צפו: אצילי כבש, מכבי ת"א ניצחה 0:3 את טרנבה

עומר אצילי
עומר אצילי | מכבי תל אביב - האתר הרשמי

הצהובים ערכו את משחקם האחרון במחנה. הקשר הצטיין ("התרגשתי"), קיארטנסון היה הראשון שמצא את הרשת ושוינפלד חתם. דקות ראשונות גם לדוידזאדה. קרויף: "יש דרך ארוכה עד שנייצר קבוצה טובה"

(גודל טקסט)
ביום חמישי הקרוב עידן ג'ורדי קרויף כמאמן מכבי תל אביב יחל באופן רשמי כאשר הצהובים יארחו את KF טירנה בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית (21:00, ישיר בספורטHD1)אבל הערב הוא וקבוצתו זכו לרשום את ניצחונם הראשון לעונה לאחר שגברו 0:3 על ספרטק טרנבה הסלובקית במשחק האימון השני והאחרון באוסטריה.


טל בן חיים הבלם, אלי דסה, איתן טיבי ושחקני הרכש עומר אצילי ואופיר דוידזאדה הם בין כוכבי הקבוצה שהצטרפו לאימונים במחנה רק באמצע השבוע ורשמו הערב דקות ראשונות במדים הצהובים לעונה זו – כאשר הקשר מגרנאדה בלט ובגדול, היה מצטיין המשחק ואף כבש מקרוב אחרי שווידאר קיארטנסון מצא את הרשת במחצית הראשונה וארון שוינפלד קבע 0:3 בדקה ה-90. מהיציע צפה בעלי המועדון מיץ' גולדהאר שהגיע אתמול למחנה.


בסיום המשחק אמר המאמן ג'ורדי קרויף: "אני חושב שהמפתח הוא עדיין לחלק בין דקות בין שחקנים. היו כאלו ששיחקו 45 דקות וכאלה ששיחקו יותר. הלחץ של השחקנים היה טוב, הדיוק במסירות היה טוב. האינטנסיביות של המשחק הייתה גם היא טובה. יש לנו עוד דרך ארוכה לעשות כדי ליצור קבוצה טובה".

ההולנדי הוסיף גם על מחנה האימונים שיסתיים כבר מחר: "המחנה השנה היה קצר והיו שחקנים שקיבלו עוד ימי חופש ולכן התאמנו איתנו פחות. מנטלית זה קשה מאוד, אבל אני חושב שכולם הגיעו עם אנרגיות חדשות ורצו לעבוד אחד בשביל השני. מבחינתי זה מה שחשוב".



קרויף על הספסל לצד פואיטוס וטוריחו. מרוצה מהניצחון (האתר הרשמי)


עומר אצילי, שכאמור כבש במשחק הבכרה שלו במדים הצהובים, סיפר לאתר הרשמי של מכבי תל אביב: "כיף לשחק ולחזור. התרגשתי לפני המשחק כי זו הופעה ראשונה. שמח שנראינו טוב ועשינו תוצאה טובה. הפנים כבר ליום חמישי. היה לי משחק בסדר ואני מקווה להמשיך כך. נהניתי מאוד".


טל בן חיים הבלם הוסיף: "היו שערים יפים מאוד של וידאר, ארון ואצילי. טוב לחזור לנצח, אבל מבחינתי המספרת של יובל שפונגין עשתה את המשחק"



ספרטק טרנבה הסלובקית סיימה את העונה שעברה במקום השישי בליגה, והיא כאמור היריבה האחרונה של מכבי תל אביב לפני פתיחת מוקדמות הליגה האירופית. הצהובים ערכו לפני כן משחק בודד וסיימו ב-1:1 מול טרנצ'ין, גם היא יריבה סלובקית, וביום שני יעשו את דרכם ארצה. החלוץ טל בן חיים פצוע ובשל כך לא שיחק. בן חיים אמור לחתום בימים הקרובים רשמית בספרטה פראג הצ'כית שתשלם עבורו 2.9 מיליון יורו.



אצילי וקיארטנסון חוגגים את השער הראשון (באדיבות מכבי תל אביב)


הרכב מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', מתן בלטקסה, איגור פיליפנקה, טל בן חיים, אלי דסה, שלומי אזולאי, דור פרץ, מרסלו, שגיב יחזקאל, עומר אצילי, וידאר קיארטנסון.


מהלך משחק:
מכבי תל אביב החלה את המשחק בלחץ גדול על הסלובקים, ואחרי מספר ניסיונות מהאגפים הצליחה להגיע להזדמנות ראשונה בדקה ה-14 – אז וידאר קיארטנסון השתחרר מהשומר ומכ-18 מטר בעט כדור שחלף ליד הקורה.


חמש דקות אחר כך, בדקה ה-19, היה זה עומר אצילי שכמעט בישל אחרי שהרמה של הקשר נחתה על ראשו של מתן בלטקסה עלתה מעל השער. הלחץ של הצהובים נמשך ובדקה ה-26 אצילי ניסה למצוא את הרשת והחמיץ מקרוב, שתי דקות אחר כך שגיב יחזקאל בעט לקורה והכדור החוזר הגיע אל שלומי אזולאי שבעט גם כן מחוץ למסגרת והחוצה.



אצילי מכדרר. נראה חד בשביל משחק ראשון לעונה (מכבי תל אביב)


בדקה ה-31 שוב הייתה קרובה מכבי תל אביב לשער היתרון, אז שגיב יחזקאל מסר רוחב שמשישה מטרים סיים שלומי אזולאי בבעיטה שנקלטה על ידי שוער טרנבה. רק דקה אחר כך אצילי מסר לאזולאי שהפעם נעצר אצל הקורה, ושגיב יחזקאל המשיך את הכדור החוזר החוצה.


בדקה ה-38 עלתה מכבי תל אביב ל-0:1
. שוב פעם שיתוף הפעולה בין אצילי לאזולאי הסתיים בבעיטה של האחרון לקורה, קיארטנסון השתלט על הכדור החוזר ובעט פנימה.


ה-11 של קרויף בפתיחת המשחק. שחקני הנבחרות חזרו (מכבי תל אביב)


הרכב מכבי תל אביב במחצית השנייה: פרדראג ראיקוביץ' (דניאל מילר טננבאום, 60), יובל שפונגין, איתן טיבי, שון גולדברג, אופיר דוידזאדה, שרן ייני, אייל גולסה, אליאל פרץ, עומר אצילי (ברק יצחקי, 60), יונתן כהן, ארון שוינפלד.


בדקה ה-56 מכבי תל אביב עלתה ליתרון 0:2: אופיר דוידזאדה, בדקות ראשונות בצהוב גם כן, ניסה להעביר כדור רוחב, ייני בעט מרחוק וההדיפה הגיעה לרגליו של עומר אצילי שמקרוב דחק פנימה. מיד לאחר השער יצא אצילי והוחלף על ידי ברק יצחקי, גם השוער פרדראג ראיקוביץ' הוחלף על ידי דניאל מילר טננבאום.


הצהובים המשיכו ללחוץ ומספרת של יובל שפונגין בדקה ה-69 חלפה ליד הקורה. עם תחילת הדקה ה-90 מכבי תל אביב עלתה ל-0:3: יונתן כהן עלה לכדור גובה ולמעשה בישל לארון שוינפלד, שחתם את תוצאת המשחק.



דוידזאדה. דקות ראשונות גם שלו בצהוב (מכבי תל אביב)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי