יצירתיות מול קיבעון: כך שרון מימר ביטל את ההונגרים

שרון מימר ואיתי שכטר
שרון מימר ואיתי שכטר | אודי ציטיאט

מאמן בית"ר ירושלים שינה את המערך והוציא את כל העוקץ מהמשחק של ושאש. אוזן מסכם ערב אירופי של הנציגות הישראליות ומנתח את הסיכויים בשלב הבא. צפו בתקציר

(גודל טקסט)
שבוע אחרי המהפך המדהים במושבה, יצאה אמש (חמישי) בית"ר ירושלים להונגריה כדי להשלים את המלאכה. הרבה נורות אדומות נדלקו אחרי המשחק הראשון במושבה. מרכז ההגנה נראה פגיע מאוד, הקישור היה רך והחיסרון של איינבינדר ורואדה הורגש היטב.


המאמן שרון מימר הסיק את המסקנות וערך שינוי אחד פרסונלי בהרכב שהוביל לשינוי טקטי משמעותי. טל כחילה החליף את ז'אורז'יניו ובית"ר עברה ממערך של 4:3:3 למערך של 3:4:3. מכיוון שההונגרים משחקים בשיטה זהה, מימר למעשה יצר תמונת מראה למערך ההונגרי. שלישיית החלוצים של הקבוצה מהבירה לחצה את שלישיית הבלמים ההונגרית, המגנים קיבלו את המגנים והמאצ' אפ בחלק האחורי היה מאוד ברור. ברגע שזה קרה, התבטלו היתרונות הטקטיים של ההונגרים, בעיקר באגפים, שהביכו את בית"ר במשחק הראשון (שני השערים הראשונים שהצהובים-שחורים ספגו במושבה הגיעו מהגבהות של שחקני הכנף), והיתרון האיכותי של הנציגה שלנו בא לידי ביטוי.


 

המעבר למערך של שלושה בלמים, הקל מאוד על מורי, שהתקשה לתפקד כבלם שמאלי ותפקד הרבה יותר טוב כבלם מרכזי. כחילה, שחזר אחרי חצי עונת השאלה מוצלחת בבני יהודה, ממשיך להראות שהוא שחקן חכם וחרוץ שמתקדם משנה לשנה ובהחלט ישחק תפקיד מרכזי העונה בקבוצה, גם כאשר יגיע בלם זר וגם כשבית"ר תחזור לשחק עם רביעיית הגנה.


השיטה הזו עשתה טוב גם לשני המגנים. קונטה ממשיך להוכיח שהוא המגן הטוב בארץ והעובדה שנוסף עוד שחקן הגנה, שחררה אותו בחלק הקדמי והוא תרם רבות למשחק ההתקפה. הייסטר, שלוקה בקבלת ההחלטות מבחינה הגנתית (וגם מבחינה התקפית, לכן, למרות יציאות רבות קדימה, אין לו מספרים), סיפק משחק אחראי וממושמע והעובדה שהיה בלם מאחוריו, נתנה לו הרבה ביטחון.


שרון מימר. נתן נוקאאוט להונגרים (אודי ציטיאט)
שרון מימר. נתן נוקאאוט להונגרים (אודי ציטיאט)


בכלל, התוכנית הטקטית של מימר עבדה מצוין. בית"ר הגיעה מוכנה למשחק, כל שחקן ידע איזה שחקן הוא מקבל ואיפה, הלחץ היה טוב, האגפים היו נעולים וזה הכריח את ההונגרים לשחק על כדורים ארוכים מהמרכז, שאיתם הבלמים הסתדרו בקלות. כשההונגרים כן ניסו להניע כדור, הקבוצה הירושלמית הצליחה לחטוף ולצאת להתקפות מעבר. אלמלא חוסר ריכוז של שכטר מול השער, המחצית הראשונה כבר הייתה מסתיימת ביתרון של שלושה שערים. 


המטרה הראשונה אומנם הושלמה, אבל אסור לקברניטי המועדון לטעות. הסגל שלהם עדיין חסר. הם נתקלו ביריבה מקובעת טקטית ולא מוכשרת מספיק בחלק הקדמי, שבעקבות המהפך במשחק הקודם, הייתה חייבת ליזום ולהביא יכולת אישית שאין לה. הבעיות יצוצו כאשר בית"ר תהיה זו שתצטרך ליזום ולשלוט במשחק ולייצר מצבים מול צפיפות. הסגל הנוכחי בעייתי בהנעת הכדור ויתקשה לשלוט במשחקים.


שחקני מכבי ת

שחקני מכבי ת"א. קיבלו יריבה נוחה (מכבי ת"א, האתר הרשמי)


כדי להצליח בליגה, וגם להתמודד מול קבוצות חזקות מוושאש באירופה, אוחנה ושות' יצטרכו להביא בלם איכותי שיודע להניע כדור, כדי לאפשר למימר להחליף שיטות משחק, לשחק גם עם רביעייה אחורית וגם לשחרר את קלטינס לקישור שם הוא משמעותי הרבה יותר.


בסך הכל אפשר לסכם ערב מוצלח לקבוצות הישראליות שעמדו במשימות ועברו שלב די בקלות ובצורה חלקה. גם אם נסתכל קדימה, ההגרלות שקיבלו בית"ר ומכבי ת"א נוחות יחסית, ושתיהן צריכות ויכולות לעשות עוד צעד קדימה. מצד שני, שתי הקבוצות יודעות שהסגל שלהן לא שלם, וכדי למשוך את העונה האירופית לפחות עד נובמבר, הן יצטרכו לשדרג את הסגל בצורה משמעותית תוך כדי תנועה. זה לא דבר פשוט, אבל אפשרי והכרחי. 

 

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי