רן בן שמעון על סף סיכום כמאמן נבחרת קפריסין

רן בן שמעון. מרגיש טוב עם עצמו
רן בן שמעון. מרגיש טוב עם עצמו | צילום: אודי ציטיאט

פרסום ראשון: מאמן מ.ס אשדוד צפוי לחזור לאי השכן, הפעם כמאמן הנבחרת בחוזה עד סיומו של קמפיין מוקדמות יורו 2020. אם יחתום ייאלץ לעזוב את קבוצתו שמסרה לספורט1: "לא מעוניינים להתייחס בשלב זה"

(גודל טקסט)

רן בן שמעון הגיע בפברואר האחרון לעיר הנמל אשדוד וחתם כמאמן מ.ס לשלוש שנים בניסיון להשאירה בליגת העל בעונתו הראשונה, ואחרי שאכן עמד במשימתו הראשונה נראה כי הוא ייפרד כבר בימים הקרובים לטובת משרה נחשקת במיוחד – מאמן נבחרת קפריסין.

לספורט1 נודע, בשיתוף עם האתר הקפריסאי Sport-fm, כי המאמן שהיה בקפריסין בעונת 2012/13 והצליח במיוחד עם א.א.ק לרנקה מוערך מאוד באי השכן ואמור לחתום על חוזה עד סוף קמפיין מוקדמות אליפות אירופה 2020, משמע אוקטובר 2019. כבר ב-31 באוגוסט הוא צפוי לעמוד לראשונה על הקווים כמאמן נבחרת קפריסין במשחק מוקדמות גביע העולם 2018 נגד בוסניה, המדורגת מעליה בבית.

תגובת מ.ס אשדוד: "אנו לא מעוניינים להתייחס לדברים בשלב זה". בן שמעון המריא הבוקר לקפריסין באישור אשדוד, שלא צפויה לעמוד בדרכו, אך עשויה לבקש פיצוי כספי. 

נבחרת קפריסין מדורגת כעת במוקדמות מונדיאל 2018 במקום הרביעי עם 7 נקודות במאזנה, אולם בוסניה המדורגת מעליה ניצבת עם 11 נקודות ואילו שתי המוליכות הן בלגיה (16 נקודות) ויוון (12 נקודות), כך שספק אם יצליח להעפיל לטורניר גדול כבר בקמפיין הבכורה שלו כמאמן לאומי. קפריסין פיטרה את מאמנה חריסטאקיס כריסטופורו דווקא אחרי הניצחון בגיברלטר לפני חודש. 

בן שמעון כידוע החל את דרכו כמאמן בשנת 2003, אז הדריך את קבוצת הנוער של מכבי תל אביב ובמהרה זכה לקידום ובשנת 2005 עבר לפועל חיפה מהלאומית, בשורותיה כידוע גם שיחק. עונה לאחר מכן עבר לקריית שמונה וזכה עם הקבוצה בגביע הטוטו לאומית ועלה איתה לליגת העל, ובעונת הבכורה שלה בליגה הבכירה סיים במקום השלישי שהעניק את המקום למוקדמות גביע אופ"א. בזכות הצלחות אלה חזר למכבי תל אביב מהדלת הראשית.


בן שמעון. חוזה עד 2019 כמאמן נבחרת קפריסין (אודי ציטיאט)

לצערו דווקא במכבי תל אביב תחת אלכס שניידר הקבוצה התקשתה עד מאוד וכבר במחזור השמיני שילם בן שמעון את המחיר ופוטר אחרי שני ניצחונות ליגה בלבד. לקראת סיום עונת 2008/9 חזר לקריית שמונה וירד איתה ללאומית, אולם השיב אותה בחזרה לליגת העל תוך שנה אחת בלבד ובעונת 2011/2 הוביל את הקבוצה לזכייה שנייה ברציפות בגביע הטוטו ולאליפות היסטורית במיוחד. כאמור בעונת 2012/3 עבר לקפריסין וסיים עם לרנקה במקום הרביעי, עונה שבזכותה בקפריסין הוא זוכה להערכה רבה עד היום ולמעשה סללה את דרכו לנבחרת.

במאי 2013 חזר בן שמעון לישראל ומונה למאמן הפועל תל אביב ובתום העונה, אותה סיימו האדומים במקום הרביעי, סיים את דרכו. בקיץ 2014 עבר למכבי פתח תקווה ובעקבות חילוקי דעות עם ראשי המועדון החליט להתפטר כעבור שנה וחצי כשתחתיו זכו המלאבסים בגביע הטוטו. ביוני 2016 מונה למאמן בית"ר ירושלים ותחתיו הקבוצה הגיעה לראשונה בתולדותיה לפלייאוף הליגה האירופית ונעצרה רק על ידי סנט. אטיין הצרפתית. בפברואר 2017 פוטר על ידי אלי טביב ועבר למ.ס אשדוד, אותה הצליח להשאיר בליגה בצורה דרמטית.


בן שמעון. הערכה רבה בקפריסין (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי