת:
"אני חושב שיש יותר משני שחקנים שראויים להמשיך בעונה הבאה. אלו שראויים יישארו ומי שלא, לא".     

המשך דרכו: "לא הייתה לי כוונה להיכנס למועדון באמצע העונה. באתי בשביל האתגר של העונה הבאה. אני ראוי להמשיך".

הבעיה במכבי חיפה: "גיליתי מה הבעיה. בכל קבוצה המאמן תלוי בסגל השחקנים. ברגע שיהיה סגל טוב ומאוזן התוצאות יהיו טובות". 

על אלירן עטר ועומר דמארי: "עטר ממשיך במכבי חיפה. היו משחקים שהייתי מרוצה וכאלה שלא. דמארי כמעט לא שיחק. הפאשלה איתו הייתה שישר הכניסו אותו ל-90 דקות. מבחינתי הוא שחקן מצוין כשהוא כשיר".

אלירן עטר ועומר דמארי (ערן לוף)
אלירן עטר (מימין) ועומר דמארי. "עטר ממשיך במכבי חיפה" (ערן לוף)


כישלון בעונה הבאה:
"לא מתחרט שהגעתי. זה המועדון הכי גדול בארץ. יש פה תנאים אירופיים לכל דבר. עכשיו צריך סגל טוב. אסיים את העונה הבאה בקבוצה וגם אצליח. לגבי אליפות, אוכל לדבר רק עם סגל השחקנים".

על עומרי גלזר: "הוא אחד השוערים הטובים במדינת ישראל. לגבי הפיטורים של גיורא אנטמן (מאמן השוערים), אני יודע מי יעבוד איתי בעונה הבאה. מה שיש לי להגיד לאדם אני אומר לו בארבע עיניים".

שחקני הנוער: "דווקא נקודת האור בפלייאוף הייתה שילוב של כמה שחקני נוער. לכמה מהם יש עתיד גדול מאוד. אצלי אף פעם לא שיחקו לפי תעודת זהות". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי