פקהארט: "רוצים להגיע לבתים, לפחות בליגה האירופית"

פקהארט
פקהארט | דני מרון

בראיון ראשון שהעניק חלוץ הרכש של הפועל באר שבע לתקשורת הצ'כית, הוא מספר על השיחות עם בכר, השאיפות, המו"מ עם א.א.ק שלא צלח ואפילו על מעברו של טל בן חיים לספרטה

(גודל טקסט)
 תומאש פקהארט בן ה-28 נחשב לכישרון מבטיח מאוד, חלוץ שסומן שישחק ברמות הכי גבוהות באירופה ובגיל צעיר אכן נרכש על ידי טוטנהאם, אבל אחרי ארבע שנים באנגליה (מהן שנתיים בנוער) חזר לצ'כיה, המשיך לגרמניה, עבר ליוון וכעת מצא בית חדש בישראל, בהפועל באר שבע במדיה ערך אתמול את אימון הבכורה.


בראיון ראשון שהעניק לתקשורת הצ'כית סיפר פקהארט על רשמים הראשונים מישראל וממועדונו לשלוש השנים הבאות: "אני מאוד מתרגש. הכל נעשה כאן בצורה מאוד מקצועית, השחקנים נהדרים. זה מזכיר לי את גרמניה, אנחנו חיים במועדון, הולכים לארוחת ערב ביחד. זה מאוד מעניין וכולם מנסים לעזור לי".




פקהארט היה במו"מ מאוד ממושך עם הפועל באר שבע, אך אחרי כמה שבועות כל צד התפשר במעט והעסקה נחתמה: "היינו בקשר כבר מאפריל", חושף פקהארט, "אבל הכל התחיל להיות רציני כשלא הצלחתי לסכם עם א.א.ק אתונה על הארכת חוזה. הייתי בישראל כדי לראות את המקום ונוצר אצלי רושם גדול מאוד. יש להפועל באר שבע אצטדיון נהדר, מזכיר את של סאות'המפטון. זה מועדון עם שאיפות גדולות להתחרות בצמרת וזה דבר טוב לחלוץ".



פקהארט באימון הראשון שלו בטרנר (דני מרון)


המו"מ שלא צלח עם א.א.ק: "יכולתי להישאר ביוון, אבל לא בתנאים שהם הציעו לי. אני שמח שזה הסתיים כך ושאני בישראל. עבורי זה צעד קדימה. ב"ש זו קבוצה שפספסה את ליגת האלופות בעונה שעברה על שער".


הצעות אחרות שהיו לו הקיץ: "היו הצעות, אבל לא רציתי לחכות יותר ובחרתי בהפועל ב"ש. לחלוץ זה חשוב לשחק בקבוצה שרוצה לתקוף וגם הליגה הישראלית התקדמה בצורה יפה, יש שם אצטדיונים נפלאים. גם תומאש סיבוק חתם בישראל (מכבי פתח תקווה), הייתי בקשר עם קמיל ואצק שמשחק במכבי חיפה וגם אלמוג כהן שבעבר שיחק איתי בנירנברג נולד בבאר שבע. כולם אמרו שאם זו אופציה שיש לי, שלא אהסס ואלך עליה".


המצב הביטחוני בישראל:
"כששאלתי על כך ענו לי שהיום הכל יכול לקרות בכל מקום בעולם. הגעתי עם אשתי וראינו את המקום – התרגשנו. ישראל מדינה נפלאה ואנשים חיים מסתדרים בה מצוין. זו מדינה שהרבה שחקנים מגיעים אליה, יהיו לנו חיים דומים לאלו שהיו באתונה שהתאהבנו בה. זה דבר חשוב מאוד".



במעמד החתימה עם דודו דהאן ואלונה ברקת (האתר הרשמי)


שיחותיו עם ברק בכר: "המאמן מעריך אותי מאוד, מכיר אותי וזה שבחר אותי על פני שחקנים אחרים. הוא רוצה שנשחק התקפי בשיטה שאני אמור להסתגל אליה. אני רוצה להצליח במועדון. החלום הגדול שלי הוא לשחק בליגת האלופות והפועל באר שבע זהו מועדון עצום עם שאיפות להגיע לשם או לפחות לשלב הבתים של הליגה האירופית".


לסיום התייחס פקהארט גם לרכש החדש של ספרטה פראג, טל בן חיים: "זה לא פשוט כלל לזרים להתאקלם בצ'כיה. ממה שאני יודע, אף אחד שהגיע עם כאלו ציפיות גם הצליח. אני מאוד סקרן, היו לבן חיים הצעות מקבוצות גדולות שלא רצו לשלם את סעיף היציאה בחוזהו".



בן חיים. פקהארט סקרן אם אקס מכבי ת"א יצליח בצ'כיה (האתר הרשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי