הפועל באר שבע עשויה לפגוש את ז'לגיריס או לודוגורץ

מאור מליקסון
מאור מליקסון | אודי ציטיאט

אם תעבור את בודפשט הונבד, תפגוש אלופת ישראל את המנצחת בין הליטאים לבולגרים בסיבוב השלישי במוקדמות ליגת האלופות. המשחקים ייערכו ב-25-26 ביולי וב-1-2 באוגוסט. הכירו את היריבות

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע עוד לא עברה את בודפשט הונבד (1:2 במשחק הראשון), אבל היא כבר יודעת שאם תעלה היא תפגוש את המנצחת בין ז'לגיריס (הליטאית) ללודוגורץ (בולגריה) בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות. הליטאים ניצחו 1:2 במשחק הראשון.

 

עוד לפני ההגרלה שנערכה באולם הכנסים של אופ"א בניון שבשווייץ צוצמצמה הרשימה האפשרית לחמש יריבות: אולימפיאקוס והמנצחות במשחקים בין זלצבורג/היברניאן, לודוגורץ/ז'לגיריס, אפואל ניקוסיה/דודלאנז', קרבאח/סמטרדיה.




הקבוצה של ברק בכר לא הייתה מדורגת בהגרלה, אך בכל זאת קיבלה יריבה נוחה באופן יחסי. המשחק הראשון יתקיים בטוטו טרנר ב-25-26 ביולי והגומלין בחוץ שבוע לאחר מכן ב-1-2 באוגוסט.


מאור מליקסון. יריבות לא פשוטות (אודי ציטיאט)
מאור מליקסון. יריבות לא פשוטות (אודי ציטיאט)


הכירו את היריבות האפשריות

לודוגורץ
לודוגורץ הוקמה ב-1945. מאז ועד תחילת העשור הנוכחי היא התנדנדה בין הליגות השונות, אבל השינוי התרחש לפני כשבע שנים. הקבוצה עלתה ליגה ומאז זכתה בשש אליפויות רצופות ובשני גביעים.

 

גם באירופה יצאה לעצמה לודוגורץ מסורת. בשלוש השנים האחרונות היא העפילה פעמיים לשלב הבתים בליגת האלופות ובעונת 2013/14 הגיעה לשמינית גמר הליגה האירופית. בעונה שעברה היא סיימה במקום השלישי בבית שכלל את פאריס סן ז'רמן, ארסנל ופ.צ באזל והודחה בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית על ידי פ.צ קופנהאגן.

 

הקבוצה מארחת את משחקיה באצטדיון לודוגורץ ארנה (8,800 מושבים). המאמן הוא גאורגי דרמנדזייב בן ה-62. בסגל ניתן למצוא שמונה שחקנים ברזילאים תשעה שחקנים ברזילאים, הבולט שבהם הוא וונדרסון שכבש בעונה האחרונה 14 שערים במסגרת הליגה הבולגרית. אקס הפועל ת"א לוקאס סאשה משתייך אף הוא לסגל.


ליביו אנטל. מכיר היטב את ישראל (עדי אבישי)
ליביו אנטל. מכיר היטב את ישראל (עדי אבישי)


ז'לגיריס
על הנייר הקבוצה מווילנה נחשבת ליריבה נוחה יותר מלודוגורץ, אבל הפתיעה אותה במשחק הראשון עם 1:2 בליטא. ז'לגיריס שיחקה בעבר מול הפועל באר-שבע בגביע אירופה למחזיקות גביע ב-1998 (0:0 בחוץ, 1:2 לישראלים בהארכה בבית).

 

אלופת ליטא נמצאת באמצע העונה בליגה המקומית (מחזור 16) ומוליכה את הטבלה בפער של עשר נקודות מהמקום השני, כך שיש לה יתרון בכושר המשחק. מלך השערים של הקבוצה הוא דריבס שראנס (תשעה שערי ליגה), שהורחק במשחק הראשון נגד לודוגורץ ולא ישחק בגומלין.

 

מאמן הקבוצה הוא ולאדס דמבראוסקס בן ה-40, שמאמן את הקבוצה שנה שלישית ברציפות. לפני כן אימן באקרנס ובנבחרות הנוער הצעירות של ליטא. אחד השחקנים המוכרים בסגל הוא קשר בית"ר ירושלים והפועל תל אביב לשעבר ליביו אנטל, שנרכש לא מזמן וכבר הספיק להיות משותף במשחק הראשון מול הבולגרים. בסגל יש עשרה זרים בהם בולט הקשר התוקף הברזילאי אליבלטו שכבש שמונה שערי ליגה. כמו כן משחקים הקשר האחורי הקרואטי סלבקו בלאגויביץ', הקשר הקרואטי מתיה לוייץ' והמגן ההולנדי סלינגארד שהחל את דרכו באייאקס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי