במגמת התעוררות: חילופי מקומות במד הכוח של חלון ההעברות

אופיר מזרחי
אופיר מזרחי | מכבי חיפה, אתר רשמי

מכבי תל אביב שוב התחמשה, מכבי חיפה התקדמה, אשר אלון ורעננה שיחררו ניצרה. ומי רשמה את ההתרסקות הגדולה של השבוע? סיכום שבוע בשוק הישראלי

(גודל טקסט)
ככל שחולפים מחוגי השעון, כך הסגלים של קבוצות ליגת העל מקבלים צורה. מכבי תל אביב הנחיתה זר חדש, מכבי חיפה רק פלירטטה וברעננה החלו לעבוד. עוד שבוע של העברות במבט של דירוג.



1. הפועל באר שבע

הגיעו: דור אלו, אורן ביטון, דן איינבינדר, איסק קואנקה.

עזבו: אובידיו הובאן, בן תורג'מן, מאור בוזגלו, וויליאם סוארס.

מה קרה השבוע: האלופה נכנסה למעגל המשחקים האירופי ללא חלוץ זר אחריו דולק ברק בכר כבר תקופה ארוכה. חוסר מזל או פצוע כרוני? איסק קואנקה כבר נותר מחוץ לסגל והחשש הוא שמדובר במראה שכיח. בינתיים, הפסגה של האדומים למרות סאגה סביב טוני וואקמה שנרגעה לעת עתה, אבל עם כמה תמרורים אחרי המפגש עם הונבד ועד שיגיע החלוץ.


2. מכבי תל אביב

הגיעו: מתן בלטקסה, שון גולדברג, יונתן כהן, עומר אצילי, אופיר דוידזאדה, דור פרץ, שלומי אזולאי, כריסטיאן באטוקיו.

עזבו: רמון, רובן מיקאל, גל אלברמן, עומרי בן הרוש, טל בן חיים, ברק לוי, יוסי בניון, אוסקר סקאריונה.

מה קרה השבוע: אז מחליף לבן חיים עוד לא הגיע, זר עם לא מעט סימני שאלה כבר כאן ומכבי תל אביב עדיין עובדת חזק בשוק ההעברות. עוד קצת והיא תוכל להעפיל לפסגה. שמעת, ג'ורדי?



באטוקיו, עוד רכש צהוב (מכבי ת"א, רשמי)


3. מכבי חיפה

הגיעו: גל אלברמן, רז מאיר, אליסון דוס סנטוס, עומרי בן הרוש, גיאורגי קוסטדינוב, אופיר מזרחי, ארסנט מאבוקה, שון ויסמן.

עזבו: אניס אלושי, איאד אבו עביד.

מה קרה השבוע: מאבוקה כבר כאן, מכבי חיפה שם – מנסה להתחבר וקאיו שכבר ביקר בחום הישראלי, עשוי לתת פתרון בחלק הקדמי. אז למרות הכל, נדמה שמשהו טוב עובר על הקבוצה מהכרמל שטיפסה לפחות זמנית מקום אחד בדירוג. אפשר לפנטז מעט בכרמל.


4. בית"ר ירושלים

הגיעו: אמיר עגייב, ז'אורז'יניו, ציון צמח, מיקי סירושטיין, אור וקנין, אנתוני וארן, יוסי בניון, טל כחילה, אור ואקנין.

עזבו: חסוס רואדה, שלומי אביסידריס, עוז ראלי, דן איינבינדר, קובי מויאל, יוהאן אודל, ישראל זגורי.

מה קרה השבוע: הירושלמים התעסקו יותר בקהל ופחות בעיצוב הסגל. גם שם כמו אלון תורג'מן לא עושה רושם מיוחד. ה-1:1 עם פלובדיב הבהיר, בשביל להציק לצמרת הגבוהה צריכים עוד חיזוק בבירה. בלי בלם וחלוץ, בית"ר נשרה מקום בטבלת הקיץ. 


5. מכבי פתח תקווה

הגיעו: עודד אלקיים, יובל אבידור, יובל שבתאי, רישאר סומא, לוטם זינו, ז'והאן מרסיאל, תומאש סיבוק.

עזבו: קרלוס קוויאר, מיחאי רומן, דור אלו, דני עמוס, אייטור מונרוי, ננאד אדאמוביץ', דובב גבאי, שמוליק מלול, אליסון דוס סנטוס, לירן רוטמן, גידי קאניוק, אביהו עזר, חגי גולדנברג.

מה קרה השבוע: עוד שבוע רדום במלאבס שגם לווה בתוצאות לא מרשימות במשחקי ההכנה. אחרי גידי קאניוק, העזיבה המסתמנת של גיא מלמד עלולה לפגוע מאוד בעומק ובכישרון. קובי רפואה לוקח את הזמן, אבל זה מספיק לו לשמור שבוע נוסף על המקום החמישי. 



קאניוק מוצג, כמה זה יפגע בפ"ת?


6. עירוני קריית שמונה 

הגיעו: קרלוס קוויאר, מרכוס דיניז, נייג'ל האסלביינק, מילוש ראדיבוייביץ', איאד אבו עביד, עידו דוידוב.

עזבו: עודד אלקיים, שלומי אזולאי, יוגב לרמן, אורן ביטון, קאסיו, אופיר טקיאר, מאוריסיו קורדיירו, עומר צלישר, ג'ייקוב נג'וקו.

מה קרה השבוע: שבוע סולידי ושקט. קשר אחורי הולנדי אמור להצטרף, אבל סוגיית ההתקפה עדיין מדאיגה. שרצקי את סילבס שומרים על המקום השישי בשל עבודה מהירה, אבל קבוצות "הפלייאוף התחתון" מצמצמות פערים.


7. הפועל חיפה

הגיעו: גבריאל תמאש, רוסלן ברסקי, רן קדוש, רסמוס סיוסטדט, ראדו גינסארי, ארנסטס שטקוס.

עזבו: ז'וליו סזאר, דור פרץ, פיט פלטהאוזן, ברונו פיניירו, רובי לבקוביץ', אדילסון באהיה, שלומי ארבייטמן, אושרי רואש.

מה קרה השבוע: האדומים עובדים בשקט והשלימו עוד החתמה של זר בינלאומי (השוער שטקוס), אבל פרשת מהראן לאלה מעיבה על החלק הקדמי וזה מה שעשוי לעשות את ההבדל עבור קלינגר. יואב כץ המפתחות אצלך.


8. בני יהודה

הגיעו: בן תורג'מן, מתן חוזז, עאיד חבשי, מאוויס צ'יבוטה, יובל אשכנזי, איתמר ישראלי.

עזבו: מרקו יובאנוביץ', פדרו גלבאן, אמיר עגייב, בן צעירי, אלון תורג'מן, שון גולדברג, יונתן כהן, אלי הרוש, טל כחילה, טיג'אן ג'ייטה.

מה קרה השבוע: הכתומים נכנסו למעגל האירופי והודו בפה מלא שהסגל רחוק מלהיות שלם. בינתיים החיזוק המשמעותי הוא יוסי אבוקסיס על הקווים, אבל גם זה לא מקנה מקום בפלייאוף העליון של הקיץ, לפחות עד שיגיעו עוד 2-3 שחקנים.



פושה, שותף לקפיצה השבועית (רעננה, רשמי)


9. הפועל רעננה

הגיעו: מרקו אדמוביץ', כארם ארשיד, רועי לוי, ג'ורדן פושה, מוחמד עלי קמארה, שגיא דרור.

עזבו: אריק ינקו, אלעד גבאי, עאיד חבשי, רון למל, יובל שבתאי, אלי בבייב.

מה קרה השבוע: המתעוררת של השבוע. דודו אברהם אמר ופגע. הסגל של נציגת השרון בליגת העל מתחיל לקבל צורה וגם שוער יהיה לו בקרוב. אז נכון, ג'ורדן פושה הוא מנייה בטוחה בלאומית וסימן שאלה בליגת העל וגם הבלם הגינאי הצעיר לא גרם לנו להתעופף, אבל אשר אלון עשה את קפיצת השבוע בדירוג שלנו. גם משהו.


10. מ.ס אשדוד

הגיעו: ירדן קרישטול, פבריסיו סילבה, יובל יעקובוביץ', אביב סולומון, אוהד רבינוביץ', מאוריסיו קורדיירו, אדילסון באהיה.

עזבו: לוסיו, עידו דוידוב, בן בן יאיר, סטניסלב גולדברג, דולי מנגה, אדיר טובול, מיקי סירושטיין, אור אינברום.

מה קרה השבוע: מאמן עדיין אין (אבל הקבוצה המריאה למחנה אימון), מאוריסיו הגיע והתחיל לעשות צרות והחבורה מעיר הנמל תצטרך להרשים אותנו יותר בשביל לקפוץ. כרגע זה עלה לה בהידרדרות קלה.


11. הפועל אשקלון 

הגיעו: עוז ראלי, אלעד גבאי, טל איילה, מילאן סמיליאניץ', שרון גורמזנו, שי חדד, שון מלכה.

עזבו: דויד מנגה, רז מאיר, חיים איצרין, ברוך דגו, אסי בוזגלו, איסו לינגאנה, מתן חוזז, אמיר בן שמעון, ריף מסיקה, שניר משען, קובי בן חמו, בן אז'ובל.

מה קרה השבוע: אחרי שלל החתמות עם ניסיון, נציגת הדרום עיבתה סגל עם מספר נבחנים. להגיד לכם שבגיל 34 שרון גורמזנו יקרע רשתות בליגת העל אנחנו לא יכולים. יובל נעים קיבל כרטיס צהוב וירד מקום אחד.



שון מלכה, יסייע לאשקלון? (עדי אבישי)


12. מכבי נתניה 

הגיעו: דני עמוס, בן צעירי, גיא גרוס, עדן שרם, עדי קונסטנטינוס, חגי גולדנברג, גולן אלקסלסי, תומאס יול-נילסן, דן גלזר, לאנדרו ריביירו.

עזבו: עוז אריאל, קרלוס לואיסה, יקיר שינה, רביד גזל, שון וייסמן, רועי דיין, אלכסנדר ז'דנוב, רון שושן.

מה קרה השבוע: לאנדרו ריביירו הוא לא החלוץ שדראפיץ' חלום עליו, אבל הפך לרכש העשירי של הקיץ. נתניה ממשיכה בקו החתמות של צעירים, כשהאוהדים מחכים לפיגורה. אולי הזר השישי יעלה את העולה החדשה למעלה? 


13. בני סכנין

הגיעו: ישראל זגורי, מוחמד כליבאת, לוקאס גאושו, ג'ונתן לוקה, עלאא אבו סלאח, מתן עמבר.

עזבו: ז'אורז'יניו, יובל אבידור, ניר לקס, רמזי ספורי, אסף רז.

מה קרה השבוע: סימני השאלה סביב נציגת המגזר העלו מדרגה. האימונים לא נשמעים מחמיאים וגם אנשי המועדון מתחילים להביע ספקות. בר אביטן חתם ומיד שוחרר לפני היציאה למחנה. ללא חיזוק משמעותי, גם שחקנים כמו פיראס מוגרבי ילכו לאיבוד. הנסיגה של השבוע הגיעה מדוחא.


14. הפועל עכו

הגיעו: גל שיש, בן אז'ובל, אלון נצר, רם שטראוס, בוז'ידר ואסב, עבדי פרחאת, גבי קניקובסקי, עמראן אלקרינאווי, ברונו איבה, פייסל מוליץ', עזאת חלאיילה.

עזבו: עידו אקסברד, ברנקו מיכאילוביץ', ירדן קרישטול, ציון צמח, דמיטרו ריז'וק, אדריאן רוצ'ט, מחמוד עבאס, מורד אבו ענזה, אחמד קאסום.

מה קרה השבוע: דורה מחליף את כל הסגל בחסות דודו דהאן ודניאל סטנצ'יו וצירף קשר ניגרי וחלוץ סרבי גבה קומה – שניהם צעירים מאוד. ניסויים בליגת העל זה לא משהו שיסתיים טוב. עכו שמרה על מקומה הלא ממש מכובד ובגדול היא מהווה סימן שאלה גדול.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי