היוזמה שתמנע את הכרטיס האדום לישראל?

עיני עם סקסוואל ורג'וב ביריחו
עיני עם סקסוואל ורג'וב ביריחו | צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל

ראשי ההתאחדות ונציגי הממשלה יגישו הצעה שתסכל את דרישת ג'יבריל רג'וב להשעיית ישראל מפיפ"א. על פי היוזמה, משחקי הקבוצות יועתקו אל תחומי הקו הירוק

(גודל טקסט)

מלווים באנשי משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה, הגיעו ראשי ההתאחדות לכדורגל לקונגרס פיפ"א בבחריין.

בראש המשלחת עומד יו"ר ההתאחדות עופר עיני ולצדו המנכ"ל רותם קמר והיועץ המשפטי אפרים ברק. המשלחת הישראלית החלה בשיחות רשמיות ולא רשמיות עם נציגי מדינות אירופה ואמריקה כדי לרכך ולמנוע סנקציות ואף את האיום להשעיית ישראל מפיפ"א בשל השתתפות שש הקבוצות מעבר לקו הירוק (הפועל בקעת הירדן, הפועל אורנית, אליצור עירוני יהודה, עירוני אריאל, בית"ר גבעת זאב ובית"ר מעלה אדומים) תחת דגל ההתאחדות לכדורגל.

עוד לפני פתיחת הקונגרס נפגשו ראשי ההתאחדות ונציגי הממשלה עם גורמים בכירים בפיפ"א ובאופ"א. לספורט1 נודע כי נבחנת הצעה להעתקת משחקי שש הקבוצות אל תוך תחומי הקו הירוק החל מהעונה הבאה (2017/18), עד לפתרון קבוע במסגרת משא ומתן ישראלי-פלסטיני. ראש הממשלה בנימין נתניהו אף שוחח עם יו"ר פיפ"א ג'אני אינפנטינו וביקש ממנו להסיר את הצעת ההתאחדות הפלסטינית מסדר היום.

במקביל צפויה להתקיים פגישה משולשת בהשתתפות עיני, יו"ר התאחדות הכדורסל הפלסטינית ג'יבריל רג'וב ויו"ר הוועדה לענייני ישראל והרשות הפלסטינית בפיפ"א, טוקיו סקסוואלה. בהתאחדות הישראלית מקווים כי ראשי פיפ"א ואופ"א יפעילו לחץ על רג'וב לקבל את ההצעה, ובכך למנוע מהלך של הצבעה על הרחקת ישראל ממוסדות הכדורגל, שעלולה בהחלט להתקבל ברוב קולות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי