בימי הקיץ החמים: מה עבר בראש של הנהלת מכבי ת"א?

ההשקעה בחורף תשתלם? גולדהאר וג'ורדי
ההשקעה בחורף תשתלם? גולדהאר וג'ורדי | צילום: ערן לוף

רון עמיקם לא מבין את החלטת ראשי הצהובים להקדים את המשחק מול רייקיאוויק ל-18:00 בשיא החום. וגם: הרעב של בית"ר ירושלים לאירופה והאופטימיות הלא ברורה של בני יהודה

(גודל טקסט)

1. באמצע העשור הקודם היה טורניר האינטרטוטו בשלבי גסיסה. קבוצות ישראליות זילזלו בו באופן מופגן ושלחו אליו קבוצות נוער מחוזקות. כך שהיה באמצע יוני 2005, כשהגיעה לכאן סילקס קראטובו המקדונית כדי לפגוש את בית"ר ירושלים. המשחק נערך בבלומפילד – כי גם אז טדי עשה מתיחת פנים – המאמן אלי אוחנה היה בחו"ל, ורוב השחקנים עוד היו בפגרה, כך שהקבוצה עלתה עם כמה שחקנים בהופעת בכורה בבוגרת. רק שאת הקהל זה לא עניין.

ההעפלה של הפועל ת"א לרבע גמר גביע אופ"א, של מכבי חיפה לרבע גמר המחזיקות ושל חיפה ומכבי ת"א לשלב הבתים של ליגת האלופות, חירפנה את האוהדים. הגיעו אז 4,000 צופים, בשבת בצהריים, בתנאי חום בלתי נסבלים, אבל תנאי האקוסטיקה והתשוקה של הקהל עשו את שלהם ובית"ר ניצחה וגם עברה שלב, בניגוד לתוכניות המקוריות.

העובדה כי בית"ר תעלה הערב ב'מושבה' כשהמגרש סולד אאוט כמה ימים לפני משחק מול פאקינג בוטב פלובדיב, מצביעה על רעב בלתי רגיל של הקהל הבית"רי להצלחה בזירה הבינלאומית. העובדה כי 25 שנה לאחר כניסת ישראל לאירופה, בית"ר הוא המועדון הגדול היחיד שמעולם לא הגיע לשלב הבתים, מציקה להם. אוהד כדורגל רוצה להיות גאה בקבוצה שלו, והעניין האירופי הלא פתור של בית"ר גורם לאוהד הבית"רי לחוש בושה.

תוסיפו לכך שהסגל של הקבוצה הפך להיות עמוק יותר, שהאיכותיות ההתקפיות של הקבוצה באו לידי ביטוי נגד ושאש בשבעה שערים שמקורם במהלכי כדורגל, ואת העובדה כי בית"ר השלימה בעונה שעברה תשע עונות בלי תואר, כדי לעורר רעב אדיר.


אוהדי בית"ר. רעבים לתואר (דני מרון)

הרעב של הקבוצה ידבר העונה מול שתי הגדולות של ארבע העונות האחרונות. בבית"ר יש ליקויים לא קטנים, בעיקר במשחק ההגנה, אבל גם ב-1987 הייתה בה לקות כזו והקבוצה לקחה אליפות בפור של 15 נקודות. והכי חשוב: כשבית"ר מתלהבת, היא מלהיבה ומעוררת את הדמיון. כשמכבי ת"א המקצוענית והפועל ב"ש המקצועית שולטות בכדורגל הישראלי, הקבוצה של שרון מימר אמורה להשלים את הצד הבידורי בעסק הזה. לא יודע אם בית"ר תעלה לשלב הבתים, אבל היא בהחלט שווה עלייה לשלב הבא. זו להקת החימום הטובה ביותר שהיה יכול לסדר לעצמו הכדורגל הישראלי לקראת פתיחת הליגה.

2. לא מצליח להבין איזה ג'וק עבר בראש של ראשי מכבי תל אביב כאשר לקחו משחק שנועד לשעה 19:30 והקדימו אותו לשעה 18:00, ביום חמישי, באמצע גל חום שרק הולך ומתעצם. אף אחד לא ביקש מהם, והרצון שלהם לא להתנגש עם בית"ר יכול להעליב את הקהל שלהם. אף אוהד מכבי לא יילך לראות את בית"ר בפתח תקווה במקום לנסוע לנתניה ולראות את סגנית האלופה, וכמובן שלא יזפזפ באמצע השידור כדי לראות מה עושה יוסי בניון בצהוב-שחור.


קרוייף וגולדהאר. מה עבר בראש? (עדי אבישי)

אין סיבה להושיב מול השמש השוקעת, אך הקופחת אלפי אוהדים. זה לא אנושי, לא כלכלי, ולא הגיוני. לא יודע כמה החום בתוספת ללחות ישפיע על האיסלנדים, אבל הוא בוודאי לא ישפיע עליהם יותר מאשר על שחקני מכבי, שגם הם לא רגילים לשחק בשעה כזו בחום הזה. ולכן, אם המשחק הזה יסתיים ב-0:0 או יגרור 0:0 עד לדקות הפחות חמות, אל תתפלאו. למשחקים באנרגיות כאלה יש נטייה להירדם, וזה רע למכבי כי היא אמורה לדלג על פני המשוכה האיסלנדית, לפחות כמו שדילגה על פני המשוכה האלבנית, ולא בטוח שזה מה שיקרה.

3. לא מבין מאיפה באה האופטימיות הזהירה של אנשי בני יהודה באשר לסיכויים של הקבוצה להשתחל לפלייאוף העליון, שלא לדבר על מעבר לשלב הבא באירופה. כשרובה של ההתקפה מהעונה שעברה – תורג'מן, יונתן כהן, גלבאן אפילו עגייב – לא שם, והשחקן הבכיר הוא שוער מליטא, יהיה מפתיע אם בני יהודה לא תסיים את הסיפור שלה באירופה, כבר הערב בטרנצ'ין.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי