הפועל ב"ש בבעיה: סוארס לא צפוי לקבל אזרחות ישראלית

וויליאם סוארס. חוזר
וויליאם סוארס. חוזר | צילום: אודי ציטיאט

משרד הפנים הקשיח את הקריטריונים והאלופה לא תרוויח מקום לזר נוסף. במועדון לא יעמדו בדרכו של הברזילאי אם יבקש לעזוב, הובאן יישאר?

(גודל טקסט)

וויליאם סוארס, בלמה הברזילאי של הפועל באר שבע, לא יוכל לפתוח בהליכי התאזרחות, בעקבות הקשחת הקריטריונים של משרד הפנים בהקשר לזרים במצבו. סוארס חתום בשורות האלופה לעונה נוספת, אבל בקבוצה לא יעמדו בדרכו אם יבקש לעזוב.


סוארס נמצא בישראל משנת 2007, ועדיין אין די בכך לצורך קבלת תעודת זהות כחולה. תוך כדי בירור הסוגיה הוסבר לשחקן שכדי לעבור בהצלחה את מסלול ההתאזרחות יהיה עליו להינשא לישראלית – תנאי שהוא לא רלוונטי ואפילו מגוחך מבחינתו בהיותו נשוי לאישה לפורטוגלית.


ראוי לציין שקבלת אזרחות הייתה גורעת את סוארס ממכסת הזרים, ומגדילה את חופש התמרון של האלופה בכל הקשור לצירוף שחקני חיזוק מחו"ל. הברזילאי בן ה-32 היה שותף פעיל להשגת האליפות הראשונה של באר שבע מבין השתיים האחרונות, והציג יכולת גבוהה בשלב המוקדמות לליגת האלופות, בעיקר במשחק החוץ מול אולימפיאקוס פיראוס.


סטנדרד ליאז' הייתה תחנתו הבאה, ממנה השתחרר בגלל קשיי התאקלמות. בינואר 2017 הוא חזר לישראל כדי למלא את החלל הריק שנוצר בעקבות פציעתו של מיגל ויטור. הקדנציה השנייה של סוארס בטרנר הייתה פושרת, כשכבר במשחקו הראשון כבש שער עצמי ובהמשך איבד את מקומו בהרכב.


סוארס עלה שוב לכותרות בהקשר מטריד כשמכוניתו הוצתה בעת שבילה במועדון לילה. חקירת המשטרה לא פסלה את האפשרות שסוארס נפל קורבן ל"טעות בזיהוי", ובקבוצה עברו לסדר היום ואפילו העניקו לו את סרט הקפטן באחד המשחקים לקראת סוף העונה.

אובידו הובאן (דני מרון)
אובידו הובאן (דני מרון)


עכשיו הכדור נמצא ברגליו, ולהחלטתו – נשאר או עוזב – תהיה בין השאר השפעה על עתידו של אובידיו הובאן שקיבל מסרים ולפיהם כדאי לו לחכות להתפתחויות ולא לסכם בקבוצה חדשה. עם זאת, במידה וסוארס יחליט לכבד את חוזהו בבירת הנגב, תהפוך הפרידה מהקשר הרומני לסופית.



בימים הקרובים יימשכו המאמצים להזרים דם חדש לקבוצה. המאמן ברק בכר המריא לחופשה משפחתית בתאילנד, ובתיאום עמו יוגברו הניסיונות לקדם את המו"מ עם עומר אצילי. צירופו של הקשר יחייב את באר שבע להוציא סכומי עתק, כולל סכום של מיליון יורו כפיצויים לגראנדה כשחשוב לזכור שמדובר בשחקן שלא שיחק תקופה ארוכה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי