כסף לא הייתה הבעיה: הסיבות שגרמו לבניון לעזוב את מכבי ת"א

בניון
בניון | צילום: ערן לוף

קרויף רמז שהתחרות על ההרכב תהיה קשה מתמיד, הבעלים מיץ' גולדהאר העביר מסר חד מטורונטו ובית"ר ירושלים תהנה מהקשר בן ה-37 שכנראה עונה אחת בקריית שלום הייתה עבורו יותר מדי. מאחורי הקלעים

(גודל טקסט)

 יוסי בניון כבר לא במכבי תל אביב וזאת עובדה, אבל מאחורי הקלעים הסיפור מורכב הרבה יותר. מי שהיה האיש הכל יכול בקריית שלום, ג'ורדי קרויף, הורד מעמדת המנהל המקצועי למאמן על ידי הבעלים מיץ' גולדהאר – וזו הסיבה לכך שהקשר בן ה-37 מצא את עצמו מחוץ למועדון.

כאשר החליט הבעלים הקנדי שמעתה ואילך קרויף ישמש כמאמן הקבוצה בלבד ויעבוד לצדו של המנכ"ל החדש בן מנספורד ונציג הבעלים ג'ק אנגלידיס, למעשה הוכרע גורלו של בניון במכבי תל אביב. קרויף רצה להשאירו, אולם לא יכול היה להבטיח דבר.

"ג'ורדי קרויף הוא רק מאמן מכבי תל אביב החל מהשבוע שעבר, עידן אחר יצא לדרך", אמרו היום בסביבת המועדון, "ג'ורדי גם לא יכול היה להבטיח לבניון עתיד מקצועי בקריית שלום. מדובר באמירה מצדו של גולדהאר".

גורמים בסביבת המאמן ההולנדי אישרו לספורט1 כי ג'ורדי רצה את יוסי בניון ואף התכוון להעניק לו תפקיד מקצועי בעתיד, אולם גם ידעו לספר: "הוא נפגש עם בניון אחרי שנפגש עם גולדהאר בקנדה. הוא לא הגיש לו הצעה כספית כי זה נושא שכבר לא בסמכותו, בטח שלא להציע ליוסי תפקיד מקצועי בעתיד".


"ג'ורדי לא הגיש הצעה כספית, אבל זו לא הייתה הבעיה" (ערן לוף)

לאחר אותה פגישה עם קרויף, בניון שוחח עם מקורביו וסיפר להם שהחתמת עומר אצילי למעשה מבהירה לו את מקומו בסגל ושהכיוון מבחינתו ברור. "קרויף רצה את בניון, אבל היו במועדון כנראה גורמים שרצו קבוצה בלי יותר מדי שחקנים מבוגרים. אלברמן ברח להם ועכשיו גם יוסי", אמרו מקורבים לקשר.

מקורבי הקשר מספרים כי לבניון הובהר על ידי קרויף המצב בקבוצה ושיהיה עומס רב בחלק הקדמי, ויותר מרמז על כך שבמעמדו ובגילו יהיה לו קשה לזכות לדקות משחק רבות. קרויף ובניון ידעו שלא השכר המופחת הוא שיקבע את עתידו של בניון בן ה-37, ובסביבת מכבי תל אביב אף טענו: "היה ברור שרק אחד מבין יצחקי ובניון ימשיכו במכבי תל אביב. בית"ר ירושלים קיוותה לצרף את אחד מהשניים ובמכבי תל אביב חיכו להחלטה של בניון – שכנראה עונה אחת במכבי תל אביב הייתה יותר מדי עבורו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי