רג'וב: "לא מבקש שישעו את ישראל, אלא שיתייחסו אלינו אחרת"

ג'יבריל רג'וב. יצליח להפוך את ההחלטה?
ג'יבריל רג'וב. יצליח להפוך את ההחלטה? | GettyImages

יו"ר ההתאחדות הפלסטינית התראיין ב-103FM: "בשביל מה ראש הממשלה לוחץ על פיפ"א?". בישראל חוששים ונמצאים בקשר עם אינפנטינו, יו"ר ההתאחדות העולמית

(גודל טקסט)
במשלחת הישראלית לקונגרס פיפ"א בבחריין מקווים שיו"ר ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית ג'יבריל רג'וב ייעתר ללחץ המופעל עליו וימשוך את הצעתו להרחיק את שש הקבוצות מעבר לקו הירוק המשחקות תחת ההתאחדות לכדורגל.

יו"ר הוועדה לנושא הישראלי-פלסטיני, טוקיו סקסוואלה, קבע פגישה להערב (רביעי) בין הצדדים כדי לנסות למצוא פשרה שתהיה מקובלת על שני הצדדים. אחת ההצעות מדברת על כך שהקבוצות המדוברות (הפועל אורנית, הפועל בקעת הירדן, בית"ר אריאל, בית"ר גבעת זאב, בית"ר מעלה אדומים ואליצור עירוני יהודה) יישארו בליגות ב' וג', אבל יארחו משחקים בתחומי ישראל.

 



בראיון לתכנית הספורט של 103FM הערב אמר ג'יבריל רג'וב: "עופר עיני דיבר שטויות, דברים לא לעניין. לפי מה שאני יודע יש לחץ מטעם ממשלת ישראל, מראש הממשלה, בנוגע לדיון. ממה שידוע לי ואני מבין, הנושא שלנו נמצא על הפרק. אני לא רוצה לריב עם אף אחד, זו בקשה הגיונית מבחינתי". 




רג'וב ועיני בפגישתם הראשונה בשווייץ (אתר פיפ"א)
 

"אני אומר בצורה חד משמעית, עזבו אתכם משטויות, אני לא ביקשתי ואני לא מבקש את השעיית ישראל מפיפ"א", המשיך רג'וב, "אני כן מבקש ששתי ההתאחדויות, הישראלית והפלסטינית, ינהלו את הכדורגל לפי השטחים המוכרים באו"ם. 'זה שלי ושלך שלי' זו לא שיטה שעובדת, אני לא חושב שיש מישהו במדינת ישראל שמבין את המצב הרגיש הזה. אני גם רוצה שיתנו לנו את האפשרות לנוע ושיתייחסו אליו כאל שכנים, כאל התאחדות שכנה ולא כאויבים. זה מה שאני מבקש. במקום ההתאחדות הישראלית הייתי אומר שאני מכיר בזכותה של ההתאחדות הפלסטינית".

"מירי רגב לא מכירה בעצם קיומו של העם הפלסטיני", אמר יו"ר ההתאחדות הפלסטינית על שרת התרבות והספורט, "לפני חודש עצרו ילדים בלי סיבה ולא שמעתי גינוי מיו"ר ההתאחדות הישראלית. אני רוצה שתראו איך מתייחסים אלינו. חברים, זה לא עובד ולא מסתדר. לא חשוב מה יש פה ומה יש שם, אני לא רוצה שהשחקנים הישראלים יסבלו, אלא מתייחס להתאחדות. אף אחד לא מגנה את מה שעושים לנו".

רג'וב נשאל על הגזענות בקרב אוהדי בית"ר ירושלים: "אני מוכן, ואפילו עשיתי זאת בעבר, להשתמש בספורט ובכדורגל כגשר. כשישאלו את הצד הישראלי אם הם מוכנים להרים את דגל פלסטין ולנגן את ההמנון הם סירבו. הייתם מוכנים שהנבחרת שלכם תשחק ללא ההמנון וללא הדגל? הממשלה לא מקימה בקיומנו. תציעו לעופר עיני שיקום ויגיד שהוא מוכן לכבד אותנו ואני מבטיח שכלום לא יהיה. בשביל מה ראש הממשלה שלכם לוחץ על פיפ"א? המטרה שלנו לא לפגוע לא בהתאחדות ולא בשחקנים. תבינו שיש לכם שכן, לא אויב".

נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו מעורב במהלך ונראה כי תהיה לו אמירה בנושא מול יו"ר ההתאחדות עופר עיני ורג'וב. עם זאת ברור לאנשי המשלחת ובכירים בהתאחדות שנותרו בישראל אם ההצעה תעלה לסדר היום יהיה לפלסטינים רוב של 75 אחוז בהצבעה שתורה למעשה לישראל שלא לשתף את שש הקבוצות תחת חסות ההתאחדות ולבחון את המהלך בכנס נוסף בעוד חצי שנה בו כבר ינקטו גם סנקציות.




רג'וב. דורש יחס של שכן ולא של אויב
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי