שיא השכונה: ברק אברמוב חייב להתעשת לפני שיהיה מאוחר

אברמוב
אברמוב | צילום: עדי אבישי

מעורבות עבריינים מורשעים בניהול הקבוצה, ויתור על שחקנים ללא מציאת מחליפים ואובדן הקשר החשוב עם הקהילה. שהזכייה בגביע לא תבלבל אתכם: בני יהודה בבעיה

(גודל טקסט)

אתמול אמור היה להגיע להתאחדות לכדורגל מכתב שנשלח על ידי גוף הקורא לעצמו "הוועד המשותף לארגוני האוהדים בבני יהודה, המטה להצלת הקבוצה".

במכתב שמוען ליו"ר ההתאחדות עופר עיני וליו"ר מנהלת הליגה אורן חסון, יש דרישה מפורשת "לחקור מקרוב" את המשתמע מדבריו של מאמן הקבוצה עד לא מכבר, ניסן יחזקאל, ולפיהם "אנשים שלא נעים להיתקל בהם איימו עלי", וכן את מידת מעורבותו של איש העסקים אלירן עובד בניהול בני יהודה, על אף היותו עבריין שהורשע בעיסוק בהימורים לא חוקיים, פרסום שהופיע לראשונה באתר "וואלה". במכתב מבקש אותו גוף אוהדים – שקבוצת וואטסאפ שלו הוקמה השבוע – גם מהמשטרה לחקור את העדות של יחזקאל, שבינתיים הגיע לסולחה עם אברמוב.


השכונה כמרקחה. המכתב הזה הוא קצה חוט – או שמא השיא – בשרשרת של אירועים שרק בבית"ר ירושלים של ארקדי גאדימק הייתה אינטנסיביות רבה מזו. בני יהודה זכתה בגביע המדינה ותופיע בעוד כחודש וחצי בסיבוב המוקדם השני של הליגה האירופית, אך התחושה היא של כאוס, מעבר לעובדה שבמועדון יש שוב חילופי גברי, החלפת פרסונות, ושחקנים שעוזבים מבלי שמוחתמים מחליפים.


http://sport1images.maariv.co.il/image/upload/f_auto,fl_lossy/t_ArticleControlTransformaion/592785

ברק אברמוב. הרצון טוב, אך הוא מוקף יועצי אחיתופל

 

מידת מעורבות של עבריין מורשע בניהול אינה חדשה בכדורגל הישראלי. מועדונים גדולים קצת יותר מבני יהודה, נגעו או נוגעים בזה. מה שבאמת מחמיץ את הלב היא העובדה כי בטקס חלוקת המדליות לאחר הזכייה בגביע, העניק נשיא המדינה רובי ריבלין מדליות לאנשי אברמוב, שאינם נושאים בתפקיד רשמי במועדון, כאשר בצד עומד דומע הסקאוט של הקבוצה, שלא נקרא אל הבמה, שמו אסי בלדוט, 16 שנים שחקן בקבוצה הבוגרת. הוא לא קיבל מדליה. מי שכן קיבלו מדליה, אבל מהר מאוד מצאו את מקומם מחוץ למועדון, הם הדוברת רונית אשכנזי וסגן מלך השערים של המועדון בכל הזמנים פדרו גלבאן.

סאגת גלבאן מטרידה, מאוד מטרידה. השחקן הרוויח בעונה האחרונה 90 אלף דולר. סמל בסדר הגודל שלו, שמושך מנויים כמו שדבש מושך דבורים, היה מרוויח כפול בכל מועדון אחר מסדר הגודל של בני יהודה, בפרט של בעלים כמו אברמוב ששפך מכיסו בעונה הראשונה שלו במועדון כשבעה מיליון שקל. לגלבאן הוצע חוזה לעונה אחת בגובה של 80 אלף דולר, בעוד שהפועל ת"א הציעה לו חוזה לשנתיים בגובה של 110 אלף דולר לעונה, עונה אחת לפחות בלאומית, וזאת אחרי שהובטח לו – וטרם קיבל – מענק מיוחד של 15 אלף דולר על כך שוויתר בינואר על חוזה לשנתיים (ב-300 אלף דולר לעונה) מהקבוצה הסינית קסינג'יאנג טיאנשאן.

גם כשגלבאן ויתר על הדרישה לשתי עונות, וגם כשאוהדי בני יהודה השיגו תרומה שתכסה את ההפרש בין שתי ההצעות, לא מיהרו במועדון הזהוב לקפוץ על המציאה. כששאל גלבאן היכן אברמוב ומדוע הוא לא טרח להגיע לפגישה, נאמר לו שהוא בחו"ל, למרות שאברמוב שהה באותה עת בפגישה אחרת באותו מתחם. 



התנהלות תמוהה. פדרו גלבאן
התנהלות תמוהה. פדרו גלבאן

 

בני יהודה הוא מועדון חשוב בכדורגל הישראלי, שריד בכיר אחרון לקבוצות הקהילתיות שפרחו בו. המועדון הכי גדול מבין אותן קבוצות, שגם נגע בתארים, הגיע לא מעט לאירופה, ומביא קהל. מועדון בסדר הגודל הזה אינו יכול להתנהל באופן שירחיק את הקהילה, תוך דריסה ברגל גסה של סמלים, והוא בוודאי לא חוג חברים של בעלים, שבאמת משקיע אבל סובל מקבלת החלטות קפריזית ורוויית עצות אחיתופל.

כסף לא קונה נשמה ולא יכול להנשים גווייה. לא שאני חושב שאחרי אברמוב יגיע משיח על סוס לבן, אבל אני בהחלט חושב שאברמוב צריך להבין היכן הוא נמצא, ועבור מה ומי הוא משכיב את חסכונותיהם של ילדיו. הקהילה היא נשמת אפה של בני יהודה, ונגד קהילה לא הולכים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי