בעיה שכבר אי אפשר להסתיר: הפועל ב"ש קבוצה פגיעה

מאור מליקסון
מאור מליקסון | דני מרון

האלופה אמנם חשבה על הגומלין מול מאריבור ועלתה עם הרכב משני, אך ה-1:1 הביתי מול נתניה הוא תמרור אזהרה. שרון ניסים על הסגל הבעייתי, הביקורת המתבקשת על בכר וחלום שלב הבתים בטרנר. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

 הפועל באר שבע תמיד יכולה לומר לעצמה 'נו זה לא נורא, איבדנו נקודות בבית מול העולה החדשה רק כי אנחנו חושבים על מאריבור ועל האפשרות לעלות לליגת האלופות, ואם נצליח ביום שלישי להגשים את החלום אז אף אחד לא יזכור לא את השוויון וגם לא את היכולת'. היא יכולה להגיד את זה לעצמה, אבל אסור לה.

הפועל באר שבע סיימה אמש במחזור הפתיחה ב-1:1 עם מכבי נתניה, ונכון שהתיקו הוא לא סוף העולם עבור האלופה, אבל בעיניי מדובר בתמרור אזהרה גדול מאוד להמשך העונה. כבר עכשיו ברור שב"ש הולכת לעונה אירופית כך או אחרת, והיא תצטרך להשתמש בכל הסגל שלה כדי לעמוד במעמסה הכבדה. לא לחינם אף קבוצה ישראלית לא הצליחה לזכות באליפות בעונה בה השתתפה בליגת האלופות.

להפועל באר שבע יש בעיה, ואם מישהו ניסה להסתיר זאת – אז עכשיו זה כבר פשוט בלתי אפשרי. ברק בכר שיתף אתמול שחקנים שעוד יזכו לדקות רבות העונה, אבל אם אלו ששותפו במחצית הראשונה ייראו כך גם בהמשך, אז המאמן וקבוצתו בצרות. האלופה, שנראתה בשנתיים האחרונות כמעט בלתי ניתנת להכנעה, בטח בזירה המקומית, הפכה פגיעה.

היריבות למדו את הפועל באר שבע, המאמנים היריבים כבר מבינים איך אפשר לעצור אותה והיא במידה רבה הופכת מעט צפויה מדי. נכון, חלק לא קטן משחקני ההרכב הראשון אמש לא היו, אבל ב"ש הרגילה אותנו שאין לה הרכב ראשון ושכל אחד יכול להיות מחליף ראוי. כרגע זה לא כך. יש הבדל עצום בין 11 הנבחרים של בכר לאלה שבאים אחריהם, ולראיה זריהן חלוד וייקח לו זמן להיכנס לכושר, דור אלו עוד רחוק מהרמה הדרושה, בראון לא מספיק איכותי והרשימה נמשכת.


בראון ושחקני ב"ש מתוסכלים. כרגע אין לכל אחד מחליף ראוי (דני מרון)

אם נהגתי לשבח את התנהלותו של ברק בכר ברגעים הטובים, כעת גם הגיע הזמן לבקר. אם תסכמו את כל המשחקים של האלופה עד כה תקבלו תמונה דיי ברורה על המצב הנוכחי שלה, היריבות מגיעות להרבה מדי מצבים, בטח יותר מאשר בעונה שעברה – עם ויטור ובטח בלעדיו – היא סופגת הרבה מדי שערים קלים ומיותרים, ואם העולה החדשה יצאה אמש עם טעם חמצמץ של החמצה מכך שלא ניצלה את ההזדמנות וניצחה את ב"ש בטרנר, זה אומר הכל. בכר יהיה חייב למצוא דרך לייצב את משחק ההגנה של קבוצתו, אחרת הפועל באר שבע תהיה בבעיה גדולה.

כולם זוכרים את ההדחה של ב"ש בגביע המדינה בעונה שעברה במשחק בית מול קריית שמונה. אז הביקורת הייתה בעיקר על מידת הרוטציה שבחר לעשות המאמן במשחק, אז זה עלה לב"ש בתואר. אמש שוב רוטציה משמעותית מאוד בין 8-9 שחקנים ששיחקו ולא יפתחו ביום שלישי מול מאריבור, אך בכר חייב לזכור שלמרות ההישג הגדול – גם אם ב"ש תצליח להעפיל לליגת האלופות, היא עדיין חייה מליגת העל. והמשמעות היא שברק בכר יהיה חייב לצמצם את הרוטציה כדי להשיג יכולת טובה יותר גם בליגה.

עכשיו צריכים להשאיר הכל מאחור, לנסוע למאריבור ולהביא את ליגת האלופות לראשונה לאיצטדיון טרנר. הריכוז חייב להיות שם, ההרכב כמובן יהיה שונה לגמרי וכמו שאמרתי ואני חוזר ואומר – אין תירוצים. ב"ש חייבת להיות העונה בליגת האלופות, זו הזדמנות שספק מתי תחזור עוד פעם. אז קדימה, לשכוח מהכל, להתרכז בחלום ולעלות לליגת האלופות. את בעיית ליגת העל יפתרו אחר כך.


את הבעיות יפתרו אחר כך, קודם שיביאו את שלב הבתים לישראל (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי