ליהוק מהאגדות: אוחנה הגשים חלום, בית"ר תחזור למקום הראוי?

אוחנה
אוחנה | דני מרון

תפור לתפקיד, כוכב על ועכשיו גם מגשים את הפנטזיות של האוהדים. הסמל הגדול של הירושלמים קיבל מטביב את המפתחות, זה יסתיים בהאפי-הנד?

(גודל טקסט)

יש בהחלט מן האירוניה בעובדה כי בזכות אוהד קטין של הפועל ת"א התגשם חלומם של רבים מאוהדי בית"ר ירושלים. אלי אוחנה היה צריך להחזיק בזכויות הניהול של בית"ר גם ללא פסיקת בית המשפט שתמנע מאלי טביב לנהל אותה בפועל בשנתיים הקרובות, כיוון שאלי אוחנה נתפס כמי שתפור לתפקיד הזה.


מסיבות שונות ומשונות, שכלל ועיקר לא בהכרח קשורים אליהם, מעטים כוכבי הכדורגל שהופכים למאמנים גדולים וזינדין זידאן הוא היוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל. מעמד של כוכב הוא דו משמעי. כוכב נישא על כתפיים וכוכב הוא הראשון לעמוד במסלול הטחת הביקורת, בעיקר מצד תקשורת.


אלי אוחנה היה השחקן הראשון בישראל שבחוזה האחרון שלו כשחקן הובטח לו כי השנה השלישית לחוזה תהיה שנת האימון הראשונה שלו; הוא היה המאמן ששרד הכי הרבה זמן באופן רצוף בתפקיד – שנתיים ומשחק; והוא גם כוכב הכדורגל הישראלי הראשון שינהל קבוצה ויקבל משכורת בצידה, להבדיל מאייל ברקוביץ' שמחזיק מועדון.


אוחנה
אוחנה בימים אחרים, ישוב את בית"ר לגדולה? (עדי אבישי)


כשזה קורה בבית"ר ירושלים, זו הגשמת חלום להרבה אוהדים. רבים מאוהדי בית"ר ראו באלי אוחנה כמי שצריך לנהל מקצועית את בית"ר. עכשיו הוא ינהל אותה בכלל, וכשטביב יחזור – באופן רשמי – אוחנה צפוי להפוך לספורט דירקטור של המועדון. זו גם יכולה להיות הפעם הראשונה מזה זמן רב שקבוצת הכדורגל הכי עממית בישראל, תוכל להפוך באמת למועדון.


יש נטייה לחשוב שאי אפשר לעבוד עם אלי טביב, שאין לו חברים, ושמה שמעניין אותו זה רק עצמו. ברוב המקרים זה נכון, אבל לא כשמדובר באוחנה, ששמר על יחסים קרובים עם טביב מאז אימן את הפועל כפ"ס של טביב לפני עשור, והפך לאחד מאנשי סודו, ברבות מהחלטותיו. לחתונה יש שני צדדים.


אלי אוחנה לא היה מוותר על קריירה די מבטיחה כפרשן כדורגל שמגיש גם תוכנית ספורט ברדיו, אם לא היה מקבל את כל מה שרצה, וצריך להיות בטוחים שזה בדיוק תפקיד שהיה רוצה: לנהל מועדון תחת מסגרת תקציבית וכפוף להחלטות בית המשפט.


ג
אחריות כבדה (דני מרון)


זו אחריות כבדה, בפרט שמדובר במועדון מוכה תדמיתית ודל בהישגים בעשור האחרון כמו בית"ר ירושלים. אבל עושה רושם שאוחנה רעב, מלא אנרגיות, ובגיל 53, אחרי שנים שבהם היה מתחת לרדאר, גם בחסות העבודה הצנועה בנבחרת הנוער, הוא חוזר לפרונט, הכי פרונט שיש. בית"ר ירושלים היא מועדון חשוב בישראל, יותר מדי חשוב כדי שיהיה בצילן של המועדונים האחרים.


עכשיו, אחרי שנתיים שבהן התייצבה בית"ר מאחורי הפועל ב"ש ומכבי ת"א, היא צריכה ללכת קדימה, להתמודד על תארים, לנסות להגיע לראשונה לשלב הבתים באירופה, להיות שוב רלוונטית.


הסיכוי שישפר אותה, תדמיתית, ויקדם אותה גם מקצועית, הוא בהחלט סביר, גם אם יצטרך אגב כך לנהל שיחות עם הבוס המושעה. הרי ברור שהחלטת בית המשפט הבעייתית תתקשה לעמוד במבחן המציאות ולאו דווקא בגלל הנפשות הפועלות אלא בגלל עצם ההחלטה.


אונחנ
יקדם את בית"ר מכספו של הבעלים? (אודי ציטיאט)


אלי אוחנה הגשים סוג של חלום, במידה מסוימת חלום של כוכבי כדורגל ישראלים כמו גיורא שפיגל או מוטל'ה שפיגלר: לנהל מועדון בכספו של הבעלים. כרגע מדובר בליהוק מבריק, נקווה שגם הסרט ייגמר ב'האפי הנד'.   

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי