קפטן צ'כיה, תומאש סיבוק, יגיע להתרשמות במכבי פ"ת

קובי רפואה
קובי רפואה | אודי ציטיאט

הבלם, ששיחק שבע עונות בבשיקטאש, עשוי להצטרף. הקבוצה תקבל 600 אלף שקל על מכירת בן חיים. רפואה ל-103FM: "יהיה לנו קשה לקרוא תיגר על מכבי תל אביב והפועל ב"ש"

(גודל טקסט)
האם מכבי פתח תקווה בדרך לרכש המסקרן של הקיץ? בלם בורסאספור וקפטן נבחרת צ'כיה, תומאש סיבוק בן ה-33, ינחת מחר (שלישי) בארץ ביחד עם אשתו להתרשמות בקבוצה וממדינת ישראל. אם אכן יתרשם לטובה, הוא יחתום בקבוצתו של קובי רפואה. בעברו שיחק הצ'כי שבע עונות בבשיקטאש, וגם עונה אחת באודינזה. במקביל, במועדון שואבים עידוד מרכישתו של טל בן חיים על ידי ספרטה פראג, כאשר פתח תקווה תקבל 5% מערך העסקה. קצת יותר מ-600 אלף שקל.


הקבוצה פתחה אמש את אימוניה לקראת עונת 2017/18. המאמן קובי רפואה נאלץ להחליף לא פחות מעשרה שחקני סגל, חלקם שחקנים בכירים (דור אלו, אליסון דוס סנטוס ודני עמוס). רפואה דיבר על העונה שעברה וזו שבפתח בתכנית הספורט של 103FM. "התאוששתי מהעונה האחרונה. המטרה בעונה שעברה הייתה פלייאוף עליון, לא להגיע לאירופה", אמר רפואה, "פעמיים פספסנו את אירופה – גם בליגה וגם בגביע כשמכבי ת"א הפסידה לבני יהודה. מבחינתנו זה כבר היסטוריה".




השינויים בקיץ: "עזבו אותנו עשרה שחקנים. זה לא נורמלי בקבוצת כדורגל. זה לא אידאלי. זה המצב. אני כבר אחרי השאלות והתשובות. אנחנו מתחילים לבנות מחדש, זה ייקח קצת זמן. רוב השחקנים שעזבו התקדמו לקבוצות יותר בכירות. אף אחד לא אמר לי 'שב בשקט. אנחנו מוכרים'. דור אלו זה נסגר באמצע העונה ואליסון דוס סנטוס רצה ללכת למכבי חיפה. רציתי שקרלוס קוויאר יישאר. יש לי קווים אדומים. יכול להיות כל מצב. את מה שהיה לי להגיד בעונה שעברה אמרתי. כמובן שכעסתי. אף אחד לא יזכור את העונה שעברה כי לא הגענו לאירופה ולא הבאנו שום תואר". 






העונה הקרובה: "מכבי חיפה כל שנה מתחזקת ב-100 מיליון ש"ח, ואמרו שאני מחזור רביעי אלך הביתה. זה בסדר שאומרים בתחילת העונה שאין לנו סיכוי. אם עשינו צעד שניים קדימה, שמתחילים לספור אותנו – אז הרווחנו. החלפנו את כל ההגנה חוץ מנאור פסר. אנחנו לא ישנים בלילה כדי להעמיד קבוצה חזקה וטובה. לא תשמעו אותי בוכה. נבנה קבוצה יותר חזקה מהעונה שעברה".


קובי רפואה (דני מרון)
קובי רפואה (דני מרון)


שילוב בין הצעירים לזרים:
"אנחנו נותנים לכולם צ'אנסים, זה מועדון שנותנים לצעירים במה. אי אפשר אבל להעלות תשעה צעירים בהרכב. אין הרבה ישראלים טובים בשוק. צריך לשלב את הצעירים לאט-לאט. ככה השחקן נהיה טוב יותר".


התחרות עם הגדולות:
"להצטרף למכבי ת"א והפועל באר שבע זה יהיה קשה. הבאנו שחקנים טובים בשוק כמו יובל שבתאי ויובל אבידור, אבל הקבוצה תקום ותיפול על הזרים. צירפנו שניים (ז'והאן מרסיאל ורישאר סומה). הם זרים ברמה מאוד גבוהה בסכומים שמכבי פ"ת לא מוציאה. נביא עוד שני זרים (בלם וחלוץ). ברמה מאוד גבוהה. הולמאר איולפסון? כאלה לא נביא".


יובל שבתאי. אימון ראשון במלאבס (אודי ציטיאט)
יובל שבתאי. אימון ראשון במלאבס (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי