ארבייטמן: "בית"ר על הפרק, אך גם בהפועל חיפה יהיה לי טוב"

שלומי ארבייטמן
שלומי ארבייטמן | ערן לוף

עם 97 שערים בליגת העל, אבל ללא קבוצה, החלוץ אופטימי ("הרגשה חיובית לגבי העונה") ולא סוגר דלתות לגבי האפשרות שיחזור לירושלים ("מוכן לשחק בכל קבוצה בה שיחקתי"). הכנות למועדון ה-100

(גודל טקסט)

37 כדורגלנים, כולל אלירן עטר שהצטרף אליהם בעונה שעברה, ניפצו את מחסום 100 השערים בתולדות הכדורגל הישראלי. אם לא יקרה משהו לגמרי הזוי, שלומי ארבייטמן יהיה בעונה הקרובה השחקן ה-38 שיצטרף ל"מועדון ה-100".

לארבייטמן 97 שערים במדי ששה מועדונים ישראלים, ובשעה שמרבית קבוצות ליגת העל כבר החלו את האימונים לעונה החדשה, עדיין אין תשובה לשאלה באיזו קבוצה הוא יכבוש את שער ה-100. האם זו תהיה קבוצתו הראשונה בליגת העל בית"ר ירושלים? קבוצתו האחרונה בליגת העל הפועל חיפה? או בכלל קבוצה אחרת שעוד לא נהנתה מכישוריו? 

"אל תדאג", אמר אתמול ארבייטמן ומגלגל צחוק אופטימי במיוחד "אני משאיר דלת פתוחה בכל מקום שבו שיחקתי. לחזור לירושלים בהחלט בא בחשבון, וזה על הפרק, הייתי שם בתור ילד וכבשתי 10 שערים בעונה הראשונה שלי בליגת העל, אבל יש מצב גם שאשאר עוד עונה בהפועל חיפה. גם בחיפה היה לי טוב ואני חושב על זה". 

אגב, ביממה האחרונה פורסמו ידיעות על התעניינות של ברסט הצרפתית בעדן בן בסט והתסבוכת של מהראן לאלה מבדיקת הסמים שנעשתה לו בתום המשחק בעונה שעברה מוכרת, מה שעלול להשאיר את הפועל חיפה ללא חלוצים ישראלים, אבל ארבייטמן לא מוכן להתייחס לכך: "זה לא קשור אלי, אין לי דעה בעניין, ואני לא חושב שהפועל חיפה תקבל החלטות לגביי בגלל שני הדברים האלה, או אפילו אחד מהם. מבחינתי אשמח שהם יישארו בחיפה" אומר ארבייטמן כמי שלא מציב את עצמו לאף תכנית ריאליטי של "חלוץ נולד". 


ארבייטמן חוגג. היכן יעשה זאת בעונה שבפתח? (דני מרון)

נכון, העונה שעברה לא הייתה מוצלחת מבחינתו. הוא החמיץ שוב ושוב ממצבים קורצים והקפיץ את אוהדי הפועל חיפה. "זה מצב שיכול לקרות לכל חלוץ בעולם. תקופה רעה. בזמן שכולם נראו לי מודאגים, אני דווקא הייתי רגוע. ידעתי שרק רוגע ושלווה יחזירו אותי לשערים. לא היה לי ספק שזה יבוא, וכשזה יבוא זה יהיה בגדול. אני שמח שזה באמת קרה במשחקים החשובים של הפועל חיפה שהבטיחו את ההישארות הרבה לפני המחזורים האחרונים". 

חשבת לעצמך אם זה קורה מכושר אישי לקוי? חוסר ריכוז? או אולי אתה מאמין בדברים אחרים? 
"לא לקחתי את זה קשה. אני לא מאלה שמאמין בדברים אחרים הקשורים במזל. אני לא פריק של הורוסקופים ולא מתייעץ עם נומרולוגים. כמו כולם רק מעיין פה ושם ולא מייחס לזה רצינות תהומית. התייחסתי לזה כתקופה וידעתי שברגע שהראשון יכנס יבואו אחריו נוספים וזה בדיוק מה שקרה. האמונה שלי היא תמיד אך ורק בעבודה קשה".   

ארבייטמן, שבעונת 2009/10 הוכתר מלך השערים עם 28 במדי מכבי חיפה, דואג להיות מוכן לאימון הראשון שלו לאחר חתימת החוזה. הוא עורך אימונים אישיים, מבין שאסור לו להיות בפיגור לעומת יתר השחקנים, ולא חוסך מעצמו שום מאמץ. גם אתמול, ביום החמסין הגדול, הוא סיפר שדקות ספורות קודם לכן חזר מאימון אישי. "אני עובד כבר תקופה ארוכה עם יובל קפיטולניק, כדורגלן לשעבר ובנו של המאמן אהרון קפיטולניק ז"ל. הוא שיקם אותי לאחר הפציעה, משמש עבורי מאמן מנטלי ובקיץ אני עובד איתו. הוא מכין אותי לליגה כמו שצריך". 

הקריירה של החלוץ בן ה-32 שזורה מלבד בית"ר ירושלים (10 שערים) והפועל חיפה (9), גם בהפועל פ"ת (12), מכבי חיפה (50), הפועל ת"א (4) והפועל באר שבע (12) אצלה הספיק לטעום מהאליפות הראשונה בחלק הראשון של העונה כולל שער המספרת הבלתי נשכח לרשתה של הפועל חיפה (0-1) שבע דקות לאחר שנכנס לשחק. בכרטיס הביקור יש לו עוד שתי אליפויות עם מכבי חיפה, ועוד שני גביעי טוטו עם הפועל פתח תקווה ומכבי חיפה. 


כמה שארבייטמן אוהב לחגוג אחרי כל שער (ערן לוף)

"אני רעב לתארים בדיוק כמו פעם. ולא, אני לא מדבר על תארים אישיים, אלא בעיקר על קבוצתיים. רוצה ליהנות מהמשחק ואני מרגיש שיש לי את כל היכולות לתרום לכל קבוצה. שיחקתי כמעט 300 משחקים בליגת העל והניסיון רק עוזר לי. יש לי הרגשה מאוד טובה לקראת העונה הזו". 

מלבד הקבוצות הישראליות שיחק ארבייטמן שלוש שנים וחצי בכדורגל הבלגי. זה התחיל בגנט בה עשה את התקופה הארוכה ביותר שלו מעבר לים, נמשך בווסטרלו והסתיים במונס בשורותיה כבש 8 שערים ב-38 משחקים ורק בעיות כספיות סללו לו את הדרך חזרה לכדורגל הישראלי דרך הפועל באר שבע. 

הוא נשוי לסיוון, אבא לאריאל בת ה-6 ורום בן השנתיים וחצי. "לא קל למשפחה לעבור מבלגיה לבאר שבע, ומבאר שבע לחיפה, אבל אלו החיים של כדורגלן ואני לא מתלונן. המשפחה היא הדבר הכי יקר שיש לכולנו ובד בבד עם הקריירה חשוב לתת את הזמן הפנוי למשפחה. איזה אבא אני? שונה מאשר ברחבה. שם אני מחפש להפחיד ובבית אני משתדל להצחיק. בקיצור אבא כובש". 


ארבייטמן במדי הפועל חיפה. לא פוסל הישארות בכרמל (עדי אבישי)

את רשימת המבקיעים הגדולים מבין השחקנים הפעילים בליגת העל מוביל אלירן עטר שכבש 5 שערים יותר מארבייטמן, והעוקבים אחריהם לא באמת "מסכנים" אותם. לטוטו תמוז 88 שערים אבל ככל הנראה הוא לא יככב העונה בליגת העל, פדרו גלבאן עם 86 שערים ירד לליגה הלאומית ויישחק בהפועל ת"א, גם לעומר דמארי 86 שערים אבל הפציעה משאירה מעליו המון סימני שאלה לגבי ההמשך ומי שסוגר את רשימת הצמרת הוא יוסי בניון עם 83 כיבושים. חלוצים עם קבלות כמו ברק יצחקי (81), איתי שכטר (76), אליניב ברדה (68), מאור בוזגלו (66) ושמעון אבוחצירה (64) משלימים את העשירייה הראשונה. 

ההיסטוריה שלו מוצפת שערים שכבש מול האקסיות. כך קרה כשעבר להפועל פ"ת והרשית מול בית"ר ירושלים, אחר כך זכורה הרביעייה ששלח לרשת של הפועל פ"ת בניצחון 1:6 של מכבי חיפה, בהמשך השחיל כדורים לרשת של מכבי חיפה כששיחק בהפועל ת"א, ועם הפועל באר שבע חגג שערים לרשתות של הפועל ת"א, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים. "הפועל באר שבע היא האקסית היחידה שלי שלא הצלחתי להכניע מאז שעזבתי אותה. לפני שהגעתי לא הפסקתי לכבוש בווסרמיל, אבל מאז שעזבתי זה עוד לא קרה, לתשומת ליבם של דודו גורש וגיא חיימוב.   

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי