"כשגיליתי שיש לי סרטן, מכבי פ"ת אפילו לא התעניינה בשלומי"

פוקריבאץ'
פוקריבאץ' | AFP

בלעדי: ניקולה פוקריבאץ' חתם לפני שנתיים במכבי פ"ת, נסע לחופשה בזאגרב וגילה בלוטה חשודה על העור. רגע לפני שהוא עובר השתלת תאי גזע, הוא מדבר על המאבק, התביעה, הפגיעה ומבטיח: "אני אנצח"

(גודל טקסט)

 "מכבי פתח תקווה לא התייחסה אליי כבן אדם". על המשפט הזה חתום ניקולה פוקריבאץ', הקשר הקרואטי שחתם בקבוצה בקיץ 2015, אך שוחרר עוד לפני פתיחת העונה. הסיבה האמיתית נחשפה מאוחר יותר. פוקריבאץ' גילה כי הוא סובל מהודג'קינס לימפומה – סרטן הדם. הוא נלחם, ניצח את המחלה, חזר למגרשים בליגה הקרואטית, אך לאחרונה גילה שהמחלה חזרה.

כעת, הוא מספר לראשונה בראיון בישראל שמבקביל למחלה, נאבק משפטית גם בקבוצה הישראלית שהחתימה אותו ולטענתו התנערה ממנו כשגילתה על מצבו. הקרואטי הגיש תביעה בפיפ"א נגד המועדון ובסופו של תהליך הצדדים הגיעו לפשרה והשחקן קיבל פיצוי כספי. הכסף, מספרים גם חבריו, לא היה הבעיה, אלא היחס.

הוא היה אז בן 29 בסך הכל. קשר עם עבר בנבחרת, הופעה ביורו 2008 וקריירה שכללה בין היתר את מונאקו, זלצבורג ודינמו זאגרב. בעבר סיפר שמעולם לא חווה אפילו פציעה קשה, כשגילה כרעם ביום בהיר שהוא צריך להיאבק על חייו. לישראל הוא מעולם לא הגיע ומכבי פ"ת מעולם לא חשפה פומבית את הסיבה האמיתית לכך שהשחקן לא שיחק במדיה משחק רשמי.


קריירה עשירה גם בנבחרת קרואטיה (AFP)

"עכשיו אני בסדר, מרגיש טוב יותר כי ב-15 ביולי אעבור השתלת תאי גזע. המחלה חזרה לי בפעם השנייה ונאלצתי לעבור כימותרפיה. הטיפולים עזרו לייצב את המחלה", אמר פוקריבאץ' בשיחה אופטימית מקרואטיה. רעייתו קתרינה סיפרה לאחרונה בקרואטיה שהטיפולים, אותם עבר בפעם השלישית, גרמו לו לאבד את שערו ו-10 ק"ג ממשקלו: "עברנו גיהנום", אמרה על קרוב לשנתיים של מאבק.  

"המחלה לא התגלתה בבדיקות הרפואיות (במכבי פ"ת – ע.מ) וגם לא בבדיקות דם. אחרי מחנה האימונים חזרתי לשלושה ימי חופשה בזאגרב וגיליתי שני שינויים על העור שלי, מעין בלוטות על הצוואר ומתחת לכתף. הסימן על הכתף היה מהאימונים, על זה שבצוואר עברתי ביופסיה שגילתה את המחלה".

פוקריבאץ' מספר שרק רצה לקבל יחס אנושי מהמועדון החדש שלו, אבל נתקל באטימות: "מכבי פ"ת לא התייחסה אליי כבן אדם. התקשרתי והודעתי להם על המצב ומיד הם רצו להפר את החוזה. מיד, הם אפילו לא התעניינו בשלומי ולא רצו לדבר על להגיע לאיזשהו הסכם. הם שיקרו כל הזמן. שיקרו לגבי זה שעברתי בהצלחה בדיקות רפואיות ושום דבר לא התגלה. שיחקתי משחקי אימון, לא הרגשתי כאבים ולא היו שום סימנים שאני סובל מבעיה רפואית עד שראיתי שינויים על העור שלי".


לוחם אמיתי, פוקריבאץ' במדי זלצבורג (Gettyimages)

באפריל 2016, חודשים אחרי הפיצוץ עם מכבי פ"ת, הוא חזר למגרשים ושיחק בסלאבן בלופו. באוגוסט גילה שהמחלה חזרה ועל פי קתרינה, היה קרוב להרים ידיים. במהלך טיפולי הכימותרפיה, שהה בבידוד מכיוון שהיה כל כך חלש והחשש היה שביקורים חיצוניים יסכנו משמעותית את חייו. הוא קיבל אלפי הודעות תמיכה כולל מאיבן קלאשניץ', שנזקק בעצמו להשתלת כליה. בתחילת יוני פורסם בקרואטיה שרק השתלת תאי גזע תציל את חייו של פוקריבאץ'. תורם מתאים מקרב המשפחה לא נמצא, אך הקמפיין להצלתו עזר למציאת תורם חיצוני.

לסיכום אמר הקרואטי: "הכוח שלי להילחם במחלה הגיע מהמשפחה שלי, החברים ובמיוחד מהבת שלי ניקה. זו הסיבה שאני נלחם ונותן כל מה שיש לי. אני יודע שאנצח את המחלה הזאת. תודה בשמי ובשם משפחתי לכל מי שמתעניין בי ודואג לשלומי. אני אנצח".

עומר גולן, מנהלה המקצועי של מכבי פ"ת, מסר בתגובה: "חבל לי שיוצא כזה לכלוך שלא בצדק. אני אישית הייתי בקשר עם הסוכן שלו ומקורביו לאורך כל התקופה, דאגתי לשלומו ושלחתי לו הודעה שאני שמח בשבילו כשחזר לשחק בקרואטיה. נכון שהתרנו את החוזה עמו מכיוון שרצה לעבור את הטיפולים בארצו. מכיוון שהוא לא נכנס לארץ לפני או אחרי החתימה על החוזה, אי אפשר היה להוציא לו ביטוח רפואי. אני מאוד מקווה שיעבור את התקופה הקרובה ויחזור לעצמו, בסך הכל הוא בחור מצוין. חבל שדברים שלא מכבדים לא אותו ולא את המועדון יוצאים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי